CNR Kitap Fuarı 2017



 Eveeet, geldik bir fuar gezisine daha. CNR'a bu sene gitmeyecektim ama çok uzun zamandır beklediğim 2-3 kitabın çıktığını öğrenince durur muyum? Pazartesi okul çıkışı hemen soluğu CNR'da aldım. Yalnız bugüne kadarki en değişik fuar oldu benim için. Neler yok ki aksiyon, gerilim, dram, büyük mutluluklar... Anlayacağınız yok yok.  

 İlk önce fuara gidişimden başlayayım. Bizim okulun yakınındaki durak, geçen haftaki yağmur nedeniyle çöktü arkadaşlar. Pazartesi yol yapma işlemlerine girmişler. Fazladan toprağı alan ufak kamyon, içindekileri bir yere döktükten sonra bizim durağa geldi. Hem de nasıl! Geri geri gelirken almış başını, durakta bekleyenlere çarpmak üzereyken! Adama dur dendikçe hala üstümüze gelmeye devam etti. Hesap soranlara da hiçbir tepki vermedi. Ona kalsa hala geri sürer.

 Neysem, bu yaşanan talihsizlikten sonra CNR'a rahatça ulaştım. Kitap almayı planladığım 3 yayınevi vardı ve bayıldığım bazı kitapları sahaflardan almak istedim. Benim gittiğim yayınevleri:

 EPHESUS

 CNR'a gelişimdeki ana neden! İstediğim 3 kitabı çıkarmasalardı hiç uğramazdım fuara. Ben bu yayınevine aşığım resmen <3 Yine her zamanki gibi harikalardı. Özellikle Leyla :) Onla baya sohbet ettik ve merak ettiğim bazı soruların cevabını aldım. Kısaca özetleyim:

 1) Anlaştıkları 1-2 yabancı yazar varmış ama kimdir bir bilgim yok henüz. Önceden çok az çevirmen çalıştığı için çevirilerde bir yavaşlık olduğunu kabul ediyorlar. Aralarına yeniler katılmış. Çeviriler konusunda daha da özenli olacakmış yayınevi. Ki şu an Katiller Çetesi ve Piyon serilerinde bu hızı olumlu bir şekilde gördük. 

 2) Yalnız Ephesus hafta içleri CNR'dan pek memnun değil. Kendi okuyucu kitlesi pek görünmüyor ve daha çok ilköğretim çağındakiler geldiği için standa uğrayan kişi az oluyor. Hafta sonu baya coşmayı bekliyorlar. Ki özellikle cumartesi tam bir curcuna onları bekliyor.

 3) G.A Aiken severlere iyi haber: Ejder serisinin 6. kitabının çevirisi bitmiş, matbaaya girmiş arkadaşlar. Nisan'a ellerinize ulaşma ihtimali çok yüksek :)

 4) Sırada Emma Chase için haberler var. Leyla bu kitap için yayınevinin başının etini baya yediğini söylüyor :D Son kitap Evli Barklı'nın geç çıkmasının sebebi talebin diğer çeviri kitaplarına göre düşük olmasıymış. Kitapyurdu'ndan örnek verirsem şu an Şah kitabı 48, Evli Barklı 12 tane satmış görünüyor.

 Peki sırada hangi seri çıkacak. Şöyle ki,; Emma, yurt dışında çalıştığı yayınevini bırakmış, yenisiyle anlaşmış. Bu yeni yayınevi de yazarı bizden olan bir başka yayınevine vermiş. Önceki yayınevi Ephesus'a herhangi bir haber vermemiş fakat Ephesus yurt dışındaki yeni yayın eviyle baya mücadele vermiş Emma için. Sonuç: Ephesus'a vermemişler. Yani artık ülkemizde Emma Ephesus'tan değil, başka bir yayınevinden çıkacak. Fuarda resmen "WHAT!!!" diye bağırdım. Cidden aşırı üzüldüm. Ephesus'un çevirisi harikaydı. Yenisinin bunun kadar iyi olacağını düşünmüyorum, cümlelerin yumuşama olasılığı çok yüksek bana göre. Kim olduğuna gelince, Leyla bilmediği için ben de bilmiyorum. İnşallah Pegasus almamıştır diye hunharca dua ediyorum :D Ama Leyla bunun pek mümkün olmadığını söyledi. Leyla da o konuda aşırı üzgündü. 

