CNR Kitap Fuarı 2019



 Bloga gerçek anlamda yazı girmemin üzerinden baya zaman geçmiş. Gönül isterdi ki önceden gittiğim Beyoğlu Sahaf Fuarı ile Tüyap 2018 için de yazı gireyim fakat kısmet CNR'a imiş. Sizi sıkmadan hemen aldıklarımı ve gözlemlerimi sunuyorum.

 Maalesef bu seneki CNR için pek olumlu şeyler söyleyemeyeceğim. Saat 11 gibi oraya varmama rağmen etraf okulların getirdiği öğrencilerden geçilmiyordu. Çok fazla insan olması önceki senelerdeki huzurlu ortamı tamamen bozmuş durumda. Bir de geçen sene kuru kalabalık oluşmuş diye içinden şikayet ediyordum. Bu sene hayli çoğalmış. 

 Bir diğer yönüyse bu seneki CNR'ın 2. senesine göre daha da gerilemiş olması. Geçen sene katılan sahaf sayısı önceki yıllara göre azalmıştı fakat yine de onlar için oldukça geniş bir alan mevcuttu. Bu sene sahafları bulana kadar canım çıktı. Daha az katılım ve minnacık bir alan görmek bende çok büyük hayal kırıklığı yarattı. Üstüne daha ucuza alırım dediğim kitapların hiçbirinin olmaması da ayrı darbe oldu.

 Aynı durumu yayın evleri için söylemek de mümkün. Epsilon, Can gibi köklü yayın evlerinin katılımı olmayınca ister istemez insanda ben nereye geldim hissi oluşuyor. 

 Bu kadar şikayetten sonra aldığım kitapları yayın evleriyle değerlendirmek isterim.

 İTHAKİ YAYINLARI 



 Fuara gitmemin yegane sebebi. Bazı kitaplarında yazarlarına veya ünlü olan eserlerine güvenerek etiket fiyatlarını yüksek tutuyorlar. Okumak istediğim ama normal fiyatı tuzlu olan kitaplarını seçtim. Ayrıca Jules Verne okumak istediğim yazarlardan biriydi fakat çoğu yayın evi yazarın en meşhur kitaplarını yayınlıyor ve bu kitapları çok kere okuduğumuz için oralardan almak cezbetmiyordu. İthaki'nin yazarın tüm kitaplarını çevirdiğini biliyordum fakat bunları bulmak da oldukça zor. Kendi standlarında Verne konusunda oldukça cömerttiler. Çoğu kitabını getirmişlerdi. Ben de konu olarak beğendiğim kitaplarını almış oldum. İçimde yazarı fazlasıyla beğeneceğime dair hissim kuvvetli, umarım yanılmam. Ayrıca çalışanlarının da yine muntazam olduğunu söylemeliyim ama KDV indirimi uygulamışlar mıydı hatırlamıyorum ama hepsi 96 tl tuttuğuna göre uyguladıklarını düşünmek hayal olur. 😅

 İŞ BANKASI YAYINLARI



 Ne zaman İş Bankası'nı fuarlarda görsem aklıma her türlü düğüne, mevlüde giden yaşlı teyze görüntüsü gelmektedir. 😃 Genelde bir fuara diğer yayın evlerinin katılımı anca 2. veya 3. açılışta olur. İş Bankası ise açılan her yeni fuara ilk seneden katılmaya hiç gocunmaz. 

 Buraya nereden geldin diyecek olursanız şöyle anlatayım: Aslında kitaplarını almak hem aklımda vardı hem yoktu. Çünkü düzgün fiyat politikası uygulayan tek yayın evi kendisidir. (Belki bu klasmana Yapı Kredi'yi de ekleyebilirim.) Beni cezbeden Seçme Masallar kitabı oldu. Onu aldıktan sonra da gerisi gelmiş oldu. Daha güzel olansa yayın evi yaptığı indirimin üstüne KDV indirimini de ekledi. Yani yayın evi fuarlara katılmakla kalmayıp üstüne daha da cömert imkanlar sunuyor. Gelin de şimdi hareketi seven, tontiş teyze tasviri kafanızda oluşmasın. 😄

 Yeni çıktığını düşündüğüm Seçme Masallar'ın ilk basımı aslen 2006 yılında gerçekleşmiş. Ve şimdi yılı yanlış söylemeyim diye kitabı elime aldığımda fark ettiğim diğer şeyse Hasan Ali Yücel Klasikler Dizisi'nden çıkan 4. kitapmış. Bakalım daha hangi yönlerden kitap beni şaşırtmaya devam edecek. 😂

 SEL YAYINCILIK



 "Sonunda!" demek istiyorum. Sel, ilk kez CNR'a katılım sağladı. Kitaplarının çoğunu okumaya fırsatım olmasa da çıkardıkları kitaplar kaliteli olduğundan genel olarak sevdiğim bir yayın evi. Bu seferlik çok satan kitaplarından başladım yani Kabuk ve Nohut Odası ile. Gazap Üzümleri zaten almak istediğim kitaptı, aradan çıktı. Çalışanlar da iyiydi. Fakat kendileri KDV indirimi yapmadılar, canları sağ olsun.

BİLGİ YAYINLARI



 Tam fuardan çıkarken karşıma çıkması şans mı yoksa şansızlık mı karar veremedim. 😃 Hemingway de aklımda olan yazarlardan biriydi, o açıdan 2 kitabını almak sevindirici. Fakat Bilgi Yayınları fuara gelecek mi diye araştırma yapmadığımdan harcama sınırımın dışına çıkmak azıcık huzursuz etmedi değil. 😃 Onlar da KDV uygulamayanlardandı.

 Bütün yazıyı toparlayacak olursam: Sahaf eksikliği ve bazı yayın evlerinin katılımı olmaması benim açımdan eksikti. İş Bankası fiyat bakımından fuarın yıldızıydı. Ve uğradığım diğer yayın evleri ilgi bakımından oldukça iyilerdi. Umarım seneye daha kötüye gitmezler diye dualarımı etmeye başladım bile. 

Yorumlar

  1. heey baksanaaa, haftasonu bir yazı yazdıım, google plus kapanıyo diye, onu okuyup plustan çıkıp bloggera geçseneee, 2 nisanda kapanıyo plus. senin hesabın google plusta gözüküyoooo yaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google ocak ayından beri mesaj atıyordu bana ama olayı tam anlamadığım için herhangi bir ayarı değiştirmemiştim. Yazına hemen bakacağım 😊

      Sil
  2. İş bankası yayınları çok güzel oluyor. Şimdiden keyifli okumalar! ^-^

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel kitaplar almışsın, güzel fuar olmuş. O tarihlerde buralardaydım ama hiç duymadım fuarı. Hem üzüldüm hem sevindim açıkçası çünkü benim de kesem güzel etkilenirdi :).

    YanıtlaSil

Yorum Gönder