Tamamlanmış Historical Serileri / Bölüm 1

 

 Yeni bir yazı serisi ile herkese merhaba! Biliyorsunuz ki benim en sevdiğim kitap türleri arasında tarihi aşk romanları yani historicaller gelir. Historicalin eski ihtişamlı günlerini benim gibi arayan birçok okuyucu olduğunu biliyorum. Bazı kişiler sahafçıları gezerken, bazıları türle bir şekilde tanışmak istiyorlar, bazıları çıkan nadiden kitaplar için "buna da şükür" diyorlar. Ben de bu kısımdan yola çıkarak kendimce bir liste hazırlamak istedim. 

 Hazırladığım liste sadece ülkemizde "tamamlanmış seriler", "tamamlanmasına 1 kitap kalmış olanlar" ve "seriden bağımsız, tek kitap" isimli üç maddeden oluşacak. Kitapların ismine tıklayarak verilen linklerden konularını okuyabilirsiniz. Ayrıca kitapların orijinal isimlerini de görebileceksiniz. Bir de bazı historicalcilerin farklı türlerde yazdıkları kitaplar mevcut, onları da listeme ekledim. Yalnız bir serinin tamamlanmasına çok zaman varsa, yazarın başlığında o seriye yer vermeyeceğim. Örneğin Victoria Alexander isimli yazarın Epsilon aracılığıyla "Last Man Standing" serisi ülkemizde tamamlanmış fakat Pegasus Yayınları'ndan çıkan "Effigton Family" isminde 11 kitaplık bir serisi var ve bizde 4 kitap çıkmış. Pegasus'un seri tamamlama konusundaki güvensizliğimden ve historicale değer vermediğini bildiğimden "Effigton Family" serisini ele almayacağım. 

 Seriler tamamlanmasa bile yine de bilgi almak istiyorum derseniz Instagram'dan dendeninyorungesi veya yine aynı kişinin blog sayfası olan Hayat Kitapla Güzel sayfalarını ziyaret etmenizi tavsiye ederim.

 O zaman listemizin ilk kısmına girişimizi yapalım.

1) JULIA QUINN

Tamamlanmış Seriler

Bevelstoke

  1. Şahane Bir Kadının Gizli Günlüğü/The Secret Diaries of Miss Miranda Cheever
  2. Yaşanacaksa Yaşanacak/What Happens in London
  3. Aşkın On Kanunu/Ten Things I Love About You


Two Dukes of Wyndham

  1. Kayıp Dük/The Lost Duke of Wyndham
  2. Hayal Etmediğin Kadar/Mr. Cavendish, I Presume


Tamamlanmasına 1 Kitap Kalmış Seriler

Agents of the Crown

  1. To Catch an Heiress
  2. Bana Sevdiğini Söyle/How to Marry a Marquis


Bridgerton

  1. Yüreğe Söz Geçmiyor/The Duke and I 
  2. En Çok Beni Sev/The Viscount Who Loved Me
  3. Son Söz Aşkın/An Offer from a Gentleman
  4. Rüyalar Gerçek Olsa/Romancing Mr. Bridgerton
  5. Sonsuz Sevgilerimle/To Sir Phillip, With Love
  6. Sana Muhtacım/When He Was Wicked
  7. Öpüşünde Saklı/It's in His Kiss
  8. Biz Evleniyoruz/On the Way to the Wedding
  9. The Bridgertons: Happily Ever After


Smythe-Smith Quartet

  1. Cennet Gibi/Just Like Heaven
  2. Beni Öptüğün Gece/A Night Like This
  3. Dudaklarımda Şarkısın/The Sum of All Kisses
  4. The Secrets of Sir Richard Kenworty

Bonus: Amatör Çeviriler


2) JULIE GARWOOD

Tamamlanmış Seriler

Crown's Spies

  1. Kadere İnanır mısın?/The Lion's Lady
  2. Koruyucu Meleğim/Guardian Angel
  3. En Güzel Hediyem/The Gift
  4. Benim Yerim Senin Yanın/Castles


Lairds' Fiancees

  1. Gelin/The Birde
  2. Düğün/The Wedding


Highlands' Lairds

  1. Sır/The Secret
  2. Fidye/Ransom
  3. Aşk Seni de Vurur/Shadow Music


Rose Hill (Claybornes' Brides)

  1. Güllere Sor/For the Roses
  2. Güller ve Gelinler/The Claybornes' Brides: One Pink Rose, One White Rose, One Red Rose
  3. Baharı Beklerken/Come the Spring


Serilerden Bağımsız Kitaplar


3) JUDITH MCNAUGHT

Tamamlanmış Seriler

Westmoreland

  1. Düşler Krallığı/A Kingdom of Dreams
  2. İçinde Aşk Saklı/Whitney, My Love
  3. Sen Gelmeden Önce/Until You
  4. Mucize/Miracles (İnternette amatör çevirisi mevcuttur)

