3. CNR Kitap Fuarı


 Merhabalar, nasılsınız. Valla ben bomba gibiyim. Bu sene 3.'sü düzenlenen CNR Kitap Fuarı'na gittim çünkü. Hem de 3 gün! Aslında bu sene gitsem mi gitmesem mi diye baya kafa yordum. Çünkü okumaya başlamadığım bir sürü kitap duruyor. Ayrıca gidersem baya harcama yapacağımı da biliyordum. Öyleydi böyleydi derken en azından fuarın genel durumuna bakarım diyerek gitmeye karar verdim. Bu fuar hakkında yazmak istediğim çok fazla şey var. O zaman yavaştan gezimize başlayalım:

 Fuara gitmeden önce istediğim kitaplar için bir liste yaptım, hatta yayın evlerinin yapacağı tahmini indirimi de listeme ekledim. İşte o listem:





















 Yazımın kötülüğü için kusura bakmayın. Yani listem 3 yayın eviyle sınırlıydı ve onları da "kesin alınacaklar" ve "düşünülenler" olmak üzere ikiye ayırmıştım. Tabi şu anki görüntüsünde fuarda almış olduğum veya almaktan vazgeçtiğim kitaplar çizilmiş halde. Evet, kısaca fuar öncesi yaptıklarımı da anlattıktan sonra fuar gezilerime başlıyorum. Önce fuarda alış veriş yaptığım yayın evleri hakkındaki düşüncelerimi ve aldığım kitapları, sonra da fuar hakkında ne düşündüğümü anlatacağım.

 PAZARTESİ

 

 Ephesus Yayınları


 Fuarda ilk olarak uğradığım yayın evi Ephesus oldu. Ephesus'u yakından takip edenler bilir. Okuyucularının mutlu olması için birçok şeyi yaparlar. Örneğin her hafta Facebook ve Instagram'dan çekiliş yaparlar. Bir soru sorduğunuzda hemen geri dönüş yapıyorlar. Ayrıca fuarlarda da sizinle baya ilgileniyorlar.

 Daha öncesinde Ephesus'tan kitap alsam da ilk kez 2015'teki CNR'dan toplu alışveriş yapmıştım. Ve oradakiler beni "Kararsız Kız" olarak hatırlıyorlar. O dönemde kendilerinden almak istediğim çok kitap vardı ve hangisini seçeceğim diye baya uğraştırmıştım onları. Sağ olsunlar bana iyi dayandılar :D . 

 Geçen seneki Tüyap'tan sonra Ephesus'a 3. kez gitmiş oldum pazartesi. Ve Ephesus her zamanki enerjisiyle ve ilgisiyle yanımdaydı. Orada çalışanlarla kısa ama güzel bir sohbetimiz oldu. Özellikle, Ben O Değilim kitabında Arın-Meriç kardeşleri baya çekiştirdik. Liste yaptığım için alacaklarım az çok belliydi. 



 Fuarın yaklaşmasına yakın, sürekli erteleyip durduğum Büşra Toraman'ın Zincirlenmiş Kalpler kitabını okuyup beğenmiştim. Yeni kitap da çıkınca durur muyum ben? Gördüğüm ilk an elime aldım bile.


 Geçen Tüyap'ta Ephesus'tan, Fatma Erdek'in 2 kitabını almıştım. Gece ile Şafak güzel olsa da (yakın zamanda o kitabın yorumunu gireceğim), Ben O Değilim tam olarak istediğimi vermemişti. Ama yazarın kalemini sevdim ve yazım-noktalama işaretlerine dikkat etmesi çok hoşuma gitti. Böylece Erken Rüya Zamanlar kitabını almış oldum. 


 Kitaplar %30 indirimliydi.

 Bunu söylediğim için cidden utanıyorum ama şöyle bir sorun var. Orada bulunan bir çalışanları var, kendisiyle geçen seneden beri konuşmamıza rağmen oradayken adlarımızla seslenmediğimiz için birbirimizle, adını yanlış hatırlayabilme durumum var şu an. Sanırım Derya'ydı ismi. Eğer ki yanlış hatırlıyorsam kendisinden çok özür dilerim.

 Pegasus Yayınları 


 Geldik uğradığım 2. yayın evine. Pegasus, CNR'a ilk kez bu sene katıldı. Gittiğim 3 gün boyunca diğer yayın evlerine oranla biraz daha kalabalıktı.

 Yalnız ben bu yayın evine kötü eleştiri yapmaktan bıktım, onlar sinir bozmaktan bıkmadılar. Açık ara gezdiğim en kötü 2 standtan biriydi Pegasus. 

 Geçen Tüyap'ta Pegasus'un, tarihi aşk romanları kitapları 3 standından sadece birinde vardı ve o standın çok ufak bir kısmı ayrılmıştı o tür için ve kitaplar da en son çıkan tarihi aşkl romanlarıydı. Peki CNR'da ne oldu dersiniz? Sylvia Day'in Tutku Oyunları ve Beni Baştan Çıkar (şu anda yayın evinden çıkan son kitap Kışkırtıcı Cazibe de yerini almıştır diye düşünüyorum) , Lorraine Heath'ın Serseri Tutkular kitabı vardı sadece tarihi aşk romanı olarak. Pes artık Pegasus!!! 

