Sevdiğim Historical Yazarları - Kısım 1


 Historical'e Giriş yazımdan sonra sıra okurken beni mutlu eden yazarlara geldi. Ben bunu da kendi açımdan ikiye ayıracağım.




 FAVORİLERİM

 Pegasus Yayınları

 Elizabeth Hoyt: Zamanla beni etkisine aldı diyebilirim. Kendisiyle ilk olarak Kalbimi Sana Verdim kitabı ile tanışmıştım. Kalemini oldukça beğendiğim yazar "Maiden Lane" serisi ile iyice gönlümde taht kurdu. Kurguları daha sağlamlaştı. Karakterlerinin psikolojik tahlillerini gerçekten inanılmaz bir şekilde başarıyor. Romantik kitap okuyanların kalbinde mutlaka bir erkek yer kaplar. Hoyt beni "Winter Makepeace" gibi bir ilahla tanıştırdı. Ve son serisinde seveceğim erkek karakterlerin de devamı gelecek gibi. Yine de Winter Forever! 

 Brenda Joyce: Bu yazarla da Kaçak Gelin kitabıyla tanışmıştım. Kitabın diğer historicallerden farklı olduğu çok barizdi. Diğer historicaller bazen fazla tozpembe bazen de hafif sert tarzda karşıma çıkıyordu. Bu yazarın karakterleri ve yaşadıkları ise daha bizdendi. Yazarı okumaya devam ettikçe kendisi beni daha şaşırttı. Kurgu konusunda asla tekrara düşmüyordu, kendini sürekli geliştiriyordu. Seçtiği konular bile diğer historicallere benzer ama çok farklıydı. Karakterleri her zaman iyiliği savunmuyordu. Kimisi hakiki kötüydü, kimisi dünya tatlısı. 

 Favorim konusunda hala karar verebilmiş değilim. Sürekli Hoyt ve Joyce arasında gidip geliyorum. Pegasus'u da bu yazarların üstüne düşmediği için çok ayıplıyorum!

 Teresa Medeiros: Pegasus'tan çıkan ama yine değeri bilinmeyen başka bir güzellik. Aslında ilk senden nefret ettim biliyor musun Teresa? Güllerin Fısıltısı kitabında beni çok delirtmiştin. Ve senin çıkan diğer kitaplarına elimi sürmemiştim. 

 Sonra ne olduysa Bazıları Ateşli Sever kitabını okumaya başladım. Ve biliyor musun, kitap komikti. Gerçekten komikti. Ayrıca diğer kitaba göre yazdığın hikaye çok daha iyiydi. Diğer kitaplarını da okuyunca anladım ki Julia Quinn'den sonra historicalde güldüren bir yazarla tanışmışım. 

 Fakat güldürdüğün kadar ağlattın da. Unutulmaz Öpücük'te Sterling isminde bir şeytan tanıttın ama içindeki korunmaya muhtaç, sevgi isteyen çocuğu o kadar güzel anlatmıştın ki nasıl üzülmezdim onun için? Nasıl sevmezdim onu. Dilerim senin değerini anlayacak birileri çıkar da o güzel kitaplarını bizlerle buluşturur. 


 Epsilon Yayınları

 Julia Quinn: Julia, Julia, Julia. Bu kadının yeri bende ayrı. Şahane Bir Kadının Gizli Günlüğü ile bu dünyaya adımımı atmıştım. Ayrıca içimdeki kitap okuma aşkını yeniden canlandırmıştı. Sayesinde historicali çok sevdim, daha farklı kitaplar okudum. Hikayelerinde romantizm olsa da aile bağları ve dostluk kavramları diğer historical yazarlarından daha öndedir. Historicalde komedi denince aklıma gelen ilk isim. 

 Maalesef bir "ama" var. 6 sene önce sorsanız kendisi için "favori historical yazarım" derdim. Bunu şimdi diyemememin 2 sebebi var. Yayın evinin yazar için arayı fazla açması ve yazarın kendini sabitlemesi. Bridgerton güzel bir seriydi fakat son 2 serisi maalesef serinin spin-off'u gibi. Umarım son serisinden sonra Bridgertonları işin içine katmayarak farklı bir aile ile geri döner.

 Anna Campbell: O dönemler "Mahrem" kitabıyla adından çok söz ettiriyordu. Kitabı okuyunca "Bu kadında iş var." dedim. Zorluklar yaşayan kadın ve erkek karakterler kurgulamada gerçekten çok iyidir. Şimdilerde yazdığı kitaplarda karakterlerin geçmişlerinin daha az acılı olduğunu söyleyebilirim. Olsun, o şekilde de güzel yazar kendisi.

 Kathleen E Woodiwiss: Bu kadın için ne desek az. Türü asıl popülerliğine kavuşturan bizzat kendisi olmuştur. Evet, biraz fazla uzun yazıyor ama kendini de oldukça sevdiriyor. Keşke ömrü yetseydi de yeni eserler çıkarmaya devam etseydi. Huzur içinde uyusun.

 Gaelen Foley: Historicalin başka şahanesi. Bu yazarı diğerlerinden ayıran özelliği hikayelerine macera, aksiyon katmasıdır. Okuması oldukça zevklidir. Fakat bizde çıkan serisinin yeni kitabı için aradan çok uzun zaman geçti. Haliyle bazı bilgileri unutmuş bulunmaktayım. Ki sıradaki kitap da en önemli karakteri anlatıyor ve oldukça güzele bezniyor.

 Laura Kinsale: Okuduğum diğer historical yazarlarına göre yazdıkları bana klasiklerden bir kitap okuyormuşum hissi verir. İlginç karakterlerle bizi buluşturur. Düşününce kendisi de farklı konular bulmada oldukça iyidir. Keşke adı ülkemizde daha sık duyulsaydı.

 Katharine Ashe: Adına üzüldüğüm başka bir yazar. 3 serilik kitaptan alt tarafı 1 tane daha çevireceksin ve seri noktalanmış olacak. Ama nerede? Yazarın başka kitapları çıksaydı eminim kendisini daha çok severdim.

 Heather Snow: Epsilon'un en kolay çıkaracağı yazar olur. Hepi topu 3 kitap yazmış. 2'sini çevirdiler bile. 3.'yü de çevirseler de beklemeyi bıraksam.

Yorumlar

  1. Elizabeth,Brenda ve Julia'yı tanıyorum bi tek:)Teresa'yı merak ettim,kitaplarına bakınca tanıdık geldi ama okumadım sanırım^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O üçlü zaten demirbaş diyebiliriz :D Keşke yayın evleri bu yazarları daha çok tanıtsa ama nerede :(

      Sil
  2. Hiç okumadığım kitaplar Belle'ciğim, historical diyorlar ama anladığım kadarıyla pembe dizi / Barbara Cartland gibi romanlar. (ben çocuk yaştayken ve gençkızken çok popülerdi şu an sanki unutulmuş bir isim)Tam tarihi roman gibi değil sanıyorum. Kapak resimleri bana böyle düşündürdü. Bu kitaplar tam filmlik de sanıyorum. Emeğine sağlık, çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, tarihi olan kısmı sadece geçtiği dönemdir. O dönemlerdeki önemli olaylar yerine oluşturulan karakterlerin günlük yaşamına değiniliyor. Pembe dizilerin az daha gelişmiş versiyonu diyebiliriz. Daha 2. versiyonu da gelecek bu yazının :)

      Sil
  3. Kitapları elime alsam büyük ihtimal severek okuyabilirim ama daha kapaktaki resimler bayıyor beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç sorma, historical kapakları genel olarak ben de beğenmiyorum. Biraz daha eli yüzü düzgün yapsalar keşke :D

      Sil
  4. Bahsettiklerin arasında sadece Julia Quinn'i okumuşum. Çok severim kendisini. Okumadığım çok az kitabı kaldı. Onları bitirince yeni yazar arayışına girdiğimde bu listede bahsedilen isimlere şans vereceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım sen de benim kadar memnun kalırsın diğer yazarlardan :)

      Sil

Yorum Gönder