The Weeknd - After Hours Albüm İncelemesi / 3. Kısım



 In Your Eyes: Çok şükür bu yazıyı erkenden yazmamışım. Çünkü hem yeni bir klibimiz oldu hem de albümde yorumlanacak şarkı sayısı arttı. İtiraf edeyim, albümden buna klip kesinlikle çıkmaz demiştim. Çünkü Blinding Lights ile birlikte 80'ler kokan bir şarkı olduğunu duyuyoruz. BL'nin başarısından yola çıkarak aynı yolu 2. kez deneyeceğini sanmıyordum. Bunun yanında son zamanlarda ünlülerde gördüğümüz "Sizin sevdiğiniz şarkılara klip çekmem, ben neyi beğeniyorsam onu dinleyeceksiniz, çıkardıklarımı beğenmeseniz de bunu popüler yapacağım ben, sizin görüşünüz çok da umurumda değil" şımarıklığına girmesi de işten değildi. Şarkı sözleri, çektiği kliplere göre daha aşk kokulu ve "Çekse bile nasıl konsepte uydurabilir ki?" diye bir süre düşündürmüştür beni.

 Fakat karşımdaki kişi Lady Gaga (ki kendisini deli gibi sevmeme rağmen bu huyundan dolayı beni müzik kariyeri açısından soğuttu) değil ki, The Weeknd. Bu adam bugüne kadar dinleyicilerinin oldukça dikkate almış ve bu sayede başarısına başarı katmış biri. Ayrıca yukarıda bahsettiğim şımarıklığı yapmayacak iki kişiden biri (diğeri de Post Malone'dur benim gözümde). BL'nin rüzgarını alarak ve o şarkıyla In Your Eyes arasındaki mesafeyi uzatmadan, bir de albüm yayınlandıktan sonra dinleyicilerine şarkıyı dinletip o şekilde yayınlaması adama bir kez daha hayran olmamı sağladı. 

 Klibe de gelecek olursam helal olsun diyorum. Korktuğum konsepte uymama durumunu hiç hissettirmedi. Klibe sarışın Feyyza (Bilmeyenler için, Kardeş Payı'nda bulunan, Heartless'de attığım petrol istasyonu sahnesindeki bayan olur kendisi) katması da işin artısı olmuş. Kadının saç şeklinden tut, klip boyunca yaptıkları düşünülürse ben baya baya Feyyza-Kartal ikilisini gördüm klip boyunca.😂 Yine de inşallah bu kliple dönemi kapatmadın ve Faith'in klibi de elinde hazırdır cancağızım. Argo: YOK

 Save Your Tears: Allah için gerçekten kanımın ısındığı bir şarkı oldu. Birazcık Post Malone'nun Circles şarkısını hatırlattı bana, belki de bu yüzden albümdeki diğer şarkılara göre (ama Heartless biriciğimdir) bir tık daha sevdim. Cümleler bakımından Scared to Live'den sonraki favorim oldu. Argo: YOK

 Repeat After Me: En karışık duyguları bu şarkıda yaşadım. Şarkıyı çok sevdim, bence Heartless ile birlikte bu albüme kadar tanıdığımız The Weeknd'i hatırlatan bir şarkı olmuş. Amaaaa, önceki 10 şarkıya göre şarkı sözleri bakımından en zayıfı olarak karşımıza çıkıyor. Önceki şarkılarda bulunan içe dokunan sözlerden sonra bu şarkıdaki sözler çok basit ve "hadi albüm sayı bakımında boş kalmasın" dercesine konulmuş gibi geldi bana. 