Sequels

  1. Sonsuza Kadar/Once and Always
  2. Seni Beklerken/Something Wonderful
  3. Mutluluk/Almost Heaven

Second Opportunities (Paradise)

  1. Cennet/Paradise
  2. Kusursuz/Perfect
  3. Gece Fısıltıları/Night Whispers
  4. Aldığım Her Nefeste/Every Breath You Take

Seriden Bağımsız Kitaplar

Yorumlar

  1. Nihayet tanıdık gelen bir isim :) Julia Quinn.
    Tamam ya ben de historicale dair en azından bir kitap okumuşum. (Kendimizi bu alanda yabancı madde gibi hissetsek de çaktırmıyoruz hiç). Serinin hangi kitabıydı hatırlamıyorum ama bu yazardan yıllar önce bir kitap okuyarak başarmışım bunu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türe başlangıç için kendisi iyi bir isim sayılır. Kolaya kaçan konuları ve eğlenceli diliyle türü sevdiriyor. Tabi daha iyilerini okuyunca ve yazar da şu anda şımarıklığının dibine vurduğu için soğudum kendisinden 😁

      Sil
  2. Brigerton serisine başlasam mı? Bilemiyorum, gerçi daha kitapları da almadım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok değil, geçen seneki ben evet derdim ama şimdi hem seriden hem de yazardan nefret ettiğim için çok daha iyi yazarlar var derim. Elizabeth Hoyt'un Çirkinin Aşığı kitabını önerebilirim. Hem tutkulu hem eğlenceli diyalogları mevcut. Yine de Quinn'i merak ediyorum diyorsan bence Bevelstoke serisinden başla. Hem kısacık, hem Bridgerton'tan çok daha iyi :)

      Sil
    2. Merhaba :)) kitapkesfi'ne verdiğin yanıtı bende dikkate alacağım, Bridgerton serisini bitirmek üzereyim ama ondan sonra farklı yazarın hangi serisi tavsiye edersin?

      Sil
    3. Ne yazık ki historical türü son 10 senedir ülkemizde değer görmüyor. Bu yüzden birkaç çeşide göre sıralama yapacağım.

      Ülkede sonraki kitabının çevrilmesi için yıllarca beklemek istemem dersen Nemesis Yayıncılık'tan çıkan Sarah Maclean ve Monica McCarty öneririm. Bir de Lisa Valdez'i çevirmişlerdi, onu da öneririm.

      Benim kişisel favorim Elizabeth Hoyt'tur. Kendisinin Pegasus'tan çıkma 2 serisi tamamlandı, Maiden Lane isimli seriyi ne zaman tamamlar bilmiyorum :( Ama yazarın Nemesis Yayınları'ndan çıkma Greycourt serisi vardır. Yazar şimdilik 2 kitap çıkardı, yayın evi de yazar kitap çıkardıkça basacak gibi duruyor.

      Quinn'i sevdiysen Lisa Kleypas ve Teresa Medeiros öneririm. Beni bunlar pek kesmiyor, bol entrika görmek isterim dersen de Brenda Joyce öneririm. 😊

      Sil
    4. Önerini dikkate alacağım, çok teşekkür ederim:))))

      Sil
    5. Gerçekten çooooooook teşekkür ederim <3 tavsiyelerine uyacağım, tekrardan teşekkür ederim 🥰

      Sil
  3. "bazıları çıkan nadiden kitaplar için "buna da şükür" diyorlar. " hahahahaha bu benim işte :-)

    JULIE GARWOOD hariç diğer iki ismi severim. İkisi de benim türde ilk okuduğum yazarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim zevkime göre yazar çıkarmadıkları için en azından türü sevenler için ben de şükür diyorum :D

      Julie'yi başta sevsem de her kitabında benzer olaylar kurgulaması, karakterlerinin harbiden salağa yatması ve hikayeye çok karışmasından ötürü artık pek sevmediklerim arasında.

      Ülkede Judith'ten nefret eden tek insan evladı benim :D Sonsuza Kadar kitabı bile yetiyor nefretime :D Yine Julie'deki gibi aptal karakterler, yazarın düşüncesini ve karakterlerin her davranışını tepeden tırnağa anlatmasından ötürü sevmedim sevemeyeceğim.

      Julia ise türdeki ilk yazarım olduğu için çok seviyordum ama yeteneğini iyice Bridgerton'a bağlamasından ötürü tamamen soğudum. Şu an için Sarah Maclean-Judith McNaugh-Julia Quinn en sevmediğim üçlüyü oluşturuyor.

      Sil

Yorum Gönder