Meet the Thirteenth Doctor



 Sonunda o gün geldi. Bugün 13. Doktor'un kimin oynayacağı açıklandı. 

 Ulan BBC, zaten diziyi kendi ellerinle öldürmeyi seviyorsun. Bir de "Merak etmeyin, yeni Doktor kadın olmayacak." diye güvence veriyorsun. Artık kanala güvenmemem gerektiğini de görmüş oldum.

 Hal böyle olunca hanımefendiyi görünce evin içinde ağır küfürler etmem de kaçınılmaz oldu. Anın şokuyla ilkin "Olmaz ya, iyice batırdınız DW'yu!!" diye söylendim.

 Fakat şu an zihnim alıştı duruma. Ekşi'de de dedikleri gibi Doktor kurbağa da olsa fark etmez. Önemli olan oyuncunun "The Doctor" hissi verebilmesi. Kendisini izlemedim fakat rolün hakkından geleceğini düşünüyorum. En azından yapımcılar o konuda çok dikkatli davranıyorlar. Şu ana kadar klasik de dahil oyunculuk olarak Doktor'u oynayamamış dediğim bir karakter olmadı.

 Fakaaaaat, bu seçim kara kara düşünmeme sebebiyet verdi. Oyuncuyu yeni baş senarist Chris Chibnall'ın seçtiğine inanıyorum. Fakat, Doktor kadın olsun kararı ona mı ait? Sonuçta bu fikir ilk olarak Moffat'tan çıktı. Zamanında DW için yazdığı bir parodide görülüyor bu.

 Ayrıca yeni Doktor açıklanmadan önce modern serinin ilk baş senaristi Russell T Davies "Yeni Doktor'u biliyorum." diye açıklama da yaptı. 

 Şimdi Russell ve Moffat DW'yu DW olmaktan çıkardı, bu bilinen bir şey. Kadın Doktor kararı tam da bu iki salağın yapacağı bir şey, bu da biliniyor. Valla ben şüphelendim bu durumdan. 

 Dizi 54 senedir hayatın bir parçası, bu açıdan bakarsak kadın Doktor bir derece normal görülebilir. Fakat "Missy'de denedik, başarılı oldu. Hadi sıradaki Doktor'u da kadın yapalım." fikrinden yola çıkılarak böyle bir karar almışlar gibi geldi. Bunun harici politik doğruluculuğa ve popülere oynuyor mu? Bence oynuyor. 

 Doktor karakteri erkek olarak devam etseydi çok daha iyi olurdu yine de Jodie'ye hayırlı olsun. Ben klipten iyi bir Doktor olabileceğine inandım. Fakat kendisini Missy'i gördüğüm gibi göreceğim. 11. sezon aslında paralel evrendeki Doktor'u anlatıyormuş gibi düşüneceğim.

 Şimdi sırada yeni yol arkadaşı arayışı var. Büyük ihtimal erkek yol arkadaşıyla yola devam edecek fakat ben bundan memnun kalmayacağım :D Tamamen kendimden kaynaklı. Bilmiyorum, ana yol arkadaşları hep kadın oldu, en azından ilk yol arkadaşı da kadın olsun isterim. Veya hem kadın hem erkek yol arkadaşı Doktor'a eşlik etmeli fakat bunlar Amy-Rory gibi çift de olmasın lütfen :D

 Chris, senden de çok büyük umutlarım var. Modern seride bugüne kadar bölüm yazan senaristlerle iş birliği yapmayı kesecekmişsin diye duydum. Lütfen DW izleyicilerine bu iyiliği yap! Çünkü %95'i dizinin ana konseptini hala anlayamamış veya anlamak istemeyen ağır cahillerden oluşuyordu. Gerçi baş senaristler kara cahil! Diğer senaristler baş senaristin izniyle kendi kafalarına göre DW oluşturdular. Bütün kalbimle diliyorum ki gerçek DW'nun ne olduğunu bilen, çoğunlukla klasik seri bölümleri gibi bölümler yazan senaristler bulursun ve birlikte diziyi kurtarırsınız.

 Ha, yine Russell ve Moffat'ın tarzı olan Doktor'a aşık canlılar, çoğu bölümde gördüğümüz "Öfff, yine duygusal bir sebeple bölümü bitirdiler veya olayların ana sebebi duygusal bir şeymiş" dedirten sahneler çıkar ortaya. Sonsuza kadar elveda Modern Seri DW!!

Yorumlar

  1. Nee yeni doktor kadın mı?

    Neyse en sonuncusuna ısınamamıştım belki bu daha iyi olur. Sanırım yine de en çok Amy ve Rory li bölümleri seviyorum. Sufle girl'ün de ilk bölümleri güzeldi. Son doktorun hikäye kurgusu beni içine alamadı zaten son sezonu da seyretmedim. Bakalım bu nasıl olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleymiş. Durum çok yeni olduğu için insanlar hala şaşkın. Yazıma bir kez daha bakınca beyin toparladı desem de, ikilemdeyim.

      Capaldi, Tom Baker'dan (4. Doktor) sonra dizinin başına gelen en iyi oyuncuydu. Fakat Moffat salağının bu adamı istemediği bariz belliydi. Sırf istemediği oyuncu oynuyor diye hem adamı harcadı hem de diziye bağımlı olanları soğuttu.

      Amy-Rory-11 ve 11-Clara'yı güzel yazan adamla bu adamın aynı olması inanılmaz.

      Chibnall'dan umutluyum nedense. Umarım diziyi eski haline çevirebilecek kişilerle çalışır. Tabi bu kurala kendisi de uymalı 😀

      Sil

Yorum Gönder