 Sonrasında satış elemanları çok ilgisizdi. Biri bir kitap sordu "Bu kitap nasıldır?" diye. Satış elemanı: "Bilmiyorum." deyip kapattı konuyu. İnsan "Bilemiyorum ama bu yayın evinden şu kitabı okudum, kitap şöyleydi." diyebilir mesela. Anladığım kadarıyla Pegasus, CNR için öylesine çalışan toplamış.

 En kötüsünü söyleyim size: Gelen müşterilerin tavrı. Hayır, bildiğiniz müşteri-satış elamanı arasında çıkan sürtüşmelerden bahsetmiyorum ben. O konuda hiç sorun yoktu. 13-15 yaşındakilerin davranışlarından bahsedeceğim. Ben standa bakarken yanımda 2-3 kız vardı. Birbirleriyle konuşmalarını kısaca aktarırsam: "Üf, sen de ne geri zekalısın!" "Ay,salak!" "Mal."

 Umarım ne demek istediğimi anlatabildim sizlere. Ve Pegasus bu şımarık kitlenin anlayabileceği kitapları çıkarmaya devam ediyor. Bu kızları gördükten sonra Pegasus'un değeri bitti benim gözümde. Zaten Pegasus'un eskisi gibi adam akıllı kitap çıkaracağını hiç sanmıyorum. Aferin Pegasus, kendini iyice batırmaya devam et!

 İşin kötüsü ben bu duruma rağmen kitap aldım buradan. O da şu:



 Evet, fazla kitap almak istediğim Pegasus'tan aldığım kitap sadece bu oldu. Sanırım bu kitap için %25 indirim yaptılar. Serseri Tutkular'ı inceledim, pek beğenmedim pdf'si çıktığında okurum anca.

 Tavsiyem, Pegasus'tan kitap alacaksanız ya internetten sipariş verin ya da pahalı da olsa kitapçıya gidin. Ben bir daha fuar alışverişi yapmam Pegasus'tan. 

 Epsilon Yayınları 


 Günün son yayın evi Epsilon'du. Epsilon da artık kalitesinden iyice ödün verdi. Yeni tarihi aşk romanı kitabı çıkacak diyelim, çıkış 1 ayı buluyor. Ama Wattpad yazarı olunca kısa sürede çıkıyor.

 Neyse gelelim fuardaki Epsilon'a. Epsilon'un da fuarlarda ilgisiz bir yayın evi olduğu gerçek ama onların bu tutumuna alışkınım ben. Yalnız bir şey dikkatimi çekti fuarda. Bunların 3 kitap 15 tl kampanyası var her fuarda ki çoğu da tarihi aşk romanları. Ama yayın evinin sevilen yazarları bu kampanyaya dahil olmuyor hiçbir zaman. Julia Quinn, Julie Garwood, Judith Mcnaugh mesela. Beni asıl şok eden şu oldu. Heather Snow'un Tatlı Düşman kitabı geçen Tüyap'ta az önce bahsettiğim kampanyanın içindeydi. Ama yazarın yeni kitabı çıktı diye o kitap oradan çıkarılmış. Sadece o değil, yeni kitabı çıkan başka yazarların da önceki kitapları o kampanyadan çıkmış. Alın işte, bir çıkarcı yayın evi daha!


 Bunlar da Epsilon'dan aldıklarım.Tatlı İntikam'ı pdf olarak okumuş olsam da çok beğenmiştim ve elimde bulunmasını istiyordum.

 Kathleen E. Woodwiss denince akan sular durur. Bende kitabın pdf şekli bulunsa da 600 sayfalık kitabı telefondan okumak zor olacaktı. 

 Bana Aitsin, alışverşimdeki en saçma kitap olabilir. Ama nedense konu cezbetti beni. Bayadır da almak istiyordum. Şu an ilk 203 sayfa da okundu.

 

 İthaki-Yabancı Yayınları


 Sonrasında Yabancı Yayınları'nın standına gittim. Orada Özlem ile tanıştım.Tesadüfe bakın ki ikimizin de adı ve yaşı aynı. Yabancı-İthaki'nin çoğu eseri hakkında baya bilgiye sahipti. Sohbeti de çok hoş. Kendisiyle kitaplar hakkında baya sohbet ettik. Özellikle Neil Gailman hakkında. Yazarı duymuş olsam da ilk kez Yabancı standında dikkatimi çekti eserleri. Ve sonraki gelişimde almayı kafaya koydum.

 

ÇARŞAMBA

 

 Sahafçılar


 Çarşamba, benim için sahaf günü oldu. Normalde sahaflardan alışveriş yapmayı sevmiyorum. Kitap pahalı da olsa 1. el olmalı benim için. Ayrıca sahafçıların biraz zorluk çıkardıkları da bir gerçek. Bu benim hayatımdaki 3. sahaf alışverişi oldu. Ve kitaplığımda olmasını istemediğim bazı kitapları da onlara vermek istedim. Ve şöyle bir anım var. Annem zamanında bana sormadan sevdiğim 1-2 kitabı çöpe atmış. Biraz da onları toplamak için gittim.

 Orada 2 sahafçıya gittim ama isimlere dikkat etmedim. Şöyle gösterecek olursam:


 Julia Quinn'in Rüyalar Gerçek Olsa kitabı annem tarafından çöpe gitmişti. Biraz uğraş sonucu buldum neyse ki. 

 Kıyamet Gösterisi aldığım ilk Neil Gaiman kitabı oldu. Bu kitapları takas sonucu aldım.



 Bunlar da başka sahaftan. Bu sahaf Bakırköy'deymiş. Tarihi aşk romanı en çok satan yayın evi burasıydı. Ama adamın tavrı hoşuma gitmedi. Kaba davranmadı ama "Artık git buradan." bakışı gözümden kaçmadı. Pegasus'tan sonra memnun kalmadığım diğer stand işte bu. 3 kitap 20 lira kampanyası vardı.

 Kusursuz Gelin annemin attığı diğer kitabımdı.

 Günahkar Aşık, önceleri sıklıkla kitapçılarda görürdüm ama nedense almaya yanaşamamıştım. Ki Hoyt benim en sevdiğim yazarlardan biridir. Geçen sene pdf'de okuyunca baya beğendiğim bir kitabı olmuştu. Orada bulunca da almış oldum.

 Teresa, canım Teresam! Hep söylerim, harika tarihi aşk romanı yazarlarından biridir benim gözümde. Ben bu yazarın kitaplarını almalıydım mutlaka. Tabi pdf olarak okuyunca kitaplarını iş aramaya düştü. Bende sadece Unutulmaz Gece kitabı vardı. Güllerin Fısıltısı'nı zamanında almış ama hiç sevmemiştim ( ben niye Teresa hakkında konuşunca bunu belirtiyorum orası bir muamma) . Bazıları Hırçın Sever'i görünce aldım tabi ki. Ama özellikle istediğim kitabı Unutulmaz Öpücük'tü. Ve hiçbir sahafta bulamadım :(. Artık D&R'a gidince alacağım gibi görünüyor.

 

PERŞEMBE

 

 İthaki-Yabancı Yayınları


 Son CNR gezimde bu sefer yakın arkadaşım da benimleydi. Onun ilk CNR fuarıydı. İlk uğradığımız yer Yabancı Yayınları oldu. Özlem ile tanıştılar ve üçümüz baya sohbete daldık. Ne kadar Yabancı'nın standında olsak da İthaki ve Müptela Yayınları'nın kitapları da satılıyordu. Aynı durum İthaki'nin standı için de geçerli.


 Neil Gaiman'ı almak istediğimi yukarıda belirtmiştim zaten. Başlangıç olarak bu iki kitabı aldım. Arkadaşım da yazarın Yıldız Tozu kitabını aldı. 










 Yabancı'ya gitmemdeki asıl amaç Doctor Who kitaplarıydı *-* Sonunda 11 Doktor 11 Öykü ve Shada benim oldu. *-*

 Fahrenheit 451 ve Ivan Ilyiç'in Ölümü sonradan çantam giren kitaplar oldu. 



 Bunlar da yayın evinin verdiği ayraçlar. Aslında bundan daha fazlası vardı ama bir kısmını arkadaşa verdim, bir kısmını da başkasına vereceğim.


 Belki de en güzel ayraç şu Doktor'un ayracı *-* 

 

 Destek Yayınları


 Bu yayın evine başka bir arkadaşım için gittim. Ve Paranoya kitabını aldım. Yalnız 19 liralık kitaba 15 lira vermek sinirimi bozmadı desem yalan olur. Hesapladığımda %20 indirim yapmışlar aslında ama 3 lira indirim çok az. 




 Arkadya-Koridor-Go-Beyaz Balina Yayınları


 Arkadaşım Koridor'dan kitap istiyordu ama almaktan vazgeçti. Ama fuarda Go Yayınları'nı temsil eden Filiz'le tanıştık ve çok güzel sohbetler yaptık. Özellikle Doctor Who hakkında. Arkadaş niye çevremdekiler 12. Doktor'u sevmiyor? Ağlayacağım resmen. 

 1 kitap 15, 3 kitap 45 liraydı. Ve sanırım bu dört yayın evi aynı şirketten çıkıyormuş. İthaki-Yabancı-Müptela'nın Penguen Kitapevi'nden çıkması gibi. Ben sorduğumda Filiz: "Bana da öyle anlatıldı ama kesin bir bilgim yok." dedi.

 

 Sahafçılar


 Sahaf alışverişimde Paranoya'yı aldığım arkadaşım için Simyacı kitabını aradım fakat bütün sahafçılarda mı kitap olmaz? Kime sorsam kalmadı bizde dedi :D 



 
 Bende yazarın Sabır kitabı vardı ve bu kitabı da istiyordum ama sahafçılarda bulamıyordum. Bu kitabı da pdf olarak okumuştum ve kitap versiyonu elime geçtiği için çok mutluyum.


 Fuar Hakkında Genel Düşüncelerim


  Öncelikle şu soruyu cevaplayım. Tüyap mı, CNR mı? Ben oyumu CNR'dan kullanıyorum. 

 Benim için en büyük sebep o sakin ortam. Şöyle söyleyim Tüyap, CNR'a göre daha fuar havasında ama oranın fazla kalabalık olmasının sebebi okulların ve dershanelerin bütün öğrencileri götürme zorunluluğu. Ve hepimiz biliyoruz ki oradaki öğrencilerin çoğu kitapları sevdiği için değil, sırf ders görmemek, ben sadece gezmek istiyorum kafasında oldukları için oradalar. Yani gereksiz kalabalık yapıyorlar. Bir de bunun anaokulu versiyonu yok mu? İşte orada çıldırıyorum. CNR'da en azından gerçekten kitap severlerin ortaya çıktığını düşünüyorum.

