Raintree Serisi-Yorum


 Harlequin'den çıkan bir seriyi daha bitirmiş bulunmaktayım. Bu sefer çok nadir okuduğum bir tür hakkında yorum gireceğim: Fantastik. Ben fantastik serilerle arası iyi olanlardan değilim. İyi olsam bile yayın evlerinin bu türde çıkardıkları kitap hızı fantastikseverler tarafından bilinen bir şey. Benim için hız konusunda bir nevi historical ile benzer. 

 Gelelim yorumunu gireceğim Raintree serisine. Aslında seri 4 kitaptan oluşmasına rağmen bizde 3 kitabı çıkmıştır. İlk 3 kitap ana konu üzerinde durur. 3 kardeşin yaz gündönümüne yakın zamandaki yaşadıklarını ele alır. 4. kitapsa bu 3 kardeşin kuzeni olan Echo'yu anlatır. Sanırım 4. kitap ilk 3 kitaptan sonrasını anlatıyor. Seri 3 yazar tarafından yazılmıştır. 2. ve 4. kitaplar aynı yazara aittir.


 Cehennem (Linda Howard)


 Raintree Klanı tarafından bozguna uğratılmalarından iki yüz yıl sonra Ansara büyücüleri, bu en amansız düşmanlarının karşısına bir kez daha çıkmaya hazırlanıyorlardı. Dante Raintree bir kral olarak klanını korumak zorundaydı ama karşısına çıkan Lorna Clay sadece yüreğini değil, neredeyse klanına duyduğu sadakati bile sarsacaktı. Lorna'ya güvenemediği gibi ondan uzak da duramıyordu. 

Raintreeler, doğaüstü güçlere sahip olmalarının yanında, modern hayatın içinde yaşıyorlardı. Bu savaş, klanın sadakat ve ilişkilerini test edecekti. Düşmandan gelen ilk darbede her zaman hükmettiği ateş bu kez onu yeniyordu. Dante, klanıyla birlikte, galip çıkamayabilecekleri bir kavgayla yüzleşmek zorundaydı.

 Açık ara serinin en başarısız kitabıydı. Sanki olaylar fazla aceleye getirilmiş gibi geldi bana. Dante'den fazla hoşlanmadım ama Lorna harikaydı. Kitap sıkıcı olmasına rağmen bazı yerleri de gayet komikti ve eğlenceliydi.

 Puanım: 2/5


 Adalet (Linda Winstead Jones) 


 Raintree sadece bir soyadı ya da bir soyağacına düşülen bir not anlamına gelmiyordu. Bu onların kaderiydi… Cinayet dedektifi olan Gideon Raintree hem elektriği kontrol edebiliyor hem de hayaletlerle konuşabiliyordu. Karanlık kalpli Ansara büyücülerinin üstlerine saldığı acımasız seri katille başa çıkabilmek için bütün güçlerini kullanmak zorunda kalacaktı. Ama bundan önce, baş döndürücü ortağı Hope Malory'yle ilişkisini çözmek zorundaydı. Tam bir savaşın ortasındayken âşık olacağını düşünmemişti hiç. Kötülük tüm köşe başlarını tutmuş, onlara pusu kurarken Gideon ve Hope, aşklarını, ailelerini ve henüz doğmamış çocuklarını korumak için zamana karşı müthiş bir yarışın içinde bulacaklardı kendilerini.

 İlk kitaptan daha iyi olduğu su götürmez bir gerçek. Seride en sevdiğim erkek Gideon oldu. Ayrıca Raintree özellikleri beni baya cezbetti *-* . Hope ve bıcırık Emma'yı da unutmamak lazım.

 Puanım: 4/5

 

 Sığınak (Beverly Barton)



 Raintreeler'in kaderini belirleyecek savaş gelip çatmıştı… Ezeli düşmanları Ansara klanıyla savaşa girmeleri kaçınılmazdı. Mercy Raintree bu savaşta, Sığınak koruyucusu olarak üstlendiği görevi yerine getirecek, Raintreeler'in yurdunu koruyacaktı. Ancak savaşın ayak sesleri duyulurken Mercy'nin titizlikle sakladığı sırrı savaşın kaderiyle birlikte ortaya çıkabilirdi.

 Serinin en en en iyi kitabı. Yazar 221 sayfada her şeyi eksiksiz anlatmış. Mercy ve Judah arasındaki çekime bayıldım ama serinin en iyi çifti bana göre Gideon-Hope'tur. Bir de evlere şenlik olan Eve var :D . En sevdiğim kısım kesinlikle savaş sahnesiydi. 

 Puanım: 5/5




 Not: 3 kitap boyunca ana karakterler kadar düşmanlar da kitapta baya yer kaplamış vaziyette. Yani bunlar kitabın sonlarında değil, başlarda görünüp kitap boyunca ne yaptıkları da anlatılmış vaziyette. Ve böyle kitapları ayrı bir sevdiğim bir gerçek :)

Yorumlar

  1. Selam ;
    Fantastik kitaplar favorimdir ama bu pek bana göre değil sanırım ...

    Aurian serisine bayılmıştım mesela ... Maggie Furey .

    Güç Kalıtları-1
    Büyücü-halkın, beyaz kulelerinden Ölümlülere hükmettiği Nexis şehrine genç bir Büyücük-kız gelir: Aurian, Annesinden Toprak-büyüsü, babasından ise Ateş-büyüsünün gücünü almıştır. Aurian'ın içindeki henüz uyandırılmamış büyü güçleri, sadece Nexis'e değil, bütün dünyaya egemen olarak isteyen Başbüyücünün ilgisini çeker ve genç kız kontrolü altına almaya başlar.
    Aynı zamanda cesur bir savaşçı olan Aurian, gerçek yüzünü gördükten sonra Başbüyücüye kolay kolay boyun eğmez. Onun kötülükleriyle savaşması için Aurian'ın uzun zamandır kayıp olan güç kalıtlarını elde etmesi gerekmektedir.
    Onur, cesaret, kahramanlık ve kendini tanımanın iç içe geçtiği bu zorlu macerada, Aurian'ın yanında birbirinden değişik dostları vardır. Güç Kalıtları Serisinin birinci kitabı.

    Kardeşimle o kadar hızlı ve keyifli okuduk ki anlatamam

    YanıtlaSil
  2. Normalde paranormal kitaplara benim de fazla kanım ısınamadı. Sadece Jeaniene Frost beni etkilemeyi başardı paranormal açısından. Baya aksiyonlu bölümler yazıyor ve espri yeteneği de muazzam. Hazır bana da güzel bir seri önerilmiş, yazarın Mezar serisini tavsiye ederim :)
    Anlattığın kitabın konusu çok hoşuma gitti. Anladığım kadarıyla Yüzüklerin Efendisi tarzı bir kitap. Fakat kendimi sırf fantastik öge içeren kitap okumaya hazır hissetmiyorum. Gerçek anlamda fantastik bir kitaba ne zaman başlarım hiçbir fikrim yok. Başlarsam ilk bu seriyle başlarım. Tavsiye için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Biri fantastik kitap mi dediii 😁 bence lonca avcısı serisine bayılırsın başmeleğin gözdesi yeni bitti ve ben iptal suan herkese bu seriyi okuyun diye yazasim var... Bu aralar farklı türleri okumaya çalıştığını biliyorum fantastik de el attıysan sana önereceğim tonlarca var 😊
    Bu seriyi okumamistim listeme aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özür dilerim, yazını geç gördüm. Şu an fantastikte Jeanine Frost'un Gece Avcısı serisine devam ediyorum ve cidden bayıldığım bir seri. Bir de Neil Gaiman'ın kitaplarına başladım, yakın zamanda DW gelecek ama o daha çok bilim kurguya giriyor.
      Ben de araştırırken buldum seriyi. Düşündüğümden iyi çıktı, tavsiye ederim :)

      Sil

Yorum Gönder