Doctor Who 11./12. Bölümler - SPOILER İÇERİR



 Çok şükür bir sezon daha geride kaldı. Kabul edelim Doktor, Doktor olalı böyle aşağılanmamıştır. Bununla ilgili daha sonra konuşuruz. Biraz uzun bir yazı olacak, yazmak istediğim çok şey var.

 10.11 World Enough And Time

 Michelle Gomez izleyenleri yine coşturdu. Hatun oynuyor arkadaş. Bölüm başındaki tatlı şımarık halleri bana 10. Doktor'u hatırllattı. Tek fark 10. Doktor'da bunları izlemek midemi bulandırırken, Missy'de şahane durmuş.

 Mavili arkadaş Bill'i vurunca nasıl rahatladım anlatamam. Çok iyi oldu, çok güzel oldu.



Arkadaş göründüğü andan itibaren küfürleri saymaya başladım. DW evrenin en pislik yaratıkları



Şunu gören ben iyice zevke geldim :D Ne olacağı çok belli yani.


Orada ben Venusian Aikido mu gördüm? Ah, 3. Doktor! Özleniyorsun.

 Bölüme dahil olan Rus arkadaş sempatikti. Bill'e ihanet edene kadar. 

 Rus arkadaş Missy'nin yanına gidene kadar durumu anlayamadım ya kendimden utanıyorum.


Adam Master çıktı ya la! Maskeyi çıkardıktan sonra hafif kamera zoom da var.  Bu sahnede bildiğiniz Klasik dönem Master'ınına selam çakılmış. Bu açıdan Moffat'ı takdir ettim.

  Bill ise:


 Yemin ederim 10. sezonda gördüğüm en güzel şey olabilir. Bu haliyle daha çok işe yarar. Moffat bayramı erken getirdi. 


En çocuksu sesimle "I waited for you" diye içimden geçirdim. 

 Bölüm sonu da gittim Ankara'nın Bağları başta olmak üzere oyun havaları dinledim :D Biliyorum kutlama yapmak için çok erkendi fakat haftaya saçma salak şeyler olur, ben de zamanında oynamadım diye üzüleceğime şimdiden 

 Son olarak Nardole hakkında yazayım. Nardole'un "Dur bir bakayım, yüzünde hakikaten duygular okunuyor. Gel selfie çekilelim." demesi koltuktan düşürdü :D

10.12 The Doctor Falls


 Geldik zurnanın zırt dediği yere. Tek beklentim: Ne olur Nardole ölmesin, Bill de bir şekil kurtulmasın idi. Bölüm bunu hem karşıladı he karşılamadı.

 Nardole, 12 bölüm boyunca -yılbaşı özel bölümü de dahil- bir yol arkadaşında aradığım her şeye sahiptin fakat bu bölüm sen ne yaptın? Zaten yüksek olan çıta Everest'i aştı! O nasıl zekadır. Hele o badass hareketler! Biri cyberman depresyonuyla boğuşurken, öbürü iyice kimliğini kaybederken sen insanları zekanla kurtardın. Gerçi "Ben kokuşmuş insanlara öncülük etmem." diyerek beni baya üzdün be bebişim. Neyse ki Doktor durumu güzel çözdü. 

 "Bir yere ismini vereceğim. Görülebilecek en çöplük yere. Bir de domuza." Ahahaha attığı tribe bak :D Başkası söylese ağız burun girerim fakat zeka ve yetenek olarak Doktor'a yakın olduğun için bir kez daha hayranlığımı kazandın. 

 Sonuç olarak ölmedin, benim için de önemli olan buydu. Sonraki hayatında mutluluklar dilerim :D

 Bölüm hakkındaki tek olumlu şeyden sonra gelelim berbatlıklara. Bir kez daha klişe modern DW bölümü izledik. "Hadiyin milleti ağlatalım, duygusallığın dibine vuralım." Bıktım, cidden bıktım.


Oldu mu şimdi bu? Sonunda Bill yerine Cyberbill göreceğim diye beklerken karşıma bunun çıkması? Tamam, hala Cyberbill idi fakat Cyber kısmı çok azdı. Oyuncunun kendisi çok fazla. Ki yine berbat bir rol sergiledi. 



Bu arkadaşın geleceği belliydi fakat Doktor yoluyla geri gelir diyordum. En azından başımızdan Bill'i aldı da kurtulduk. Yine de Moffat beceriksizi hazıra konmuş. Azıcık değiştirerek Clara'nın gidişi 2. kısım yapmış.

 Master modern seride ilk kez gerçekten Master oldu. Russell döneminde adam sempatik gösterildiği için bu ne biçim Master diye isyana girmiştim. Fakat John Simm'e laf yok! Adam oynamış. Keza şimdiki Missy için de aynı şekilde düşünüyorum. Oyuncu şahane fakat sempatik olması itici. Merak ediyorum, Missy neden iyiliğe doğru kaymaya başladı? Sezon boyunca sadece iyi olmaya çabaladığını gördük ama sebep ne?