 Fuar bana göre bu sene daha oturmuş. Bazı yayın evleri de yeni katılmaya başlamış. Pegasus, Yapı Kredi gibi. Fakat Can,Remzi,Altın,İnkılap yayın evlerini arıyorsanız bunu sağlayamıyor. Sanırım sebebi şu sağ-sol durumları. Kesin bilmediğim için yanlış bir şey söylemek istemiyorum. Şu an için İş Bankası- Yapı Kredi görünüyor ama ileride ne olur bilemem.

 CNR'da satış elemanlarıyla sohbet etmek çok daha kolay. Sizlerle daha yakından ilgileniyorlar.

 Bu sene fuarın içinde yemek yiyebileceğiniz bir yer de yapmışlar veya sadece içecek içmek için. 

 Bu fuarın en iyileri bana göre Ephesus-Yabancı-Arkadya (sıralama yoktur).

 En kötüsü açık ara Pegasus.

 Fakat hangi blogu okusam ve fuarda kimle konuştuysam bu fuardan fazla memnun değillerdi.Yukarıda belirttiğim prestijli yayın evlerinin olmaması, katılımın az olması insanları bir fuar havasına sokamıyor. 

 Ekşi Sözlük'te biri, iki fuarı kısaca güzel karşılaştırmış bence. Linkini verecek olursam:


 Evet, CNR'ın biraz daha geliştirilmesine ihtiyaç var, katılımcı sayısı da artsın isterim. Ama okullar gerçekten bu fuara gitmek isteyen öğrencileri seçip gitmeliler. Aynı şeyi Tüyap için de söyleyebilirim.

 Biliyorum, aşırı uzun bir yazı oldu. Buradaki tek amacım ileride CNR'a gitmek isteyenler için bir fikir oluştumaktı. 

 Son olarak aldıklarımı gösteren fotoğrafımla yazımı bitiriyorum.  Umarım bu yazı bazı soru işaretlerini siler aklınızdan :) .


Yorumlar

  1. Çok çok güzel bir yorum olmuş. Bayılıyorum zaten fuar yazıları okumaya. Ben Mersin CR'a gitmiştim, fena değildi, ilk senesiydi. Adana Tüyap'ta Yabancı Yayınları'nda stant görevlisiydim. Benim için eğlenceliydi ama gerçekten kuru kalabalık çok kötü bir şey. Pek çok çocuk bir şey almıyor. Daha da fenası alamıyor. Çünkü paraları çıkışmıyor falan, benim içim parçalanmıştı. Son dönemdeki ergen edebiyatına yönelim benim de canımı sıkıyor ancak ne yazık ki yayınevleri de para derdinde. Ve son olarak, ay ben de hiç historical okuyamıyorum ya. Çok nadirdir beğendiğim. Ama denk gelirsem Teresa Madeiros'unkileri alacağım onu çok övdüler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim :) Ben de çok seviyorum fuar yazısı okumayı. Yabancı'da çalışmak, şu an seni kıskandım. Ben de ya Yabancı ya da Ephesus'ta çalışmayı çok istiyorum. İşte bu yüzden bu almayanlar topluluğu bu fuarlara gitmemeli. Kitap alamayanlar için üzüldüm. Örneğin bu fuarda Pegasus'tan Fatıma'nın Eli'ni yazan yazarın son kitabını almak istemiştim ama pahalı geldiği için alamadım.
      Ah, young adult, cidden nefret ediyorum şu türden. İşin daha da kötüsü bir yayın evi yan kuruluş açıyor ve tür de young adult kitapları. Aslında ayrı bir kuruluş açılması daha iyi ama asıl kitleyi unutup yeni müşteri çekeceğim diye o tarza yönelmesi canımı sıkıyor.
      Benim bu fuarda aldığım historicalların çoğu önceden okuduklarımdı, elimde bulunsun diye toparladım. Teresa Medeiros'u kesinlikle öneriyorum. Bir de Julia Quinn-Lisa Kleypas diyebilirim. Julia benim gözbebeğim, Lisa'yı pek sevemedim ama bu üç yazar seni aşka boğmaz. Aile kavramını çok güzel işlerler.

