Fahrenheit 451-Yorum



Guy Montag işini seven bir itfaiyeciydi. On yıldır kitap yakıyordu. Gecenin bir yarısında yola çıkışlarını, alevlerin kitapları yutuşunu hiç sorgulamamıştı... Hiç sorgulamamıştı, insanların korkusuzca yaşadıkları bir geçmişi anlatan o 17 yaşındaki genç kızla karşılaşana dek... Montag'ın hayatındaki bütün yanlışlar doğrularla yer değiştirir o andan sonra... İşini, eşini, yaşayışını yeni bir gözle değerlendirir. Önünü alamadığı duyguları onu, asla tahmin edemeyeceği şeyler yapmaya iter. Sansüre, totaliter yönetimlere, kültür endüstrisine ve uzunca bir süredir sürdürdüğümüz yaşam tarzına yönelik en keskin eleştirilerden biri. Okuyun ve kendinizi yeni baştan kurun.

********************************************************

 Distopya türü kitaplarla aram orta derecedir. Gerçekçilik ağırlıklı olmasını sevmeme rağmen fazla melankoli, mutsuzluk gibi ögeleri de bolca barındırdığı için bir yerden sonra ruh halimde çökme başlıyor.

 Sanırım şu ana kadar okuduğum distopya sayısı 2-3 kitaptır. Şimdilik en son Fahrenheit 451 kitabını okudum. Kitabı okuyanların çoğu orta halli bulmuş, ben de katılıyorum.

 Okuyanlar İthaki'nin çevirisini beğenmemiş. Benimki kaçıncıydı hatırlamıyorum ama ben fazla görmedim hata. Ancak bana göre çeviriden çok yazarın dilinden ötürü ben ısınamadım kitaba. Yine de kitapta rastlanabilecek çok güzel cümleler mevcut. Ayrıca yazarın seçtiği konu da iyi seçilmiş: Kitapsız yaşam.

 Montag'ın eşi tam ağzı burnu dağıtmalık biri. Hayatımda gördüğüm en boş kafalı insan olabilir.

 Puanım:2,5/5

Yorumlar

  1. Ben çok severek okumuştum :) Yazıldığı tarih düşündüğümde ve kitabın konusu ile birlikte ilgimi çekmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim o dönemlerde bu tarz kitaplar yazmak popülerdi. Günümüzde yazılan distopyalara bakılınca, bu kitap bir nimettir. Beğenmemek demeyim, ısınamamın sebebi yazarın dili oldu :)

      Sil
  2. 3'ün altında kalan kitaplara pek yaklaşamıyorum ama merak ettiğim bir kitap kendisi. Konusu çok ilginç ama yorumundan sonra bir tereddüt etmedim değil, zira yazarın üslubu çok önenmli bir faktör..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ben fazla beğenemedim ama beğenenlerin sayısı da azımsanacak gibi değil. Kesin olarak bir şey diyemiyorum fakat bana beğenecekmişsin gibi geldi :)

      Sil
  3. Bunu və G.O. -in 1984 ünü eyni anda hər yerdə qarşıma çıxdığı üçün oxumaq istəyirdim. 1984 ü oxudum. Çoox bəyəndim. Məsləhət görürəm, oxumamısansa. Bunu da bir ara oxumaq istəyərəm, düzdür bəyənməmisən ancaq distopya havasında kitab istəyəndə dərman olacaq mənə ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle hoşgeldin :) Yine geç gördüğüm bir yorum olmuş, kendime kızdım şu an :(
      1984 gerçekten güzeldi. Sanırım ona yakın bir şey aradığım için bundan pek memnun kalamadım. Yine de anlatılmak istenen şey güzeldi.

      Sil

Yorum Gönder