 Diğer zayıf şarkı da favorim olan Heartless. Aslına bakacak olursanız Heartless bunun bir tık iyisi olsa da, o da sözler bakımından diğerlerine göre oldukça zayıf ama klibi izlediğinizde bize hikaye olarak güzel bir giriş sunduğu için Heartless'in albüm içinde olmasını sorgulamadım. Repeat After Me önceki albümlerden birinde yer alsaymış keşke. Argo: VAR

 After Hours: Albümün en uzun ve ağırbaşlı olan şarkısı. Ağır diyorum ama bunu kesinlikle iyi anlamda demek istedim. Havası çok farklı, tam anlamıyla The Weeknd'de görmek istediğim ağırlığı vermiş ve enfes olmuş. Blinding Lights'ten sonra bana ilaç gibi gelmişti. Alone Again'deki gibi farklı başlayıp farklı bitiyor ama her şeyi ile kusursuz bir iş çıkmış. Keşke tamamen şu kısma göre gitseymiş dedirtmedi bana. Argo:YOK

 Until I Bleed Out: Repeat After Me'ye yaptığım yorumu buna da yapacaktım fakat ufaktan fikrim değişti. Bu şarkının da sözleri albüme göre basit kalmış diyecektim fakat cümleleri birkaç kez okuyunca "Ya, aslında o kadar da sıradan değilmiş." fikrine döndüm. Melodisi Starboy öncesi dönemlerindeki şarkıları hatırlatıyor. Ancak, Hardest to Love'da söylediğim şekilde hiç dinlemem demesem de albüme koymasa da olurmuş diye düşünüyorum. Argo:YOK

Bu kısımdan itibaren albümün ana hatlarını bitirmiş oldum. Şimdi ise bugün bana güzel bir sürpriz olan diğer 5 şarkıyı daha kısa şekilde yorumlayacağım:

 Blinding Lights - Chromatics Remix: Orijinalinden çok daha iyi olmuş. Bunu ara sıra dinlerim ben. Yalnız keşke size atmış olduğum diğer remixin de telifini almış olup, ağır çekim söyleyiş yerine orijinal söyleme hızını koyup albüme koysaymış. 

 Bir de saçma teori atayım. Lady Gaga'nın yeni albümün ismi Chromatica, bu şarkıda da Chromatics diye isim (aslında bu isimdeki bir insan evladıymış) geçiyor. Lady Gaga albümde düetlerim var demişti. Bir Weeknd ile düet gelir mi acaba? Gelirse ben baya coşarım arkadaşlar haberiniz olsun. Aslında bu ikisinin ufaktan bir tanışıklığı var. Tahminimce The Weeknd ünlü olmadan çok önce tanışmışlar. Çünkü The Weeknd, Gaga'nın Marry The Night şarkısına remix yapmıştı. Yıllar sonra gelecek olan bir şarkıya, hele de The Weeknd'in sesiyle eşlik etmesine asla hayır demem.

 Save Your Tears - OPN Remix: Abooooo, bu orijinal halinden daha manyak, daha şahane olmuş be. Blinding Lights ne kadar yavaş olmalıysa, bu da bu kadar hızlı olmalıymış. Çok çok çok iyi! 

 Heartless - Vapor Wawe Remix: Cıks, bu olmamış. Orijinali daha iyi. Son 45 saniye kadarını Lil Uzi Vert kendi sözleriyle söylüyor, açıkçası şarkının değişen yapısı daha çok onun için yapılmış gibi duruyor.

 After Hours - The Blaze Remix: Orijinalindeki ağırlık hafiften dağılsa da yine de dinlemesi oldukça zevkli bir remix.

 Scared to Live - SNL Live: The Weeknd, şarkıyı ilk kez bu programda tanıtmıştı bize. İnsanların tepkisi olumlu olunca eklemiş demek ki. Güzel de olmuş. Aynı şeye dönüyorum ama Blinding Lights'in remix kısmında bahsettiğim durumu da yapsaydın be keşke :(

 Şimdi ise kısa özet geçiyorum:

 Benim görüşlerimle albümü dinleyenlerin genel görüşü çoğunlukla birbirine yakın. After Hours'da, diğer albümlerine kıyasla bir anda patlayacak bir hit şarkı görünmüyor. Ancak birkaç dinlemeden sonra şarkılar sizi içine çekmeye başlıyor. Albümün en göze çarpan özelliği şarkı sözlerinin gelişimi olmuş. Diğer albümlere göre sözler daha derin anlamlar içeriyor ve karşımıza daha dürüst bir The Weeknd çıkıyor. 

 The Weeknd yalın bir anlatım kullansa da şarkılarında genelde cinselliği ve uyuşturucu sevgisini daha ön plana çıkarır. Bu albümde insanlar kliplerini ve albüm kapağını göz önünde bulundurarak daha şiddet dolu, şöhreti seven yine de bu durumun kendisini oldukça yorduğunu anlatacağı bir albüm bekliyordu. Ha, bir de 80'ler soundunun ağırlıkta olması durumu da var. Fakat romantik yönü daha ön plana çıkan bir albümle karşılaşmak ben dahil hepimizi şok etti. Beklemediğimizden değil ama olsa olsa 2-3 şarkıyla aşk durumunu anlatır diye düşünenlerin sayısı hiç de az değildi. Bir de beklenilen 80'ler temasının 2 şarkı ile sınırlı kalması da insanlarda ufak bir hayal kırıklığı yaratmadı desem yalan olur. Çoğunluğun aksine ben yarı 80'ler yarı bu soundu bekliyordum. İstediğimi tam olarak vermese de yine de bu durumdan memnun kaldığımı söyleyebilirim.

 Bir de bu adamın dönemini tek cümleyle anlat deseniz "dışı Cavit görünümlü, içi Deniz'inden ayrılmış Kartal" tiplemesi derim. Cidden izlediğim 4 klibinde bu hissi bana hep yaşattı. Gerçi müzik kariyerine başladığından beri Cavit tiplemesini yaşatıyor, bu çizgisinden kopmadığı için kendisine gerçekten teşekkür ediyorum, şu günlerde bana gerçekten iyi geldin be The Weeknd. Ama umuyorum ki robot gibi veya eski aşkını unutamamış kadınlar yerine bir gün değerini gerçekten anlayacak bir kadın ve kafa karışıklıklarından kurtulmuş bir halde de görürüz seni. Bu dünyadan gitmeni istemediğim bir yeteneksin sen. Bir de sonraki albümünde Kartal'dan saç modeli örneği alarak karşıma çıkmanı beklerim. 😃

 Ama herkesin hemfikir olduğu bir konu varsa o da şudur. Bu adam müzik sektörünü çözmüş. 2010'larda karşımıza çıkan en başarılı 3 kişiyi say deseniz bu adam benim için The Weeknd başı çeker. Diğer ikili de Kendrick Lamar ve Post Malone'dur. Geri kalanların hepsi çöp. (Taylor Swift, Rihanna gibi isimler de bu dönemde çok başarılıydı fakar 2000 çıkışlı oldukları için onları ayrı değerlendirmeyi tercih ederim.) Bu albüm de diğerleri gibi çok sevilecek emin olun. Yalnız inşallah yine harcanan albümlerine yenisini eklemez. Adam tam reklam yapacak döneme girdi, başına korona virüsü belası geldi. Neyse ki hali hazırda klip çekmiş. Yineliyorum, umuyorum ki Faith'e de klibi hazırlamıştır ve son şarkı olarak onu seçmiştir. Çünkü reklam yapamayacak olursa ancak önceden hazırlamış olduğu kliplerle bu dönemi sürdürecek gibi görünüyor.

 Son sözüm de ödül törenlerine. Zamanında Oscar'da adamı aday yaptınız, en Oscarlık şarkıyı seçmek yerini gittiniz dünyanın en 2. mıy mıy James Bond şarkısına ödül verdiniz. Grammy'de kaç kez adamın hakkını yediniz. Ana adaylıklardan birisine bile layık görmediniz şu yeteneği. Gittiniz nerede saçma salak şarkı var çoğunlukla onları aday yapıp ödüllendirdiniz. Bu sefer de bu adamın hakkını yiyin bakın ben neler yapıyorum size.