      Sil
  2. Yazı çok güzel olmuş öncelikle. Çoğu konuda aynı fikirde olduğumuzu düşünüyorum. Ben kalabalıktan özellikle tıklım tıklım kalabalıktan çabuk bunalıyorum böyle olunca tüyapta ne alacaksak alalım ve kendimizi dışarı atıp vakit geçirelim psikolojisine giriyor insan. Her yer dolu, her duvar dibi. Cnr çok daha sakin ki bu sene diğer zamanlarına göre daha fazla kalabalık vardı. Kızlarla şimdi bile en güzel fuarımız hangisiydi diye düşündüğümüzde cnr ın ilk senesi diyoruz. Sanki bize özel fuar yapmışlar gibiydi ;) rahatça alışveriş yapıp bolca sohbet edebiliyoruz. ben sahaftan alışveriş yapmayı severim, cnr ın sahaf kısımlarına bayılıyorum. 3 kitap 20 tl olan yeri görünce sanırım aynı yerden alışveriş yapmışız. Bize inanılmaz iyi davrandılar, hatta bazı kitaplar yeni yerleştiriliyordu, onların arasına dalmaya çekindiğimizde bizi teşvik ettiler :p Cnr da çoğu yayınevine uğramadım çünkü alacaklarım gideceğim yerler belliydi. Epsilon stantında tarihi aşk romanı kampanyası kısmıyla ilgilenen stant görevlileri hep çok ilgili davranıyor, aynı kişilere denk gelmemiş olabiliriz. Diğer taraflarına uğramıyorum epsilonun çünkü Lara Adrian falan yeni kitap çıkarmıyorlar. İlgi konusunda beğendiğim stantlardan biri de Dex oldu. İndirim konusunda çok kötülerdi ama stantta bizimle ilgilenen görevli yardımcı olmak için elinden geleni yaptı. Bazı stantlara arkadaşlarımıza hediye almak için uğradık. Örneğin pegasus. Ben kendime kitap almadığım için ilgi kısmından bahsetmedim ama hiç historical görmediğimi yazdım. İlgi kısmından da bahsedeyim. Alacağımız kitabı aldık. Telefonuyla ilgilenen görevli bir kız vardı ona uzattık fiyatını sorduk. Sonra alacağımızı söyleyince kitabı bize uzatıp 'kasaya' deyip telefonuna geri döndü. Sosyal medyada çok ilgiliydiler deyince insan şaşırıyor. Ama küt saçlı bir bayan vardı, sonrasında o ilgilendi bizimle ve gerçekten yardımcı oldu. Kitabın kendi karton çantasını istediğimizde hemen değiştirdi. Ben genelde fuarlarda ya çok çok merak ettiğim bir kitap varsa ya da arkadaşlarımıza hediye alacaksak uğruyorum. Genç yetişkin tarzı yeni kitapları ilgimi çekmediği için mevcut seri devamlarımı ve tarihi aşk romanlarını internetten alıyorum, birkaç kez de depolarına gitmişliğim var. Artemis diğer kollarıyla tek bir stanttaydı ve kitaplar çok kısıtlıydı ama inanılmaz tatlı bir stant görevlileri vardı. Nemesis stantından arkadaşımıza kitap aldık, sarah maclean in yeni kitabı indirimde olmadığı için almadık, stant görevlisi bize laf soktu :) Yani anlatsak dolu şey var aslında. Güzel geçmesine sevindim, ben de çok eğlendim :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler kuzum :) Aşırı kalabalıklardan hiç hazzetmiyorum. Alışveriş yaparsam hafta içleri yaparım. CNR'a gelen biraz daha artmış ama bence bu kadar artış yeterli, bu fuar gerçekten kitap severler için olan fuar olsun sürekli.
      Benim de gideceğim yerlerin çoğu belliydi. Asıl gideceğim yayın evlerinin standlarına çok dikkatli baktım. Alışveriş yapmayacaklarıma ise göz gezdirdim. Gittiğimde 3 kitap 20 tl kısmına sadece bir kişi bakıyordu, sanırım sattığı kitap tarzından dolayı oraya bakan yoktu veya başka birini getirdiler hafta içi. Doğrudur, Epsilon ilgili davranıyordur ama sanırım denk gelemedim henüz. Pegasus, iyice historical severleri unuttu. Onlardan okuduğum son 3 historicalda çok fazla imla hatları vardı. Umarım düzeltirler. Özellikle bir Brenda hala bekliyor bizleri. Teresa ve Tessa'nın kitapları da dört gözle bekleniyor tarafımdan. Sanırım bir Hoyt açısından şanslı sayılırız. O yüzden kendisini şimdilik dahil etmiyorum. Kesin "kasaya" diyen kız benim yazıda belirttiğim "bilmiyorum" diyen kız. Küt saçlı bayanı hatırlamıyorum. Arkadaşımla Dex'te Doğan standının olduğu kısma baktık. Artemis'in orada olduğunu perşembe öğrenmiştim ama kitap alır mıydım, almazdım.
      Beni genç yetişkin tarzı hiç çekmiyor artık. Açıkçası her yayın evinin bu tarza yönelmesinden bıktım. Keşke bazı yayın evleri sadece historical kitap çıkaran yan kuruluş kursa. Bence bunu en güzel sağlayan Yabancı olur. Gidip yeni yayın evi kurarlar bizler de bir oh çekeriz. Nemesis'ten kitap okuyacaksam pdf'lerini beklerim. Günümüz aşk kitaplarını okumayı fazla sevmiyorum, çoğu yapay geliyor. Bana bir historical'ın verdiği keyfi vermiyor.
      Senin için de fuarın güzel geçmesi mutlu etti beni ;)

      Sil
    2. Kalabalık konusunda hemfikirim :/ Teressa ben de çok seviyorum, aynı şekilde Brenda ve Hoyt da. Ama çıkarma aralığı iyice düştü. Tüm yayınevlerinde Türk yazarla birlikte genç yetişkine yönelme oldu. Fantastik dışında genç yetişkin ben de okuyamıyorum, hiçbiri ilgimi çekmiyor. Sanırım Pegasus'ta aynı görevliye denk gelmişiz :p Eski historicalcılardan kim kaldı ki :p Yabancı sanırım çıkaracak bir tane duyuru yapmışlardı çünkü. Günümüz aşk güzelse seviyorum ben. Teşekkürler, ben de mutlu oldum :)

      Sil
    3. Hadi Teresa'yı fazla kişi bilmediği için çıkışının geç olmasını bir derece anlıyorum ama Brenda'ya yaptıkları çok yanlış. Yazdıklarını seven çok kişi var. Ben en büyük hatayı 2014 Tüyap'ta yaptım. O zaman Pegasus, Teresa'nın bütün kitaplarını satıyordu ve ben 1 tane almıştım. Epsilon'da ise 9.90'a Julia Quinn kitapları satılıyordu, annemin attığı 2 kitabı kurtarabilirdim ne güzel :(. Gerçi şu an Rüyalar Gerçek Olsa'yı kurtardım.