 Geleyim diğer isyana:


 Diziyi izleyenlerin beğenmediği kısım. Doktor'un sonik tornavida bile olsa bir nevi savaşması. Buradan Russell denen şerefsize "Allah gani gani belanı versin!" diyorum. Milletin kafasına "Doktor sevgi böceğidir, kimseye silah çekmez." mottosunu soktu. İzleyici de bunu görünce Doktor kendisiyle çelişiyor diyor. HAYIR! Klasik seride öyle bir şey yok. Sadece bazı Doktorlar silaha karşı, sorunları barışçıl yollarla çözer; bazısı karşı olsa bile mecbur kaldı mı da gereğini yapar. Sonra da pişman olduğunu söyler. Ayrıca Modern serideki gibi bunu da abartmaz. Pişmanım der biter olay. Modernde Doktor pişmanlıktan telef olur, benim de abartmasına canım sıkılır -_-

 Cybermen hiç sevmem dedim sizlere. Yalnız Doktor'a saldırması içimin yağları eritti. Oh, iyi oldu! "I'm the Doctor. The original one" diyen Doktor'a, Cyberman da "He canım tabi tabi" diyerek gönderdi lazerleri :D Canım benim sen bildiğin taklitsin.


 Doktor'un neden rejenerasyon geçireceğini öğrendik. Yine Klasik'e selam çakılarak rejenere geçiren Doktor eski yol arkadaşlarını hatırlar. Yalnız bu da saçma olmuş. Nedenlerine gelirsem:

1) Doktor, Clara'yı gördü. E hani unutmuştu Clara'yı? Buradan unutmadığı sonucunu çıkarıyoruz. Fakat veda bölümünde oldu ki Clara döndü ve Doktor bir yere kadar onu hiç hatırlamadı, küfretmek sonuna kadar hakkımdır.

2) Doktorcuğum, Rory ve Mickey nerede hatırladıkların arasında? Aslında Doktor ikisine de hiç değer vermiyordu fakat o hatırlama sahnesinde ikisinin görmemek "Adam bildiğin kindar" hissi oluşturdu :D

3) DW evreninin en salak yol arkadaşı bir kez daha göründü. Sarah Jane. Ya yeterin, göstermeyin şu kadını! DW tarihinin en işe yaramaz kişisi.

 Hatırlama sahnesinden sonra Doktor'un davranışı: Oğlum zaten sevmezdim seni, şu yaptığınla iyice "Ergenus Tenus" oldun. Tenus dediğim 10. Doktor olur. Aynı onun gibi saçma hareketler. Ben değişmem, etmem. Artık Cyberman nasıl saldırmışsa buna beyin devreleri yanmış iyice.

 Yılbaşı bölümünden sonra inşallah kalıcı olarak Moffat denen gereksizden kurtuluyoruz ve abartı draması aşırı az eskilere dönüş yapıyoruz. Açıkçası 1. Doktor'dan da umutlu değilim. Zamanında Moffat, 10. ve 5. Doktor özel bölümünü yazmıştı ve çok sevdiğim 5 bambaşka bir 5 olmuş. Bu yüzden yılbaşı bölümünden hiç beklentim yok. Yine bitireyim de kurtulayım şeklinde çekilecektir bölüm. 

**********

Son olarak 10. sezonda beğendiğim şeyleri söylemek istiyorum.

Pearl Mackie (Bill) hariç oyuncu seçimlerine aşırı dikkat edilmiş. Herkes rolünü güzel oynamış.

Müzikler diğer sezonlara göre baya aşmış.

Doktor, modern seride 9 sezon sonra ilk kez "Bir sorun mu var, hemen çözme girişimlerinde" bulundu.

Fakat benim açımdan asıl izleten etken Matt Lucas yani Nardole oldu. Favori yol arkadaşımın modern seriden çıkacağını hiç tahmin etmemiştim. Moffat'ın River'dan sonraki en iyi karakter tasarımı.

Beğenmediğim kısımsa:

Bulmuşsunuz Capaldi gibi canla başla çalışan adamı ama ona özgü bir Doktor yazamadınız 3 sezon boyunca. Sürekli eski Doktorları oynamak zorunda kaldı. Şu an 10. Doktor oldu kendisi. Adam gidince kına yakarsınız artık.

Yorumlar

  1. Ben de mi izlemeye başlasam acaba dedim. :))))Netflix'te sanırım vardı. Zaten şu an baktığım başka dizi de yok. Dr. House birkaç bölümden sonra sıktı beni. Jessica Jones keza. Çok teşekkürler gayet ayrıntlı, analiz eder gibi anlatmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Netflix'te modern serinin 5. 6. 7. sezonları varmış diye duymuştum. Diğerleri gelmemiş galiba. Diziyi seven çok fakat geçen sene klasik sezonları izleyince yeni seri çok gösterişli kalmış. Eskisi bilim kurgu odaklıyken şimdiki sürekli birilerini bir şekil aşık etme çabasına girmiş :/ Gerçi bilim kurgu kısmı hala mevcut fakat ağırlığı azaldı.

      Sil
  2. Master özlemişim! :D Sen böyle paylaşınca kaldığım yerden devam edesim geliyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Modern seride Masterlar sempatik gösterildiği için sevmedim onları fakat Simm ve Gomez şahane iş çıkardılar 😍 Çoook düşük beklentiyle başlarsan belki az da olsa seversin son sezonları. Benim açımdan 10. sezonu kurraran tek kişi Nardole oldu. Modern serinin en iyi yol arkadaşı 😀

      Sil

Yorum Gönder