 5) Olivia Cunning'in kitaplarını basmadıklarını biliyordum. Tamamen yayınevinin tercihiymiş. Yazar için okurlardan geri dönüşler alınsa da çevirmeyecekleri kesin.

 6) Ephesus'un devamlı müşterisi olanlar bilir. Yaptıkları %30 indirime azıcık daha indirim yaparlar. Ne zaman başladılar bilmiyorum ancak pos cihazı sistemine geçtikleri için artık fazladan indirim yapamıyoruz dedi Leyla. Kendi adıma hiç sorun etmem. Sonuçta onların da kazanması gerekiyor. Bugüne kadar yaptıkları için onlara kocaman öpücükler ve teşekkürler yolluyorum.

 Bu kadar övgüden sonra gelelim aldıklarıma:



 O kadar bahsettim almamak olmazdı Evli Barklı'yı. drew, oğlum sen bittim 😈 Hatta kitap da bitti, yorumu en geç yarına gelecek :)

 Büşra Toraman'ın Amazon Efsanesi serisi bitti. İlk kitabı oldukça sevmiştim fakat 2. kitap elimde olsa da hala okuyamadım. İnşallah 3. kitabın gelişiyle artık vakit ayırabileceğim.

 Her ne kadar Burcu Büyükyıldız da Türk tarzı romantik kitap klişesinden kaçamasa da güzel cümleler yazdığı bir gerçek gözümde. Şu ana kadar kendisini okumamış olsaydım hiç yapmadığım şeyi bana yaptıracaktı: Kapağına bakarak aldığım bir kitap. Ephesus bu kapakla cidden aşmış bence.

 Standdan ayrılırken "Pegasus"un nerede olduğunu sordum. Leyla "Tam karşımda.Onla sürekli bakışıp duruyoruz" dedi, ben de güzel bir şekilde rezil ettim kendimi 😂

 PEGASUS 

 Geçen seneki salonu değiştirmişler. Şimdiki biraz daha büyük bir stand olmuş. Gitmeme yeminimi Elizabeth Hoyt için bozdum. Aldığım cevapsa şu oldu: "Kitabın basım tarihi 13 Mart olduğundan fuara yetişmesi çok zor." İzninizle bir köşede ağlamak istiyorum. 
Pegasus, ne zaman yüzümü güldüreceksin be gülüm? Normalde çıkaracağı kitabın duyurusunu en geç 1 hafta önce yapan yayınevi, 1 ay önceden bir kitap duyurmuşsa insan CNR'da gelecek diye bekliyor ama beklediğiyle kalıyor :(

 Dayanamadım "tarihi aşk" kategorisinin niye geç çıktığını da sordum. Cevap bütün okuyucuları kapsıyor: "Elimizde çok yazar var, 1 yazara 1 yılda 1 kitap anca yetiyor. Örneğin Brenda'nın son 2 kitabı arasında 8 ay fark var ama bu çok da fazla değil, gayet yerinde." Yorumu size bırakıyorum.

 Bu arada, Pegasus'ta historical olarak sadece Brenda'nın son kitabını gördüm ama kadın ondan önceki kitabı standın alt kısmından çıkarınca ufak bir şok geçirdiğim doğrudur. Pegasus'un standa girsem kim bilir neler göreceğim? Bu yüzden o konuda sizleri yanılttığım için özür dilerim. Yine de her historicalci var mıdır bilmiyorum, örneğin Tessa Dare.

 MARTI

 Aslında Novella Yayınları desek daha doğru olur. Julianne Donaldson'un kitaplarını alacaktım ama nedense vazgeçtim. 

 İŞ BANKASI YAYINLARI

 Kendilerini çok sevsem de maalesef bir şikayetim var. Belki böyle düşünmem çok doğru değil ama biraz haksızlık gibi sanki. Bir gün arkadaşla İş Bankası Yayınları'nın bir şubesine uğradık. Orada kitap alırsanız %20, Maximum veya Bankamatik kartı verirseniz %25, çalışanıysanız %30 indirim yapıyorlar. Babam oranın çalışanı ama kendisi yanımda olmadığı için normal olarak çalışan indiriminden faydalanamadım. Şimdi gelelim sorunuma: Fuardaki indirimle (gerçi kartla alışveriş yapınca %30 idi) çalışan indirimin aynı olması pek hoşuma gitmedi. Çalışanlara her koşulda %50 indirim yapsalar daha mı güzel olur acaba? 