      Ben artık genç yetişkin kitabı görmekten iyice sıkıldım. Doğru düzgün kitap çıkaran çok az yayın evi kaldı. Sanırım şu ana kadar en iyi cevap İş Bankası'ndan geldi. Linki attım ama buradan açar mı fikrim yok. Tabi bir de yazıların küçüklüğü sorunu var.

      https://www.facebook.com/iskultur/photos/a.176650472469257.43596.146628598804778/772540729546892/?type=3&theater

      Yabancı'nın çıkaracağı historicalı gördüm. Fakat fazla tutmaz bence. Keşke Yabancı, sırf bu türe kurulu açsa bir tane. Günümüz aşk kitaplarında pdf'den yana oluyorum çoğu zaman.

      Darısı Tüyap'a diyelim, belki birbirimizle de görüşmüş oluruz :)

      Sil
    4. Teresa'nın çok güzel bir kalemi var, hak ettiği kadar bilinmiyor sanırım. Brenda'nın seveni olduğu kadar sevmeyeni de var maalesef, ben sevenlerdenim *_* Julia'nın son kitabı hariç üçünün de tüm kitaplarını aldım, zaten doğru dürüst historical çıkmazken esgeçmedim :p
      İş Bankası'na çok güldüm :) Haklılar. Yeni Yetişkin Türüyle bir derdim yok aslında. Sadece yayınevlerinin fazla yönelmesiyle diğer kitapları boşlamalarından hoşlanmıyorum. Ama okur ona yöneldikçe, onlar da ne satıyorsa ona yöneliyorlar. Maalesef böyle bir durum var.
      Yabancı historical'a atak yaptı bakalım ne olacak, Rita Hunter da oraya geçmiş.
      Kısmetse neden olmasın? :)

      Sil
    5. Aynen,yayın evleri bu türe fazla yöneldiği için bende bir bıkkınlık oluştu o türe karşı. Keşke eski önceliklerine de biraz yer verseler. Rita'nın Yabancı'ya geçtiğini bilmiyordum. Doğrusunu yapmış bence. Siyah Kadife'nin çıktığı zamanı hatırlıyorum. Ama hiçbir yerde yok kitap. Sebepse Epsilon'un başka bir kitabının barkodunun Siyah Kadife'nin barkoduyla aynı olması. Kitap da 1-2 ay geç çıkmıştı.

      Sil
  3. Bayıldııım. Bende bu yazıyı bekliyordum inan :) Bu kadar ayrıntılı bir bilgilendirme için çok teşekkürler gidemedim ama gitmiş kadar oldum. Orada bir simyacı gördüm sanki. evet evet! :) Bu hafta 1733886. kez okuyacağım da...

    Bu arada gökçecim historical deyince Özlem'e kendimi koşulsuz bırakırım kendisi resmen bu türde uzmanlaşmış :)

    Nice fuarlı günleriniz olsun efenim .

    YanıtlaSil
  4. Yazımı beğenmene sevindim :) Kitap konusundaki güvenin beni çok mutlu etti. Gökçe, genç-yeni yetişkin türlerini sevmesem de o türdeki güzel kitaplar seçmede Berfin çok iyidir. O konuda gözün kapalı güvenebilirsin.
    Geçen Tüyap'ta Simyacı'yı alacaktım kendime ama arkadaşım bende var deyince ondan okumaya karar verdim. Ben yazarın Brida ve Veronika Ölmek İstiyor kitaplarını almıştım. Bu seferki Simyacı'yı başka arkadaşa aradım ama hemen tükenmişler şansıma.
    Bu sene gidemedin diye üzüldüm, artık başka fuarlara diyelim. Belki sonrakilere beraber gideriz :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, yazın çok güzel olmuş :) Sırayla gideyim ben de :p

    Ephesus Yayınları’ndan kitap almadım ben, hatta uğramadık. O kadar çok başka kitaplara yöneldiler ki eskiden fuarlarda en çok kitap aldığım yayıneviyken şu an uğramıyorum bile. Takip ettiğim birkaç seri ve yazar dışında alacağım kitapları kalmadı.

    Pegasus’ta ben historical göremedim bile -_- Ahh yayınevinin ilk zamanlarını özlüyorum. Çalışanlar konusunda kesinlikle katılıyorum sana. Çok ilgisizlerdi, kitap aldığımız kişi yüzümüze bile bakmadı. Yayınevinin takip ettiğim pek çok kategoride kitabı ve yazarı var ama artık çok merak etmedikçe yeni serilerine başlamama kararı aldım (Şişirmece yorumlar saolsun). Önce seri bitsin, ilk kitabını okuyayım beğenirsem devam ederim diye düşünüyorum. Örneğin Mara Dyer serisi :) Serseri Tutkular radarımda olan bir kitap, okumayı planlıyorum. Fuarlarda çok özel bir şey olmadıkça Pegasus’tan alışveriş yapmıyorum. En son Tüyap’tan kutusu var diye Kızıl Kraliçeyi almıştım.

    Epsilon, maalesef ki yeni hist pek çıkarmıyor :/ Aldığın kitaplar biz gittiğimizde yoktu O.o

    Yabancı – İthaki alışverişli için nisan ayını bekliyorum. Benlik kitapları çıkacak *_* Ama arkadaşlarımıza kitap almak için uğradığımızda Yabancı standındaki görevli ilgiliydi.

