Yaptıklarım ve Gözlemlerim


 Bu yazıyı Çok Uzun Bir Aradan Sonra 'nın hemen ardından yazacaktım fakat yazıyı toparlamam şimdiyi buldu. 7 aydır burada olmayınca kısaca neler yaptığımı ve bazı gözlemlerimi paylaşmak istedim.

Yaptıklarım:

 2 sene sonra TOEFL sınavlarına gireceğim, ne kadar erken o kadar iyi diyerek ağustos ortasında İngilizce kursuna gitmeye başladım. Verdikleri eğitimden ve ortamından oldukça memnunum. Çalışmalarım şimdilik kendimi geliştirmeye yönelik. Tahmini 2019'da asıl hazırlıklara başlarım.


 Bu yaz kısmet olursa SPK (Sermaye Piyasası Kurumu) sınavlarına da girmek istiyorum. Ama okuldan ayrı olarak çalışmalara başlamadım :D En azından ilk girişimde ne soruyorlar onu görmek istiyorum.


 Yaz tatili hedefim elimdeki kitapları bitirmekti ve onu da başaramadım :D Kitapları ilk aldığımda okumak için oldukça istekliydim fakat ağustostan itibaren elimdekilere karşı bir isteksizlik oluştu. Sizde de oldu mu daha önce?

 Okulumun ilk dönemi yine bizim bölümü haşat etti. Yine pazartesi ve salı gününe der koymuşlar ama program şöyle:

 Pazartesi: Aralıksız sabah 8-akşam 3. İşin içine bir de alttan aldığım ders eklenince benim çıkış saatim akşam 6 oluyordu.

 Salı: Aralıksız sabah 8-akşam 5 şeklindeydi :D 

 Normalde bu programın beni delirtmesi lazımdı fakat en başarılı olduğum dönem bu zamana denk geldi :D


 Şimdiki dönemde 5 dersimiz var ve ilk 3 güne yaymışlar. Ben geçen dönemin gazıyla şartlı geçtiğim 2 dersi daha aldım. Ve sağ olsunlar bizim bölüme yine üstten ders açmamışlar. Daha doğrusu bizim bölümün %30 İngilizce okuyanlarına açıyorlar, biz %100 İngilizce okuyanlara açmıyorlar. Yoksa normalde üstten ders alacaktım. Daha çok absürdlükler var ama anlatmayacağım, iyice uzayacak  Cidden bizim okul program yapmayı bilmiyor :D


 Gözlemlediklerim

 Bu kısımda sadece kitaplar üzerinden konuşacağım. Sizi bilmiyorum ama kitaplar açısından 2017 benim için en kötü yıldı. En son kitap aldığım zaman Kadıköy Kitap Fuarı'na ait. İlgimi çekecek yeni kitaplar çıkmadı diye bu sene TÜYAP'a gitmedim. Ve bakınız yeni çıkanlardan hala ilgimi çeken bir kitap yok.

 Böylece kitap yorumlarımda azalmalar meydana geldi ve biraz bu yüzden de blogtan uzaklaştım.


 2017 historical kitaplar bakımından en kötü yıldı. Bütün yayın evlerini toplasak toplam 10 historical vardır yoktur. Aralarında bir Nemesis o bakımdan şaşırtıcı bir şekilde iyiydi. Maalesef Nemesis'in çıkardığı yazarlar da benim sevdiklerimden değil. Eminim bu sene historical kitap sayısı iyice azalacak. Bu sene Nemesis'i saymazsam toplam anca 2 tane çıkarsa çıkar. He, Nemesis'in ne yapacağı da meçhul. İlgi alanları kaydı çünkü.


 2017 bestseller satan yayın evleri de hayal kırıklığıydı. Bu cümlemde kalite kokan yayın evlerini ve Wattpad ağırlıklı yayın evlerini saymıyorum. Çünkü kaliteli olanda yorum yapmak haddim değil, Wattpad ise bildiğimiz gibi, kitaplar karışık çıksa da pek sorun olmuyor. Özellikle 3 tanesi için "Ne oluyoruz?" tepkisi verdim ve vermeye de devam ediyorum. Geriden doğru sayarsam:  

3. Yabancı Yayınları: Birçok bestseller kitap satan yayın evine göre iyi durumda ama bazı şeyleri gözüme batmaya başladı.