 SAHAFLAR

 Bütün sahafları 3 kez dolaştığım doğrudur, adamlar kesin "Bu kızın amacı ne?" diye baya düşünmüşlerdir :D Neyse, öncelikle aradığım kitapları bulamadım :( Aradıklarımın ortak özelliği hepsinin Pegasus historicali olmasıydı. Düşününce Pegasus'a sorabilirmişim aradığım yazarları. Neyse, artık normal yerlerden yaparım gibi görünüyor.

 Edebiyat Sahaf isminde bir yere uğradım. Bir kısım İngilizce historicallerden oluşuyordu. Öylesine incelemeyle başlayan kısım birden "Aman tanrım, benim yazar! Hem de onlarca kitabı!" diye iç sesim çığlık atıyor. Sonrasında sevdiğim başka yazarları da gördüm, iyice coştum. Dayanamadım, bu 7 güzelliği aldım. Onlar:



 Epsilon sağ olsun Quinn aşkımı baya söndürdü. Bu 4 kitap resmen ilaç gibi gelecek bana. En güzel yanlarıysa şu: Soldaki 2 kitap "Lyndon Sisters" serisine ait ve tamamlamış bulunuyorum. Sağdakiler de "Splendid Triology" serisinin son 2 kitabı.

 Ortadaki 3'lü çok sevdiğim yazarlar olur. Özellikle Tracy Anne'yi baya özlediğimi söyleyebilirim.

 Pazartesi maceram bu kadar. Dün sadece gezmek için gittim ama girmemle çıkmam 5 dakikayı bulmadı. Korktuğum başıma geldi: Gittiğimde saat 12 idi ama her yer ilk ve orta sınıf öğrencisi kaynıyordu 😱 Liseli yoktu sanırım. Geçmiş olsun, güzelim CNR'ı da kaybettik.

 Kısacası, Ephesus'tan her zamanki gibi memnun, Pegasus'u Allah'a havale etmiş, sahaf alışverişi de 2011 Tüyap'ı hatırlatan bir fuar oldu benim için.

Yorumlar

  1. Umarım aldığın kitapları seversin, iyi okumalar. :)
    Büyük yayınevlerine bende sinir oluyorum, neredeyse hiç indirim yapmıyorlar hatta internetten daha ucuza bulunuyor falan. İnsan biraz almaya teşvik etmez mi ya. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, 2 tanesi bitti bile :) O günler neredeeee? Çıkarcı olmayanların sayısı bir elin parmağını geçmiyor.

      Sil
  2. Ucuz atlatmışsınız kazayı.

    Sanırım yayın evlerini hiç takip etmiyorum. Bir tek altı kırkbeş yayınlarına bakıyordum eskiden onun dışında yayın evi bazında çok bilgim yok. Tabii ki sevdiklerim var hangi kitapları çıkartmış desen hiiiç aklımda olmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sorma,adam sarhoştu sanırım. Ben de hepsini bilmiyorum. Örneğin YKY'dan çıkan son kitabı sorsan bilmem. Sanırım 10 tane falan takip ediyorumdur.

      Sil
  3. Kitaplar, kitap okumak gibisi var mı... :)

    YanıtlaSil
  4. Sen İngilizce kitap okuyabiliyor musun? Ne güzel, keşke ben de okuyabilsem :-(

    Evli Barklı bu hafta elime geçecek ve ben de bir günde bitireceğim.

    Aslında bir yazarın senede bir kitabının basılması bana normal geliyor. Tabii çok sevdiğim ve okumak için sabırsızlandığım bir yazar olsaydı böyle düşünmeyebilirdim.

    Ukitap'ı biliyor musun? sahaflardan alışveriş yapmayı seviyorsan siteye üye olmalısın. Hem takas yapabilir hem de ikinci el kitapları uygun fiyata alabilirsin.

    Bütün kitaplarını iyi günlerde oku :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler 😊 2015'te 5 tane falan okumuştum sonra bıraktım :( Bu kitaplarla beraber geri dönüş yapmayı umuyorum. Julia'yı zaten seviyorsun, İngilizce'ye başlarsan Julia ile başla. Çok çok kolay anlaşılıyor cümleleri.

      Keşke yeni yazarlar getirmek yerine kitapları çevirseler. Senede 1 kez bile olsa sağ olsun diyeceğim.

      Çok bilinen kitap sitelerini biliyorum Ukitap da dahil ama bizimkiler yüzünden yapamıyorum internet ortamına güvenilmezmiş sanki hiç bilinmeyen yerden yapacağım alışveriş :(

      Sil

Yorum Gönder