    Sahaflar konusunda ben de aynı şeyi düşünüyorum. Kitap pahalı da olsa okunmamış olmalı ben de. Ama bu kez sıfır kitaplar bulduk.

    JQ ve Elizabeth Hoyt candır *_* Bayılıyorum iki yazara da. Teresa Medeiros’u da çok severim ama bu serisini okumadım. Brenda Joyce maalesef tarzını sevmediğim bir yazar. Yazarı sevmeyince elimdeki kitapları bile çıkardım. Romanlarında benim hoşuma gitmeyen şeyler var -_-

    Dediğin sahaf bize çok iyi davrandı. Kitapları daha iyi görmemiz için yer açtı, kartını verdi. Şaşırdım şu an.

    Dr Who kitaplarını görünce Shada’nın son 50 sayfasını okumadığımı fark ettim. :p Fahrenheit 451 benimde merak ettiğim bir kitap.

    CNR mı, Tüyap mı? Mmm ben iki fuarı da kendi içlerinde ayrı ayrı seviyorum. CNR’ın sakinliğini seviyorum ama Tüyap’ın da yayınevi katılımının çok olmasını. Bir de indirimler sanki Tüyap’ta daha fazla oluyor. CNR’ın kesinlikle geliştirilmesi şart. Katılım arttıkça yayınevi ve okuyucu açısından daha iyi olacak bir fuar.

    Çok uzun oldu ama umarım sıkılmadan okumuşsundur :)

    YanıtlaSil
  6. Yorumunu okurken bir an bile sıkılmadım :)

    Evet, Ephesus'un ilk kitapları ile şimdiki çıkardıkları arasında çok fark var. Elinde bulundurdukları yabancı yazarların kitaplarını çıkarmada yavaş oldukları bir gerçek. Örneğin Olivia Cunning'ten yeni kitap haberi yok henüz. Emma Chase'in Tangled serisinden son 1 kitap kaldı. Onu bu sene çıkarırlar ama sonrasında yeni serisi için ne kadar bekleriz bilmiyorum. Ben Ephesus'u okuyucusuna değer verdiği için çok seviyorum.

    Ben Pegasus'tan bundan önce en son Tüyap'ta Elizabeth'in son kitabını almıştım. CNR'daki davranışlarını gördükten sonra, sonraki fuarlarda Pegasus'u ziyaret etmeyeceğim. Elizabeth-Brenda-Teresa-Tesse dörtlüsü hariç kitaplarına para vermeyeceğim. Diğer historicalcilerin kitaplarını pdf olarak okurum, beğenirsem o zaman alırım.

    Epsilon'da kitapları görmediğine şaşırdım. Sanırım 3 kitap 15 tl olan kısma bakmışsın yalnızca. Standın solundaydı yeni historicaller. Onun hemen yanı da Wattpad kitaplarıydı.

    Ben İthaki'den yeni Doctor Who kitabını bekliyorum. Savaş Doktoru'nun kitabını çıkaracaklar ki ben kendisini çooook seviyorum *-*. Şu an editlenme aşamasındaymış yani baya az kaldı kavuşmamıza :D

    Sahaf konusunda ben de şanslıydım. Kitapların çoğu sıfırdı benim için de. Bilmiyorum, sanki adamın gözlerinde bir bıkkınlık vardı. Belki ben yanlış anlamışımdır ki umarım öyledir.

    JQ zaten benim can yazarım. Hatta ben geçen sene Smythe-Smith serisinin 2. ve 3. kitapları orijinal dilinde kitapçıdan almıştım. Hatta Epsilon serinin 2. kitabını bizlere sunmadan önce okuyup bitirdim. Malum Epsilon'un yavaşlığı bilinen bir şey. 3. ne zaman okuyacağım orası muallak.

    Hoyt da en sevdiğim historical yazarlarda ilk 5 içinde. Bence kalemini asıl konuşturduğu serisi Maiden Lane oldu. Yazarın tek eksiği kitap karakterleri arasındaki ilişkiyi yansıtmada pek başarılı olamamasıydı. Yani şunu demek istiyorum. Yazar, çiftler arasındaki cinsel gerilimi ve romantizmi aktarmada çok iyi ama bu karakterlerin başkalarıyla olan ilişkisi biraz yüzeysel kalıyordu. Örneğin Yabani Aşık'ta Reynaud'un ailesini ilk görüşü. Ki çoğu kişinin aksine ben o kitabı baya sevdim. Ama Reynaud-Beatrice arasındaki elektrik inanılmaz.

    Şimdi Maiden Lane serisine bakıyorum, o eksiklik tamamen kapatılmış. Karakterler arası ilişkiler yerli yerinde. Zaten seri her kitabıyla gittikçe yukarılara çıkıyor. Şu an Saklı Şehvet ile kendini resmen aşmış. Kaptan Mickey gibi birini anlatmak gerçekten zor bir iş ama yazar altından girip üstünden çıkmış.

    Karşılaştığım ilk Brenda'dan hoşlanmayan kişisin. Sanırım nedenini anlayabiliyorum. Historical denince bir rahatlama ve keyif bekliyor insan ama Brenda onu kesinlikle sağlamaz. Bir historical yazarı hayatın acımasız gerçeklerini mümkün olduğunca kitabında yansıtmamaya çalışır. Sanırım okuduklarım arasında Joyce-Hoyt ve Anna Campbell istisnadır benim için. Hoyt bu acımasızlıkları biraz daha yumuşak bir dille ela alır. Ama Joyce seni öyle bir yerden çarpar ki ne olduğunu anlamazsın. Zaten yazarı okumayacağını söyledin ama oldu ki karar değiştirdin sakın Gönülçelen kitabını okuma. Oradaki baş erkek karakter resmen pisliğin teki. Anna ise bence bu ikisi arası.

