Ağaç Evi Sohbetleri #03


 Bu haftaki soru benim açımdan biraz zorlayıcı olmuş. Öncelik okulu bitirmek olduğu için "yeni yerler keşfedeyim" isteğimi bir kenarda bırakmak zorunda kalmıştım :D Neyse, elimden geldiğince bildiğim yerleri sizlerle paylaşmaya çalışacağım. 

 Yaşadığınız şehrin sevdiğiniz ve sizi oraya bağlayan özellikleri nelerdir? Şehrinizde gitmeyi tercih ettiğiniz yerleri, meşhur yemekleri ve bir gün uğrarsak bize önerebileceğiniz aktiviteleri tanıtır mısınız?

 Önceliğimi aktivitelere vermek istiyorum. İstanbul'da gitmeyi en çok sevdiğim yerler kesinlikle kitap fuarları oluyor. 💓 En bilineni tabi ki Tüyap Kitap Fuarı olmaktadır. Bu sene 2-10 Kasım tarihleri arasında 38. kez ziyaretçilerine kapısını açmaya hazırlanıyor.


 Bir de CNR Kitap Fuarı mevcut. Yakınlık açısından daha rahat olan (Yeşilköy) bu fuar 8-16 Şubat 2020 arası gerçekleşecekmiş ama bu tarihin değişebileceğini düşünüyorum, sanırım geçen sene de şubat gibi yapacaklardı ama marta ertelenmişti. Bu iki fuar indirim konusunda cimri olsa da benim gibi internetten alış veriş yapamayan insanlar için uygun oluyor. 😅


 Yeşillik alan olarak en sevdiğim yerlerden biri Yıldız Parkı'dır. Yeşilinin verdiği mutluluk bir yana Malta Köşkü'nde sevdiklerimle vakit geçirmek de ayrı keyifli oluyor. Yemekleri konusunda da oldukça başarılı olan bu yerde yıllar önce zerdeçallı makarna deneyimlemiştim, tadı hala damağımdadır.


 Son olarak deniz severler için Sarıyer'de bulunan Tayfun Demirci Rumeli Kavağı Spor Kulübü'ne ait olan tesisi öneriyorum. Uygun fiyatlı köftesi ve balık çeşitleri ile ailecek yılda en az 2 kez uğradığımız bir yer oluyor ve her seferinde memnun ayrılıyoruz. (Burası ile ilgili düzgün bir fotoğraf bulamadım ama Google Haritalar sekmesinden kolayca bulabilirsiniz.)

 İstanbul'da yaşamak maalesef birçok yönden zor. Büyük şirketlerin ve sanayi tesislerinin çoğunluğu burada yoğunlaşması iş imkanlarına daha fazla olanak sağlıyor ve bu da insanların genel olarak buraya yerleşmesinde etkili oluyor. Artan kalabalık yüzünden İstanbul'da nefes almak da zorlaşıyor. Trafiği, artan suç oranları ve binbir çeşit insanı olunca ister istemez sizin de hayatınızda stresler eksik olmuyor. 

 Fakat herhangi bir şey istediğinizde kolayca bulabilmek ayrı güzel oluyor. Bol bulunan kitapçıları, giyim mağazaları ve tatlı kafeleri sayesinde çektiğiniz çileleri bir nebze olsa unutabiliyorsunuz. 

 Yazabileceklerimin hepsi bu kadar. Umarım az da olsa yeterli olabilmişimdir. 😊

Yorumlar

  1. Eveet İstanbul, bir yandan gerçekten çok zor, bir yandan da çok güzel. Fuarlar ve o tip imkanlar çok fazla. Yıldız Parkı'na da bayıldım, ne güzel bir fotoğraf öyle. Tavsiyelerin çok güzel Belle, eline sağlık bu güzel yazı için :)

    YanıtlaSil
  2. güzel bir sohbet yazısı olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Dediğiniz gibi en sıkıntılı yönü kalabalık. Yaşam için zor bir şehir olsada gezmek için çok alternatif sunabiliyor.

    YanıtlaSil
  4. İstanbul fuarlarını ben de çok seviyorum. Anlatımını keyifle okudum. Yıldız Parkına daha önce gitmemiştim. Umarım bir daha gittiğimde yolum düşer oraya da. :)

    YanıtlaSil
  5. İstanbul gez gez bitmez gibime geliyor. Tabi benim henüz gezmemiş olduğum için böyle hissediyor olmam da muhtemel :D

    YanıtlaSil
  6. istanbul zor bir şehir bence. yaşamak için çok zor yani. ben daralıyorum oraya gidince. gezilecek çok yeri var ama yaşayamazdım ben orada.. size kolaylık diliyorum :)

    YanıtlaSil
  7. İstanbul da 2sene kaldım gerçekten zor yaşam, ama gezmek için on numara👍
    Her köşesi ayrı güzel ♥️

    YanıtlaSil
  8. İstanbulda kısa bir süre yaşamış olsam da bu kısa süre içine bir tüyap rast geldiği kendimi şanslı hissediyorum. Bambaşka bir havası vardı :)

    YanıtlaSil
  9. İstanbul deyince nedense hemen Gülhane Parkı'nı merak ediyorum. Tarihteki öneminden dolayı, aklıma kazınmış herhalde... Bunun yanında görmek istediğim çok yer var, İstanbul çok tarihi bir şehir gibi geliyor bana. İnşallah bir gün gidip baştan sona gezmek nasip olur :')

    YanıtlaSil
  10. İstanbul yaşanacak değil daha çok gezilecek, eğlenilecek bir şehir sanırım:)

    YanıtlaSil
  11. Kalabalık yerler hiç benlik değil sanıyorum. :)

    YanıtlaSil
  12. İstanbul bu aralar maalesef depremle gündemimizde. Umarım sen ve ailen iyisinizdir.

    YanıtlaSil
  13. İstanbul dünyanın en büyüleyici şehri. tüm zorluklarına rağmen çok güzel. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  14. tayfun demirci rumeli kavakı bilmiyodum saaool holeeey :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder