Doctor Who 10. Sezon 5. Bölüm SPOILER İÇERİR!



 10.5 Oxygen



 Bölümün benim için en önemli kısmıyla başlamak istiyorum. NARDOLE, I LOVE YOU SO MUCH!!!! 

 Senin iyi iş çıkaracağın belliydi ama bölüm boyunca beni uçurdun resmen. Senin her anından çok zevk aldım. Güldürdün, gözlerimi doldurdun, Allah Allah dedirttin bana!

 Bölüm fragmanında Nardole'u sık göreceğimi görünce "Oh be, artık bir şeyler öğreneceğiz Nardole ile ilgili." rahatlaması yaşadım. Her zamanki gibi Nardole "Kasanın yanından ayrılma." uyarısıyla başladı bölüme. Sonrasında Doktor'un kaçacağını anlayan Nardole onu durmaya çalışsa da yolculuğa çıkmak zorunda kalır.

 Bölümde çıkardığı kapı sesi "Shuck Shuck" kopardı beni resmen 😂 Tardis ile aralarındaki bağ kopunca Nardole'un Doktor'u delirttiği sahne de on numaraydı :P Velma sohbeti de ayrı güzeldi.

 Bölümü izlemeden önce arkadaşım "Bu bölümün yaratıkları korkunç." dedi. "Ne korkuncu ya, modern seride korkunç olan yaratıklar anca 5 tane var yok." diye söylenirken:




Tövbe bismillah! O neydi gız!? 😱

 Kısaca bölüm bu konuda güzel ağız payı verdi :D 

 Şimdi ben bu bölümden itibaren senarsitlere kocaman küfürler ettim durdum. Bu sezon Doktor'da bir şeyi fark ettim. Sürekli "Hello" deyip duruyor. Bunda ne var ki şimdi? Bir şey yok gibi gözüküyor ama var. "Hello" sözü birinin meşhur lafıdır. O kişi 4. Doktor olur. Yeminle Peter'ın her Hello deyişine acayip uyuz oluyorum. Sebebim Peter'la değil senaristlerle alakalı. Resmen milleti salak yerine koyuyorlar. Klasik seriden aldıkları replikleri sanki kendileri bulmuş gibi kullanıyorlar. Örneğin "Burayı dekore etmişsin, sevmedim." repliği. Bu 2. Doktor'un The Five Doctors özel bölümünde söylediği bir replik. 50. yıl özel bölümünde 10. Doktor söyleyince "Moffat ne güzel bulmuş ya." demiştik hepimiz. Meğerse çalıntıymış ya! İşte Hello da aynı olaya kurban gidiyor bu sezon.

 Bu bölümde kesin olarak anlıyoruz ki 12. Doktor, sonraki bölümlerde klasik dönem Doktorlar'ı gibi işleri ciddiyetle çözecek. Hele şükür! 9 sezon boyunca Doktor'u milleti eğlendiren şaklaban yaptınız resmen. Neden bu kadar geç kaldınız?




Şurada bir "İyi oldu" diye gülmüş olabilirim :D 12'nin hayal kırıklığı :P

  Bill ile alakalı bir sahne "Yine mi ya!" isyanı ettirdi.


Arkadaşım, Bill'in orada ölürken "Anne!" diye korkuyla bağırması sonucu annesini düşündüğünü herkes anladı. Bu sahne ne Allah aşkına! Hadi, dramı basalım buraya, millet üzülsün! Bi bırakın artık şu sahneleri!

 Bölümde anlatılan kapitalizm kısımları oldukça yaratıcı olarak anlatılmış. Yalnız bir olayı anlamadım. Şimdi Bill kurtuldu ama gemide ölen mürettebat niye ölü olarak kaldı? İzleyen biri izah edebilir mi bana?



 Şu sahnede Nardole fena gözlerimi doldurdu, ne tatlı surat ifadesi o öyle 💓 Youtube'da videoyu buldum ama yüklemedi, ben de link vereyim.


 Son sahnede Nardole'un Doctor'a çektiği azar, bugüne kadar izlediğim en haklı azarlardan olabilir. Hele 2. kez "Look at me!" dediği sahnede bir "OOO BABY!" dedirtti. Aferin be Nardole! Gözüm seni baya tuttu!


 Bölümün asıl konusu Doktor'un kör olmasını atladın diyeceksiniz şimdi. Açıkçası bölümde en az gözüme çarpan hatta umurumda olmayan kısımdı :D Bölüm yayınlanmadan önce bunun spoiler'ını öğrenmiştim. Bilmesem bile umursamazdım, bunun olacağını bölümde görürdüm. Gerçi bölümü yazan kişi Doktor'u iyileştirmişti ama Moffat kalsın deyince bu sonuç ortaya çıkmış. 

Puanım: 8/10

Yorumlar

  1. Tek konu ve oyuncular değil ortam da belirliyor bir diziyi beğenip beğenmeyeceğimi, izleyip izlemeyeceğimi. O yüzden.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğunlukla güzel ortamlar bulunduğunu söyleyebilirim 😊

      Sil

Yorum Gönder