Sineklerin Tanrısı-Yorum




 Etkinlikte tamamlanan madde: İçinde deniz geçen bir kitap

 Sineklerin Tanrısı ile birlikte Sweet Summer Challenge etkinliğinin yarısını tamamlamış oluyorum. Son kitabımın yorumuna geçmeden önce kitapta bir şey ilgimi çekti. Bence bu benim kadar diğer kitapseverleri de baya üzecek gibi görünüyor. Bu kitabı alan babamdı ve İş Bankası'nın bastığı ilk baskıyı almış. Kitabın arka kapağına baktığımda fiyat beni şaşırttı.




 15 yıl önceki baskının 6 tl, şu anda ise 16 tl olması sinir bozacak derecede. Fiyattan da anlaşılacağı üzere o zamanlar bir kitaba ulaşmak gerçekten kolaymış. 260 sayfalık kitap 6 tl. Ben hala inanamıyorum 0_0 

 Kitapta en çok Domuzcuk ve Simon'u sevdim. Kitapta Domuzcuk'un ipleri ele almasını çok bekledim, tabi ki böyle bir şey olmadı, olsa şaşarım zaten -_-

 Bana göre 1940-1960 arası kitapların dili fazla sıkıcı geliyor. Ağır bir dil yok ama çok fazla gereksiz cümle kullandıklarını düşünmemden dolayı olsa gerek, o kitapları okurken bana bir sıkılma geliyor. Bilmiyorum, siz ne düşünüyorsunuz? Sineklerin Tanrısı da bu konuda bir istisna değildi gözümde. Akıcı değildi, okurken bazı sayfaları atlamak zorunda kaldım :(

 Yine de yazarın duygu aktarımı konusunda başarılı olduğunu düşünüyorum. Yazar insan şiddetinin gelebileceği noktaları çok ustaca işlemiş. Ayrıca iktidara geçme isteği,çaresizlik, giderek artan umutsuzluğun insanı getirdiği noktalar da güzelce aktarılmış.

 SPOİLER!!!!

 Kitabın ilerleyişi Simon'un ölümüne kadar baydı beni. Simon'un ölümü ve sonrasında yaşananlar hiçbir psikolojik gerilim kitabının yapamadığını yaptı: Beni gerim gerim gerdi.

 Puanım: 3,5/5

Yorumlar

  1. Fiyatı evet, şaşırtıyor ama o zamanın şartlarında belki de bu fiyat o kitaba göreydi. Yani yine belki de 6 milyon lira 260 sayfalık bir kitaba çoktu belki de. Çünkü düşünsene ben bir ekmeği 350 kuruşa aldığımız günleri hatırlıyorum, şimdi bir liraya alıyoruz kendilerini.. Öyle düşünmek lazım.. Neyse, kitap fazlasıyla merak ettiğim bir kitap ama akıcılık konusuna takıldım ben. Gerçekten de dediğin gibi o yıllarda yazılmış kitaplarda o sorunu ben de yaşıyorum :/ Bakalım ne zaman sırası gelecek :D Teşekkürler :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak o açıdan hiç düşünmemiştim. 5 yıl önce 450 sayfalık kitap 20 tl iken şimdi 30, hele de popüler bir yayın eviysen 40'a kadar çıkıyor. Zaten şu ülkede ne ucuz ki. Bir kitaplar kalmıştı onu da lüks haline getirdiler.
      Sanırım gereksiz ayrıntı koymak o yıllarda popülermiş. Şu ana kadar okuduklarımdan bunu anladım. Yine de anlatmak istediği şey güzeldi :)

      Sil
  2. Kitap fiyatları ne yazık ki kitap severlerin en büyük sorunu. :(
    Klasikleri okumayı seviyorum, .ok akıcı olmasa da dolu dolu cümlelere sahipler. Benim beklentimin biraz altında kalsa da hoşuma giden bir kitap olmuştu, yazar insanı çok güzel anlatıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin :) Demek istediğimi benden güzel açıklamışsın. Biraz sıkıcı olsa da anlatılmak istenen şey güzel kurgulanmıştı.

      Sil
  3. bu kitap benim de okuma listemde bekliyor. filmini izlediğim konusunu ve olacakları az çok biliyorum. bu yüzden okumayı erteliyorum, etkileneceğimi biliyorum çünkü. sanırım bu kitabı kış aylarında okuyacağım.

    kitabını okuduğuna göre filmini de izleyebilirsin.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder