Historical Önerileri

 


 Hatırlarsanız geçtiğimiz ay Tamamlanmış Historical Serileri isminde uzun bir yazı hazırlamıştım. Yazılarım sırasında sizlerden "Önerdiğin yazar veya seri/kitap var mı?" tarzında soru gelmişti. 1-2 kişiye özelden cevap versem de başka soranlar da olduğu için bunun için özel bir yazı yazmam gerektiğini anlamış oldum. 

 Olabildiğince objektif bir şekilde maddeler halinde size önerilerimi sunacağım. Bazı yazarların isimlerini birkaç maddede görebilirsiniz. Umarım türe başlayacak olanlara güzel tavsiyelerde bulunabilirim ve sevenlere de yeni yazarlarla tanıştırabilirim.

1) Çıkışını Uzun Süre Beklemeyeceğim Yazarlar 😂 (Şakası bir yana historicalin ülkemizde ne hallerde olduğu malum. Bu yüzden en basit ve garanti olan madde ile başlangıcı yapayım dedim.)

  • Monica McCarty
  • Sarah Maclean
  • Lisa Valdez
  • Elizabeth Hoyt
 Belirttiğim ilk 2 yazarı Nemesis Yayıncılık hızlı bir şekilde basıyor. Lisa Valdez de Nemesis çıkışlı ama yazar 2 kitaptan başka yazmadığı ve yayın evi ikisini de bastığı için gönül rahatlığı ile alabilirsiniz.

 Hoyt ise ağırlığı Pegasus Yayınları olsa da son serisi olan Greycourt Nemesis'ten çıkmaktadır. Pegasus yavaş çıkarsa da yazarı garanti altına almıştır, kitaplarını zamana yayarak okursanız sizin yararınıza olur, Pegasus'un keyfini beklemek sabır ister. Nemesis çıkışlı olan serisinin 2 kitabı mevcut yurt dışında. Yani Nemesis bizi keyiften bekletmeyecek, yazar kitap çıkardıkça onlar çevirecek.

2) Bana Türkiye'de Popüler Olanlardan Önerir misin?
  • Julia Quinn
  • Judith McNaught
  • Julie Garwood
  • Monica McCarty
  • Sarah Maclean
  • Elizabeth Hoyt
  • Rita Hunter
3) Olayların İskoçya'da Geçtiği, İskoç Ağırlıklı Yazan Yazarlar
  • Julie Garwood
  • Monica McCarty
  • Maya Banks
  • Amanda Scott
  • Pamela Clare
  • Kinley MacGregor
  • Karen Hawkins
4) Julia Quinn'nin Tarzına Yakın/Çıtır Çerezlik, Eğlenceli Historical Yazanlar
  • Lisa Kleypas
  • Teresa Medeiros
  • Tessa Dare
  • Victoria Alexander
  • Sabrina Jeffries
  • Julie Garwood
5) Ben Daha Entrikalı veya Karamsarlığı Ön Planda Olan Kitaplar
  • Brenda Joyce
  • Anna Campbell
  • Kathleen E Woodiwiss
  • Judith McNaught
  • Elizabeth Hoyt
  • Julianne Donaldson
  • Laura Kinsale
6) İngilizce Okumak Sorun Değil, Popüler Olanlarından Öneriler Sunabilir misin?
  • Lisa Kleypas
  • Lorraine Heath
  • Tessa Dare
  • Teresa Medeiros
  • Amanda Quick
  • Eloisa James
  • Stephanie Lauren
  • Johanna Lindsey 
  • Courtney Milan
  • Sophie Jordan
  • Sabrina Jeffries

Yorumlar

  1. Benim için çok faydalı oldu bu yazın, teşekkür ederim:)) Gerçi daha önce yaptığım yorumlardan birinde Elizabeth Hoyt Çirkin Aşık kitabını önermiştin yanlış hatırlamıyorsam:)) Henüz alıp okumadım ama aklımda, not aldım:))

    YanıtlaSil
  2. Öneri başlıklarına bayıldım. Senin önerilerinle yeni isimler ve kitaplar keşfettim, keşfetmeye devam ediyorum. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, öncelikle bir historical romance hayranı olarak bu konudaki önerilerinin çok faydalı ve aydınlatıcı olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden çok teşekkür ederim. Çok fazla yazar okumadım ama benim favori yazarım Rita Hunter oldu sanırım. Anlatımını, kurgularını ve karakterlerini seviyorum. Kitapları akıcı ve güzel ilerliyor. Ateş serisine -özellikle de Ruhun ateşi- bayıldım. Sonra benzer bir anlatımı olan, ya da benzer konulu kitap arayışına girdim ama çok bulamadım sanırım fazla bilgi sahibi olmadığımdan da kaynaklı. Senin gibi bu alanda baya birikimli olan birine denk gelince belki bana yol gösterebilirsin diye düşündüm. Kaleminin ve anlatımının Rita Hunter'a benzediğini düşündüğün önerebileceğin yazarlar var mı acaba? Ya da özellikle tavsiye edebileceğin kitaplar da olabilir. Eğer öneride bulunursan çok sevinirim. Teşekkürler şimdiden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son zamanlarda blogla ilgilenemedim ve yazıyı bugün gördüm. Geç cevap için çok üzgünüm :(

      Ben Rita'nın Ateş serisi ve Siyah Kadife kitaplarını seviyorum, son serisi bana uymadığı için yazara veda ettim. Fakat şu var ki değil Türk, yabancı historicalciler bile edebi bir dil kullanmazlar genelde bu türde, Rita bunun tek istisnası bence.

      İngilizce kitap okuyorsanız Lorraine Heath ve Tessa Dare'i öneririm. Kendi dilimizde de Elizabeth Hoyt'u tavsiye ederim :)

      Sil

Yorum Gönder