    Tüyap'ta yayın evi katılımı benim de hoşuma gidiyor. CNR'da İş Bankası ve YKY hariç yerini sağlamlaştırmış diğer yayın evleri yok Can, Remzi gibi. İndirim konusunu tam bilemeyeceğim ama çoğu kişi Tüyap'ta daha fazla olduğunu söylüyor. CNR geliştirilmeli ama lütfen bütün okullar oraya doluşmasın, malum Tüyap onlardan geçilmiyor.

    İçimde baya birikmiş şeyler varmış. Umarım uzunluğu seni korkutmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim. :)
      Epsilon'da görmedik o kitapları. Biz bir tek kampanyalı kitaplara baktık. Bir de ben wattpad okumayı tercih etmiyorum. O kısımlara hiç bakmadık.
      Sahaf konusunda çok sevindim. Bakırköy'deki sahafa yolum düşerse bir uğramak istiyorum. Belki yine öyle sıfır kitap bulurum ya da Harlequin alırım :)
      Doctor Who ben dizisini izlemedim. Hülya çok seviyor, konu bizlik diye başladık ama sanırım 5 bölüm anca izledik. Eski efektler çok ilgimizi çekmedi. Aslında izlesek beğeneceğimizi biliyorum, Hülya'da öyle diyor ama başka dizilerden ilerliyoruz. Ondan ben kitaplarından ilerliyorum :)
      JQ eskiden senede iki tane çıkarken artık sene de bir ya da bir buçuk senede bir çıkıyor -_- Sevenleri olarak beklemekteyiz -_-
      Aslında ben historicallarda rahatlama ya da keyif beklemeden dönemi iyisiyle kötüsüyle özümseyerek okumayı seviyorum. Bu tarz hist.ler günümü güzelleştiriyor ancak Orta Çağ'ın zorluklarını, Vikingleri ve ataerkli toplumları okumayı da seviyorum. Ben Brenda'daki sertliği değil, araya kardeş durumlarını sokmasını sevmiyorum. Mesela Bir Avuç Aşk'ta kızı kardeşine vermesi ya da Maskeli Balo'daki o bir adam iki kız kardeş durumu. Aynı adamın iki kız kardeşten (önce birinden, sonra diğerinden) ya da aynı kadının iki erkek kardeşten hoşlanma durumlarını sevmiyorum ve bu konulu kitapları en sevdiğim yazar bile yazsa okumayı tercih etmiyorum. Örneğin Elizabeth Hoyt, Doyumsuz Zevkler. Onda da kardeş olayı olduğu için okumadım. Yazarı çok seviyorum can yazarlarımdandır ama işlediği konuyu okumuyorum ben. Saklı Şehvet çıkınca, Doyumsuz Zevkler'in ilk 80 sayfasını okumuştum. Okuduğum yere kadar rahatsız olmadım ama sonra işler güçler kitabı bir daha elime alamadım. Konuyu okumaya kendimi hazır hissettiğimde en baştan tekrar okuyacağım. Aşk üçgenleri okurum, arada kalmalar, kimi seçeceğini bilmemeler. Ama kardeş durumu olması beni geriyor.
      Mmm ne çok yazmışım :p Sevgilerimle..

      Sil
  7. Wattpad kitapları benim de tercih ettiğim kitaplar değildir normalde. Çoğu, birbirinin az biraz değiştirilerek kopyası. Oradan çıkan Jennifer Royce ve Büşra Toraman'ın kitaplarını alırım sadece. Büşra hikaye yazmada diğer genç Wattpadçilerden ayrılıyor. Jennifer ise Rita'dan sonra beğendiğim Türk historical yazarı.

    DW 5. sezondan itibaren efekt konusunda gelişmeye başladı. Ama vakit bulduğun an izlemeni tavsiye ederim :)

    Evet, JQ ve Julie Garwood'un senede 2 kitabı çıkıyordu. 2012'de Epsilon bir bozdu, tam bozdu kendini -_-

    Dediğim gibi olur da Brenda okumaya karar verirsen sakın Gönülçelen'i okuma, delirtmesi garanti. Hoyt'un o kitabını da okudum, hatırladığım kadarıyla hikayede o konuda fazla rahatsız edici şeyler yoktu. Kitabı okumadığın için daha fazla şey söylemiyorum, spoilera kaçar :)

    YanıtlaSil
  8. Gidemedim ama şahane anlatmışsın :)
    Ne güzel bir sürü kitap almışsın bayıldım ... sanıyorum hiçbirini okumadım ve merakla bekliyorum yorumlarını ...
    Bu arada hiç bir zaman liste yapıp gitme şansım olamadı ... Daha mantıklı liste halinde gitmek ki kaybolmazsın kitaplar arasında ...

    YanıtlaSil
  9. Özür dilerim, biraz geç gördüm yorumları. Çok teşekkürler :). Fuar zamanı geldiğinde ben baya coşuyorum. Geçen Tüyap o kadar çok kitap aldım ki bizimkiler kızmasın diye kitapların bir kısmını arkadaşa vermiştim :D. Bakalım ne zaman alacağım kitapları :P Şu vizeler bitince, kitaplar okunup şu bloga daha fazla vakit ayrılacak umarım :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder