Okuma Maratonu : 1. Gün | En Kötü Sonlu Beş Kitap


 Bu ay kitap okuma konusunda sıkıntı yaşayan bana ilaç gibi gelen bir etkinlikle karşınızdayım. Okuyan Muggle'ın herkesi davet etmiş olduğu Okuma Maratonu'na katılmış bulunuyorum. Aslında maratonu oluşturan Muggle değil ama böyle güzel bir etkinliği bulduğu için kendisine teşekkür ederim. Maraton hakkında bilgiyi aşağıdaki linkten bakabilirsiniz:

 http://okuyanmuggle.blogspot.com.tr/2016/08/agustos-ortas-okuma-maratonu.html

 Gördüğünüz gibi, okuma listemizin yanında bir de 5 gün için bir tema bulunmaktadır. Tabi bu tembel okuyucu okumak yerine temalara yönelmeyi seçti. Anlaşılan bu ayı liste çıkararak tamamlayacağım gibi görünüyor :D

 Gelelim bugünün temasına. Açıkçası başta bu maddeyi es geçecektim, çünkü okuduğum kitapların çoğu mutlu sonla bitiyor veya kötü bir son olsa da kafama yatan, mantıklı yönleri oluyor. Muggle'ın listesini gördükten sonra birden kafamda sonunu beğenmediğim 5 kitap belirmesin mi? :D  Açıkçası benim listemde biri hariç diğerleri mutlu sonla bitiyor fakat kesinlikle böyle bitmemeliydi dediğim kitapları koydum.

 Bana göre sonu kötü olan 5 kitap:


1. Judith McNaught/Sonsuza Kadar



Bana göre yazar kitaplarını sadece kendi zevkleri için yazmış. Sonsuza Kadar bunun en iyi örneği. Baş karakterin -ismi Victoria olur- başına gelmeyen kalmamıştır. Kızımızı gerçek aşkından ayırıp bir manyağın -aslında 2- eline bırakmışlardır. Kız sonda ben bu adama aşığım dese de aslında acıdığı için orada kalmıştır. Kısacası kesinlikle mutsuz bir sona mahkum olmuştur. 

2. Ayşe Kulin/Gece Sesleri


Bahsettiğim kötü sonlu biten kitap buydu.Kitap, 4 kuşaktan oluşan bir aileyi anlatıyor. Yazar, yaşanan iğrençlikleri güzel anlatsa da midem kaldırmadığı için sevmediğim bir kitap oldu.

3. Susan Mallery/Bana Bir Aşk Borçlusun


Sonu fazlasıyla aceleye getirilen bir kitaptı. Erkek karakter o kadar gıcıklık yapsın, derme çatma bir özürle her şey çözülsün, oldu canım. -_-

4. Asude/Pabucumun Ajanı Serisi


Kadını fazlasıyla aşağılayan bir seri. Deniz bütün seri boyunca Tuna'nın fiziki ve ruhsal analizini çıkarmaktan başka bir şey yapmadı. Pardon, erkeğine koşulsuz hizmet etme özelliğini unuttum. Tuna ise, bildiğimiz hödük oğlu hödük bir erkek. Tek bildiği her şeye bağırıp çağırmak. İsteyenler Maggie ismindeki kullanıcı adıma bakarak yorumumu okuyabilirler.  



5. Asude/Dikkat! Aşk Çıkabilir


Pabucumun Ajanı'ndan daha kötüsü olamaz diyenler bir daha düşünsün. Deniz'in daha ezik halini ve Tuna'nın mafya versiyonunu düşünün. Ben buna Dikkat! Aşk Çıkabilir derim. Kadın yine haddinden fazla aşağılanır, erkek yüceltilir. Özellikle İlkim'in annesi iğrenç bir kadındır. Olaylar silsilesi Pabucumun Ajanı'ndan daha kötüdür. İmkansız olaylar gerçekleşir. Zamanında yapmış olduğum şu yorumu buraya bırakayım da ne derece korkunç olduğunu siz anlayın. Yazdığım yorumu Maggie ismine bakarak okuyabilirsiniz.


 Bu etkinliği yaymak için geç kaldığımı biliyorum ama dileyen herkes katılabilir :) 

Yorumlar

  1. Asude'nin hiçbir kitabını okumadım ama seveni o kadar çok ki... geçen hafta ukitap'tan takasla pabucumun ajanı'nı aldım. bakalım okuyunca ben ne düşüneceğim.

    sonsuza kadar kitabını ben çok sevmiştim. senin yorumunu okuyunca "evet, aslında dediği gibi oldu." dedim ama jason'la victoria ikilisini sevmiştim ben ya. bu yüzden kötü bir şey yazamayacağım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asude'nin kaleminin hakkını veriyorum. Üsttekileri sevmesem de Gül ve Avcı kitabını çok beğenmiştim. Aşkı güzel cümlelerle anlatıyor fakat oluşturduğu karakterlerin çoğu sinirimi bozuyor. Pabucumun Ajanı'nın benim için tek güzel yanı Mert-Yasemin çiftiydi. Tuna-Deniz'de baya çıldırmıştım.

      Sonsuza Kadar kitabını okuyanlar içinde bir ben sevmedim, Jason'a baya kinliyim şahsen :D

      Sil
  2. Gece Sesleri'nin dizisi mi vardı sanki? Ben mi karıştırıyorum? Zamanında merak etmiştim bir arkadaşım okurken, o da aynı yorumu yapmıştı iğrençlikler hakkında. Bilemedim, okumalı mıyım sence? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakınca öyle bir dizi varmış ama kitapla bağlantılı mı bilmiyorum. Ben de tavsiye edemeyeceğim. Kitabın bazı yerlerinde çarpık bir ilişki göze sokuluyor.

      Sil
  3. ukitap üye almıyor mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ukitap'a üye olmadığım için işler nasıl ilerliyordur bilmiyorum.

      Sil
  4. Asude'nin kitaplarını öğretmenimle birlikte okumuştum, hatta Eskişehir fuarınada imzasına gitmiştik. Bütün kitapları benim için şaheserdir. Her kitabını çok severek okuyorum. Kadınlar konusunda eleştirmişsinde okuduğun kitaplarda çok farklı şeyler yok. Tarihi aşk türünde okuduğun bayıldığın kitaplarda tecavüzler bile var, başka kitaplarda bdsm, cinsellikte şiddetle dolu kitaplar da görüyorum. Yani aşk romanlarının çöplüğü olabilecek kadar şiddet ve seks dolu kitaplar okuyan birisin. Kadınların hakarete uğramakla kalmadığı şiddet gördüğü. Dolasıyla yorumun kendi içinde çok çelişkili. Sonsuza kadar'ın sonunu da bence yanlış anlamışsın. En çok yoğun olduğu kitaplardan biridir o. Jason candır :Xd

    YanıtlaSil

Yorum Gönder