 Yayın evi en başta young adult ve new adult türünde kitaplar basmak için kurulmuştu fakat geçen sene bu çizgilerinden biraz kaydılar. Örneğin 2 tane historical kitap sundular. Yalan söylemeyim, Hırsız ve Güzel gerçekten kaliteli bir historicaldi fakat çevirisini beğenmedim. Çıkardıkları diğer serilerle bir tutmuşlar çeviriyi. Haliyle okuyucuyu biraz afallattığı doğrudur.

 Çıkan türler ve yeni yazarlar arttıkça önceki serilerin yeni kitapları arasındaki çıkış süreleri artmaya başladı. Birkaç serinin devamını bekleyen çok kişi var. Şu an aklımda "Hava Uyanıyor" serisi kaldı. Sloganları "Hiçbir türe yabancı kalmayız." olsa da keşke kalsalarmış.


2. Epsilon: Bir kuruluş bile isteye kendini nasıl batırır diye seminer yapılsa verilecek en güzel örnek kendisi olur. Bakalım ne yapmışlar:

 2017'de soru-cevap yaptılar. Beklediğiniz yazarlar kesin çıkacak dediler. Sonuç? Sadece Julia Quinn'le yetindik. Diğer çıkanlar ise bizde yeni ve yurt dışında adı sanı duyulmamış yazarlardı. Bir de dalga geçer gibi bütün kitaplara seri ortasından veya sonundan başlamışlar.

 Tamam bir ara Wattpad diye bir çılgınlık ortaya çıktı ama herhalde ipin ucunu en çok kendileri kaçırdı. Toplamda 50 ve üstü Wattpad çıkardılar. Ve bir o kadarda da 6-14 yaş arası için basılan kitap çıkardılar.

 Bu seneki Instagram paylaşımlarından anladığım kadarıyla şimdi bize yaptıklarını Wattpad okuyucularına yapmaya başlamışlar. Yani onların sorularını cevaplamıyorlar. Şunu da söylemeliyim ki Wattpad okuyucuları sorularıyla Epsilon'u biz historical okuyucularından çok sıkıştırıyorlar. Bir bilgi almak için bizden daha ısrarcı oldukları kesin. 

 Kendilerinden bu sene historical beklemiyorum, ha çıkarırlarsa yine bilinmeyen bir yazarı çıkarırlar. Şimdiki izledikleri yolla kafalarını taşlara vurduklarına eminim.


1. Pegasus: Yayın evlerinin bugünkü hale gelmesindeki en büyük sebep. Sayelerinde artık yayın evleri arasında bizleri olumsuz etkileyen rekabetler oluştu. Bu durum fiyatları da etkiledi. Ama bu yayın evindeki artışlar bambaşka. Elinde bulundurdukları bir yazarın yeni kitabını çıkarıyorlarsa artık 50 tl'den başlatıyorlar. Ve o yazarın çıkan her kitabında artış devam ediyor.

 Geçen CNR'da "Sevilen yazarların yeni kitapları için 8 ay kadar bekletme süremiz var." diyorlardı. O zaman neden 1 senedir yeni bir Brenda Joyce veya Elizabeth Hoyt göremiyorum acaba? Hoş bu sene de göreceğimi hiç sanmıyorum. Ama iyi de oluyor, para vermekten kurtuldum.

 Son zamanlardaki kitap politikası da tuhaflaştı. Türkiye genelinde 100 kişinin okuyup okumayacağı kitaplar çıkarmalar - bunların bazılarında yok artık dediğim fiyatlar- , sevilen young adultlarda arşa çıkan fiyatlar... Artık Pegasus'u bir yayın evi olarak görmüyorum Tamamen ticari bir şirket olmuş. 


 Şu yazıyı kısaca toparlarsam: Sosyal hayat ve dersler bakımından iyi sayılabilecek bir yıl, kitaplar bakımından kötü bir yıl geçirdim. Kitap açısından o olumsuzluk devam edecek görünüyor. 

Yorumlar

  1. Pegasus bana da çok pahalı geliyor, merak ettiğim bir iki kitabı oluyor almak istiyorum ama indirimi de az oluyor.

    Onun dışında umarım güzel bir dönem geçirirsin :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah'tan Pegasus'tan beklediğim sadece 5 yazar var. 3 tanesi de çıkması pek mümkün olmadığı için kaldı 2 tane :D

      Umarım hepimiz için 2018 güzel geçer :)

      Sil
  2. TOEFL için başarılar diliyorum, okul saatleri gerçekten yoğunmuş, öğrenciliğimi hatırladım sabahtan akşama kadar ders olunca insan üzerinden silindir geçmiş gibi oluyor:( kolay gelsin, ne derler bu emeklerinin karşılığını fazlasıyla alırsın inşallah....kitap okumaktaki yazdığın o isteksizliği ben naçizane şuna bağlıyorum kitap okuyup, blogda tanıtacağım diye hani vazife gibi görmek olabilir, öyle görme, bizler için değil kendin için oku, pekçok arkadaş şu kadar zamanda, şu kadar kitap okuyacağım diye liste yapıyor, kendini şartlandırıyor bence gerek yok, rahat olun:) okuyun ama öyle şartlı, şurtlu yapmayın:)

    yani bence öyle..tabii katılmayabilirsin...diğer arkadaşlarım da katılmayabilir...inşallah güzel bir yıl olur:)
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonunda beni anlayan biri :D Okula 2 gün gidiyorum deyince "Ne kadar şanslısın sen." diyenlerleri anlamıyorum :D Bence 2 gün korkunç. Hem üst üsteler hem de okula gitmiyor gibi bir şey oluyor :D

      Bizim alt sınıfların %100 İngilizce kısmı üstten ders alabiliyormuş. Yeminle benim sınıfın %100 İngilizce kısmına gıcık bunlar :D

      İnşallah çabalarım sonucu TOEFL iyi geçer.

      Liste kimileri için oldukça işe yarıyor. Misal bende yaramaz. Dedim ama geçen Bahar Şenliği'nde bütün kitapları okumayı başarmıştım :D Şu da var. Kitap okuyanlar kendine "Şu yılda şu kadar okuyacağım." diye hedef koyuyor. O bende yok, uyamam çünkü. Fakat bu sene mecbur kaldım çünkü o sene boyunca kaç kitap okumuşum diye araştırmak zor oluyor. Hedefimi de 10 kitapla bitirdim :D

      Ve asıl konudan saptım :D Bazı kitaplara yorum yapmak istesem de ne yazacağımı bilemiyorum, haliyle biriktire biriktire yorum yapma isteği kaçıyor. Bundan sonra ne yazacağım net olanları önceliğime alıp öbürleri biraz bekletirim.

      Sen tavsiye versen doğrusunu verirsin. Çok teşekkürler, sevgiler :*

      Sil
  3. Kitap, tiyatro, film gibi öneriler görmeyi seviyorum. :)
    Bu hafta sonu yeni aldığım kitapları bitirmek istiyorum. :))
    sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kitapları bitirmede başarılı olursun. Sevgiler :)

      Sil
  4. Ben de arada hiç kitap okuyamıyorum. Zorlamıyorum da, nasıl olsa zamanı gelince okurum yine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an için ben de akışa bıraktım. Biraz da okul etkiliyor tabi :)

      Sil
  5. bende de okuyamama sorunu var gözlerimi ağrıtıyorum bilgisayarla telefonla sonra kitaba gelince okumuyorum :D dex yokmuş ama ,o da beni şaşırttı 2017'de aslında. istediğim cam şato serisini mesaj yolladım tekrar bastılar/benim sayemde ehehe. orijinal alsam desem alabileceğim tek yer dr'da orijinal dilde kitap bulmak çok zor zaten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dex'in çıkardığı kitaplar ilgi alanıma girmediği için onlardan kitap almamıştım. Ama Jennifer L Armentrout hariç seri devamlarını getirmede ve kitap sayfalarının iyi olmadığını duymuştum. Çevirileri hakkında fikrim yok.