 Albümü iyi-kötü olarak değerlendiremeyeceğim, farklı bir kriter uygulayacağım:

 Favorilerim: Heartless, Save Your Tears - OPN Remix
 Beğendim: Too Late, Scared to Live, Snowchild, Faith, Save Your Tears, After Hours, Scared to Live - SNL Live
 Ben Bunları Dinlerim: Alone Again, Escape From LA, In Your Eyes, Blinding Lights - Chromatics Remix, After Hours - The Blaze Remix
 İyisin Ama Albümde Olmasan da Olurmuş: Repeat After Me, Until I Bleed Out
 Üvey Evlatlarım: Hardest to Love, Blinding Lights, Heartless - Vapor Wawe Remix

 Vaov, yazı gerçekten de uzun sürdü. Sizleri 3 sayfa yazacak kadar alıkoyduğum için üzgünüm. Umarım uzun yazı köşem ile sizleri az da olsa neşelendirmişimdir. Kapanışımı da The Weeknd'in şimdiki durumunu bize 5 sene önce anlatan Kardeş Payı'nın Kartal sahneleriyle bitiriyorum. Özellike 4.27-4.58 arasındaki sahnedeki çocuklar biz dinleyiciler oluyoruz, Kartal'ı söylememe gerek yok sanırım. 😁

Yorumlar

  1. Gerçekten ayrıntılı bir yazı olmuş emeğinize sağlık ^^ Weekend severim ama ben daha çok magazin tarafını seviyorum sanırım 😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, uzun zamandır bu kadar eğlendiğim bir yazı yazmamıştım. Ah ah o Bella'dan ne çekti garibim. Bu da Kartal gibi sevgilisinin adını sayıklayıp duruyor 😂

      Sil
  2. Weeknd hakkında hiç bilgim yok ama sayende Kardeş Payı nostaljisi yaptım. Kartal dizideki en sevdiğim karakterlerden biriydi. Arada sahnelerini açar açar izlerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Grinin Elli Tonu'na kadar haberim yoktu. İyi ki soundtrack'te bulunmuş da tanıdım bu çatlağı 😀

      Kartal ile ilgili hislerim acayipti. En başta aşırı ön yargılıydım ona, dizide en sevmediğim kişiydi. Hatırlar mısın bilmiyorum ama Sezai ile bir konuşmaları vardı. Sezai babası olduğunu söylüyordu, Kartal'ın verdiği tepki beni oldukça yıkmıştı. O sahneden sonra karaktere olan bakış açım 180 derece değişmişti ve çok sevdiklerimden biri olmuştu ki hala öyle.

      Benim dizideki favorim Hilmi'dir. Onun kafasını bir günlüğüne yaşamak isterdim 😂

      Sil
  3. Hahahah, maddeler çok iyi :). Nihal ve Bülent kardeşler üzgün :). Şarkılı çengili yeni bir meydan okumamız var, siz de davetlisiniz efenim :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla içimi dökmek iyi geldi. Hala yazdıklarıma bakınca gülüyorum 😂 Hemen geliyorum challenga 😍

      Sil
  4. https://sadevederin.blogspot.com/2020/03/okunmams-kitaplar.html

    bu yazımı okusan yaaa. bu yazıyı demiştim. belki, okumadığın kitapların fotisini çekip kitapları listelersin diyeee :) bir de bak sayende ilk hoyt kitabını aldım, sevdim anlatımını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hmm hmm tamamdır, 30 gün şarkı challenge listemi hazırladıktan sonra bunu yazıyorum :)

      Sil
  5. bir de, son yazımı okusan yaaa, kitap etkinliği, adın da geçiyoooo :)

    YanıtlaSil
  6. Belle'ciğim önceden daha çok kitap yazardın, senin müzik konusunda ne kadar dopdulu olduğunu şu an farkettim, eline sağlık canım. Ben maalesef hep söylüyorum kaçıncı baskı olacak ama yaşım gereği günümüz müziklerini pek dinleyemiyorum:( eskilerde kaldım hep:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap yorumu yazmayı özlemedim desem yalan olur ama uzun zamandır "Ben hemen yorum gireyim" dediğim kitaplar sayısı oldukça azaldı, yazacağım dediklerimde de üşengeçliğim had safhada :D

      Yenileri takip etmesen de olur Müjde Ablam. Şimdikilerin %90'ı hem melodi hem sözler bakımından çok boş. Ne varsa eskilerde var :)

      Sil

Yorum Gönder