Sarı Sıcak - Yorum



Sarı Sıcak Anadolu halkının yokluğa, açlığa, unutulmuşluğa karşı verdiği insanüstü mücadelenin hikayesidir. Pisliğin, sıcağın, sefaletin ortasında bir avuç insanın hayatla aralarındaki ince bağa sımsıkı sarılışlarının ve hayatta kalma çabalarının dramı yirmi iki hikayede dile getirilir. 

"Kemal'in yazım stili yalın ve çarpıcı; köylülerin ağzından bütün insanlık adına konuşuyor." 
- Publisher's Weekly, (A.B.D.) 

"Korkunç bir duyarlık ve acımasız bir şiir." 
- Observer, (İngiltere) 

"Sadelik ve dürüstlükle anlatılan bu öyküler insanın belleğine kazınıyor." 
- The Milwauke Journal, (A.B.D.) 

"Yoksulluk, boş inanlar, sinekler, toz, ölümüne çalışma, uçsuz bucaksızlık, bitkinlik, yabanlık, yılmazlık. (...) 
Çaresizlik doğan acıma ve duyarlığın evrensel boyutları." 
- The Guardian, (İngiltere) 

"Köylülerin sefaletini ve sosyal eşitsizliği dile getiren kitaplarıyla Yaşar Kemal, Türkiye'deki son üç kuşağı en derinden etkileyen yazar." 
- Neue Zürcher Zeitung, (İsviçre)

***********************

 Birçok öykü okumama rağmen "Sanki şu öykü az daha uzun olabilirdi." veya "Öykü anlatmak istediği şeyi eksik anlatmış." dediğim çok olmuştur. Bu durum Sarı Sıcak'a kadar böyle gitti. Yazar 22 öykü yazmış ve hiçbirinde yukarıda yakındığım durumlarla karşılaşmadım. Hepsi doyurucuydu. Bazı öyküler şaşırtıcı olurken, bazılarının sonu belli olsa da kurguları çok güzeldi. Daha da güzeli 1 öykü bile sıkıcı değildi. Önümde okunulması gereken çok Yaşar Kemal kitabı var ve yakın zamanda yazarın güzel kalemiyle yeni bir serüvene çıkmak için sabırsızlanıyorum.


Puanım: 9/10


 Ufak bir yardım: İlk kez uzun bir süre boyunca blogta yorumlarınızı yanıtlayamadım, bunun için çok üzgünüm. O arada başka yazılarım için yapılan yorumları da gözden kaçırmışım. O yüzden de üzgünüm. Ben Bitmeyen Kavga için bloga yorum girmiştim ama kendi sayfamda göremediğim için yorumlara cevap veremedim. Blog sayfama nasıl taşıyabilirim acaba? 

Yorumlar

  1. Yaşar Kemal candır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimdeki edebi değeri yüksek olan kitaplar azalınca Tüyap'ta almayı düşünüyorum :)

      Sil
  2. Benim de çok merak ettiğim bir kitap bu, okumak istiyorum 😀

    Yardım istediğin konuyu anlayamadım, bir yayın var ve sen o yayını göremiyorsun ama biz görebiliyor muyuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öykü okumayı seviyorsan kesin beğenirsin :) Sorunum aynen dediğin gibi. Yalnız bana yorum yazanlar blogta görerek mi yazdı onu bilemedim :D

      Sil
  3. Dokuz üzerinden 10 verdiğine göre mutlaka okumak isterim. Emeğine sağlık canım.

    Yorumlar için üzülme bazen benim de gözümden kaçanlar oluyor, 6 ay sonra farkettiğim yorum oldu...:( nasıl olmuşsa kaçmış, görmemişim, bir,iki yorum kendiliğinnden 'spam'a düşmüş, günler sonra farkettim nasıl oluyor anlamıyorum. Teknik konulardan hiç anlamıyorum sana yardımcı olamadım:(( bilen genç arkadaşlar görürse eminim onlar becerirler.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O tarz sorunlar bende de mevcut. Bazılarını çok uzun süre sonra görüyorum.

      Sil
  4. Sen öyle yazınca bundan önceki iki paylaşımına baktım, ben senin paylaşımlarına mutlaka yorum yazarım sanki onlara da yazdım diye hatırlıyorum (hafızam çok zayıf ama) senin bu duyurunu da dikkate alarak tekrar yorum yazayım mı, yoksa zaten yazdım da Belle'ciğim henüz onaylayamadı mı diye düşündüm ve tekrar yorum yazmadım. Yoksa tekrar yazacaktım...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayıp yazımda yorumun mevcut ama yazıyı göremediğim için bir şey yazamadım :D

      Sil
  5. Babam, babamın halası falan bana hep Yaşar Kemal'i, İnce Memed'i anlatırlardı.. Henüz Yaşar Kemal okumak nasip olmadı ama okumaya İnce Memedle başlayacağım. Sonra Sarı Sıcakla devam ederim ^^

    Sorunun çözümünü bilmiyorum. Umarım kısa zamanda halledersin :)
    Sevgilerimle ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazara devam edersem İnce Mehmed'i daha sonraları okumayı düşünüyorum. Kalınlığı azıcık gözümü korkutuyor :D Sevgiler :)

      Sil
  6. Bakalım sonraki kitabım hangisi olacak :)

    YanıtlaSil
  7. yaşar kemal okudum bikaç tane ama bunu değil. o sölediğin bitmeyen kavga şeysini bilmiyom ama bak çözemezsen söle bana sorarım arkadaşlaraaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yazıyı kurcalamasam daha iyi. Konu bilgisayar olunca bozma gibi bir eylemim var 😂

      Sil
  8. Yaşar Kemal en sevdiğim yazarlardan. Bütün kitaplarını okumayı planlıyorum.

    İnce Memed serisi mükemmeldir ama onu sonraya bırakmak istiyorsan daha ince olan ama aynı güzellikte birkaç kitap önerebilirim: Ağrıdağı Efsanesi, Yılanı Öldürseler, Üç Anadolu Efsanesi ve Binboğalar Efsanesi. Hepsi birbirinden güzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynısını düşünüyordum. Yazarın farklı bir serisiyle başlamak iyi olacaktır. Teşekkürler 😊

      Sil

Yorum Gönder