      Cam Şato sana fazlasıyla olumlu dönmüş, darısı diğer serilere :D

      Yanlarına aldıkları Emma Chase ile Dex'ten kitap almama döngüsünü kırmayı bekliyorum :D Yine de keşke yazar Ephesus'ta kalsaydı. Çünkü Ephesus'un çevirileri hem iyi hem de ellerinde fazla yabancı yazar olmadığı için hızlı.

      Türkiye'ye getirilen orijinal kitaplar çevirisi olan ve fazla popüler olan kitaplar. Belki bir umut CNR'da bulabilirim. Geçen sene beklemediğim bir şekilde o açıdan mutlu ayrılmıştım.

      Sil
  6. Çok şükür ki Pegasus'tan sadece 5 tane historical yazarın devam kitaplarının çıkmasını bekliyorum. Sağ olsunlar bu tür hakkında hiiiiç reklam yapmıyorlar, mecbur el mahkum bizleri ve yetişkin paranormal severleri bekletiyorlar. Zaten bu hızlarıyla 3 tanesinden umudu kestim, 1 tanesinden de seri tamamlandığı için kesmek üzereyim. Geriye Elizabeth Hoyt kaldı :(

    Bir de sözde Hoyt'un yeni kitabı 8 ay gibi kısa sürede çıkacaktı, onun yerine Irvin D Yalom'un 9 kitabı 3 ayda çıktı. Gel de iyice sinirlenme.

    Bence tek kitabı 3-4 kitap parasına satıyorlar diyelim. 2'yi geçeli çok oldu :D

    YanıtlaSil
  7. Kitap alışverişi yaptığın anda hepsini okumak istiyorsun ama zaman ilerledikçe gözün başka kitaplara kayıyor. O çok hevesle aldığın kitaplar uzun zaman okunmayı bekliyor. Bende de olur bu durum.

    Hangi bölümde okuyordun sen? Söyledin mi hatırlamıyorum.

    Epsilon'un seri kitapları sırasıyla basmaması beni de delirtiyor. Böyle bir saçmalık olabilir mi? Kitabı okumak istiyorum ama ilk kitabı çevrilmediği için onu bekleyeyim diyorum, onun da ne zaman çevrileceği belli değil. Sinir bozucu.

    Pegasus'un kitap fiyatları çok uçuk. Protesto edip almamak lazım. Neyse ki yayınevinde okumayı çok istediğim kitaplar yok. Olsa da güzel bir indirim yakalamadan almam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen seneye kadar kitap okuma açısından iyiye gidiyordum fakat derslerdi, aynı kitaplardı derken biraz uzak durmaya başladım. Ve bu durum hiç hoşuma gitmiyor. Yeni kitap alsam durum düzelir de ilgimi çeken bir kitap çıkmadı karşıma :( Bankacılık ve Finans okuyordum, seneye bitecek inşallah :)

      Epsilon tamamen kendi etti kendi buldu. En tembel yayın evlerinden biri oldu çıktı. Seri devamlarını getirmelerini geçtim, soruları bile ya cevaplamıyorlar ya da yalan söylüyorlar. Bu sene de umursamaz tavırlarına devam edeceği çok belli.

      Pegasus'tan beklediğim 5 historical yazarı var. Hoyt hariç diğerlerini daha çok beklerim. Fiyat arttırmaya devam ettikçe kimse kitaplarını almaz ve iflasın eşiğine gelirler.

      Sil
  8. yayınevleri ile ilgili notların için sağol. hepsi de benim de sevdiğim okuduğum yayınevleri. okul, sınav, çok çok başarılar yaa. toefl zamanı gelince söle bana veririm öğütler tımım mı. üç dört defa girdim tofıla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaklaşık 7 sene önce Pegasus ve Epsilon'u seviyordum fakat biri günü kurtarmaya öbürü kendini zengin giyim markası zannetmeye başlayınca çoğunluğu soğuttular.

      Tavsiyeni tabi ki alırım ama TOEFL'a daha çok var. 2019 ortası 😀

      Sil

Yorum Gönder