Amatör Çevirilerle Julia Quinn



 Herkese merhaba. Okuduğum birkaç kitaptan sonra hangisi hakkında yorum yapacağıma karar verememiştim. Sebebi ya yorumların çok kısa kalacak olması ya da henüz kafamda ne yazacağım hakkında bir fikrimin olmamasıydı. Aklıma yaklaşık 1 ay önce okuduğum Julia Quinn'in son yazdıkları geldi. Bu sefer yorumumda ufak bir fark var. Yorumum kitap değil, amatör çevirilerle internet ortamında bulunan bazı hikayeleri olacak. Şu ana kadar 3 tane hikayesi çevrildi ben de onları sırayla yorumlamaya karar verdim. 


                                            İki Kız Kardeşin Masalı

 Orijinal adı "A Tale of Two Sisters" olan hikaye, "Where's My Hero" adlı kitapta bulunmaktadır. Bunun haricinde kitapta Türk okuyucuların beğendiği yazarlar olan Lisa Kleypas ve Kinley Macgregor da kendi hikayeleriyle bulunmaktadır.


 Konusu: Ned Blydon bir gün atıyla gezerken yolda ayağı burkulmuş bir kız görür. İsmi Charlotte Thornton'dur. Daha önce ikili karşılaşmış olsa da az konuşmuşlardır. O günkü karşılaşmaları ve sohbetleri sonucu ikili birbirlerine karşı bir şeyler hissetmeye başlamışlardır ancak bu hisleri inkar etmek durumundadırlar çünkü Ned birkaç güne Charlotte'ın büyük kardeşi Lydia ile evlenecektir.


 Yorumum: Ned Blydon, "The Splendid Triology" serisinde bulunan biri. Hikayede kendisini çok sevsem de seriyi okumadığım için tam gözlemimi sunamıyorum sizlere. Gördüğüm kadarıyla kendisi aşka inanmasa da gayet zeki ve eğlenceli biri. Charlotte ise hayat dolu ve iyiliksever fakat bir nevi günah keçisi kitapta. Kardeşine yardımcı olmaya çalışması sonucu başına gelmeyen kalmıyor. 

 Çevirmenin dediği gibi: Bu acemice yapılmış bir çeviri. Yani çeviri hataları orta seviyede ama hikayeden aldığım zevki engellemedi. İkili arasında geçen konuşmalar yüzünüzde bir gülümseme bırakıyor,hikaye içinizi ısıtıyor.

                                            

                                                Sevgiliye 36 Mektup

 Orijinal adı "36 Valantines" olan hikaye "The Further Observations of Lady Whistledown" adlı kitapta bulunmaktadır. Evet sevgili okuyucular, Bridgerton serisinde doğru çıkarımları ve eğlenceli yorumları olan dedikoducu yazarımız Leydi Whistledown'un ta kendisi. Bu kitapta Julia hariç 3 yazar daha Leydi Whistledown'un ciddiyetle takip ettiği çiftleri ele almış durumda. Bu yazarlar Suzanne Enoch, Karen Hawkins ve Mia Ryan. Ben bu üç yazarı da okumadığım için kalemleri nasıldır bir fikrim yok. 



 Konusu: Susannah Ballister, cemiyet hayatına adım atar atmaz Londra sosyetesinde popüler biri hale gelmiştir. Birçok talibi olsa da Clive Mann-Formsby onun ilgisini çekmiştir. Clive de onun ilgisine karşılık verince evlenmeleri kesin gözüyle bakılmıştır. 2 aylık arkadaşlıkları sonucu Clive evlenme teklifini sonunda yapmıştır. Sorun şu ki bu teklif Susannah'a değil, Harriet Snowe'a yapılmıştır. Bu durum sonucu sosyete Susannah'ı alay konusu hale getirmiştir ve Susannah çareyi bir süre inzivaya çekilmekte bulmuştur.

 Aylar sonra katıldığı ilk davette ne yazık ki Clive ve eşi de bulunmaktadır. Susannah onlarla karşılaşmamak için elinden geleni yaparken daha kötü bir durumla karşı karşıya gelir. Clive'in ağabeyi Renminster Kontu David ile karşılaşır. Bu karşılaşma ikisi için bir dönüm noktası olacaktır.

 Yorumum: Çevirilen hikayeler arasında en sevdiğim kesinlikle buydu. Her şeyi yerli yerindeydi. Aile bağları, romantizm, komik anlar... Kısaca klasik Julia hikayesi. Özellikle David'in Susannah'a aşkını ilan etmesi için bulduğu yöntemdeki bocalaması çok tatlıydı <3 Ayrıca çevirisi de çok güzeldi, hatası minimum seviyedeydi. Hatta bu hikayesi daha uzun olmalıydı bence, okumaya doyamadım. Bizdeki başlık daha uygun geldi bana. 36 Valentines denince insan başka şeyler anlıyor ister istemez.

                                                     İlk Öpücük

 Orijinal adı "The First Kiss" olan hikaye, Leydi Whistledown'un 2. kitabı olan "Lady Whistledown Strikes Back"ta yer almaktadır. Geçen kitapta olduğu gibi bu kitapta da aynı yazarlar bulunmaktadır.

 Konusu: Leydi Mathilda Howard'ın kardeşi savaştayken vefat etmiştir. Kendisi en yakın arkadaşı olan Peter Thompson'dan ölürse kız kardeşine göz kulak olmasını istemiştir. Peter, Mathilda'yı bir akşam yemeğinde bulur. Ve onu görür görmez ona karşı birtakım duygular beslemeye başlar.

 Yorumum: Ne yazık ki bu hikayesini pek beğenmedim. Baş karakterler biraz soğuk geldi bana. Hikaye de pek içi açıcı değildi. Gerçi sonu güzel bağlanmıştı. Çevirisi de en kötü olan hikaye buydu.

 Bu 3 hikaye hakkında genel yorum yapacak olursam: 3 hikayede en çok korktuğum çevirilerin Julia'yı yansıtamamış olma fikriydi. Neyse ki öyle bir durum hiç yaşanmadı. Bildiğim Julia'yı okumak güzeldi. 

 Julia özleyenler için tam ilaç gibi gelen hikayeler bunlar. Fırsat olduğunda bir ara okuyun derim.

Yorumlar

  1. Julia Quinn'in Lady Whistledown serisi okumak istediğim seriler arasındaydı. O yüzden kitapların içindeki hikayelerin amatör çevirilerini ben de bir sitede denk gelip indirmiştim. İki kız kardeşin masalı ise çok daha uzun süredir dolaşıyor ortalıkta. Ben de hepsini indirmiştim ^_^

    YanıtlaSil
  2. Ben diğer yazarların hikayelerini merak ettim şimdi; fakat Julia'nın Whistledown'unu pek yansıtamazlar sanırım.

    YanıtlaSil
  3. Ben de lady whistledown serisi okumak istiyorum ama linki bulmakta sorun yaşıyorum bana bu konuda yardımcı olur musunuz :) @Benherneysemo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, benherneysemo@hotmail.com mail atarsanız, size de gönderebilirim. Henüz basılmamış oldukları için bir beis görmüyorum.

      Sil
    2. çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Ben de lady whistledown serisi okumak istiyorum ama linki bulmakta sorun yaşıyorum bana bu konuda yardımcı olur musunuz :) @Benherneysemo

    YanıtlaSil
  5. Lady whistledown serisinin kitaplarını nasıl bulabilirim. İlk kitabı merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serinin kitapları maalesef bizim ülkede çevrilmedi. Yıllar önce acemi çevirmenler ellerinden geleni yapmışlar. En iyisi olarak "küflü forum" önerebilirim. Sayenizde Julia'nın hikayeleri hariç diğer yazarların da hikayelerinin çevrildiğini gördüm. Ama indirmek için siteye üye olmanız lazım.

      Sadece Julia'nın kısımları okumak isterseniz hikayelerin ismini yazıp ardından indir veya pdf indir diye yazarsanız kolayca bulursunuz.

      Umarım yardımcı olabilmişimdir :)

      Sil

Yorum Gönder