Duke of Midnight - Yorum



 KONU

Ailesi yaklaşık 20 sene önce öldürülen Wakefield Dükü Maximus Batten, gündüzleri Parlamento'da görev alan, oldukça soğuk nevalenin biridir. Bu soğuk nevale geceleri başka bir kimliğe bürünmektedir: St. Giles Hayaleti. Bir gün yine sokaklarda dolaşırken başı derde giren 2 bayana yardımcı olur. Bunlar bir dük kızı olan Penelope ile ona yardımcısı olarak eşlik eden Artemis Greaves'tır. 

 Artemis, iyi şartlarda yetişen güzel ve cesur bir hanımdır. Fakat abisinin hapse girmesi sonucu hayatı tepetaklak olur. Onu bu durumdan akrabalarından biri kurtarır. Böylece kuzeninin (Penelope) yanında refakati olarak hayatını sürdürür.

 St. Giles Hayaleti ile karşılaşan Artemis, zamanla onun dük olduğunu anlar ve onun bu özelliğini kardeşini kurtarmak için gerekirse şantaj yaparak kullanmak ister.

YORUM

 Kitabı daha iyi anlamak için Türkçe çevirisini bekliyordum fakat canıma tak etti! Yayın evinin keyfini daha fazla bekleyemeyeceğim! Şu ana kadar girdiğim kitap yorumları Vikitap ve 1000kitap'a yazdıklarımdı. Çok şükür bu sene ilk kez bloga 2018 kayıtlı kitap yorumu girmiş bulunuyorum. 😃

 Blog dünyasında Maiden Lane serisi aşkımı bilmeyen kalmadı. 😃 Canım Winter'ımdan sonra, sonunda beni meraktan öldüren 2. karakterin hikayesini okudum. Yani Artemis Greaves'in kitabını! 

 Kitap hem beklediğimi verdi hem de vermedi. Açıkçası biraz daha sırlarla dolu ve macera dolu bir kitap bekliyordum. Sonuçta Artemis şu kitaba kadar tam bir sır kutusuydu. Kendisinden daha karanlık şeyler beklerdim. Meğerse kardeşiyle birlikte kader kurbanı olmuşlar.

  Ayrıca St. Giles Hayaleti diğer 2 kitaptakine göre daha az yer kaplıyordu. Bu özelliği beğenmedim demek isterdim fakat karaktere fazla gıcık olduğum için boşveriyorum. 😃

 Kitap Artemis'in geçmişi ve bu dük bozuntusunun ailesinin katilini araması diye 2'ye ayrılıyor. İyi ki yazar Artemis'e daha sık yer vermiş. Adam kitabın son çeyreğine kadar boş boş dolandı durdu. 

 Kitapta ufak da olsa Asa'yı gördüm. Olaylarla alakası olmamasına rağmen kendisi en büyük zarara uğradı. 😂 Ve ilerleyen kitaplarda büyük rol oynayacak yeni bir karakter geliyor. Nasıl bir karakter henüz fikrim yok.

 Kitabı resmen Artemis sırtlamış. Allah'ım sen ne güzel bir kadınsın öyle! Zaten serinin 3. kitabından beri gözüm tutmuştu hatunu. Büyük oranda kendisinden beklediğim hareketleri gerçekleştirdi. Hayatım boyunca okuduğum ruhen en olgun kadın karakter kendisi oldu.

 Yalnız bu kadar alçak gönüllü olduğunu ben de tahmin etmiyordum. Kadın bildiğiniz bunun kitabını yazmış. Maximus ile ilişkisindeki riskleri ve zorlukları biliyordu ve bunları olduğu gibi kabullenmesini sevdim. Tabi bu uysal göründüğü anlamına gelmiyor. Kitap ilerledikçe haklı sebepler ortaya koyarak niçin ilişkiyi sürdüremeyeceğini de güzel bir biçimde anlatıyor. 

 BUNDAN SONRASI SPOILER'A GİRİYOR!!!!

 Ama Artemis'in içinde özgür bir ruh da mevcut. Her ne kadar kuzeninin Maximus'a ilgisi olduğunu bilse de onunla ilişki yaşamaktan çekinmedi. Sonradan kuzenine yaptığı şey için üzüldü ama pişman olduğunu sanmıyorum. Bu durumlarda kadın karakterler fazlasıyla drama bağlıyorlar. Artemis, tersini gördüğüm ilk kişi oldu. Yalnız sapıklıkta Winter'ı aratmamasına oldukça güldüm. Kendini dükün kişisel hizmetkarına gösterecek kadar vurdumduymaz olması oldukça eğlenceliydi.

 Artemis'in biricik kardeşi Apollo da ayrı şahane! İntikam Maskesi'nde 3 sayfa görünmesine rağmen ona ve kardeşine duyduğu sevgiye bayılmıştım. Şimdi ise bu durum katlanarak arttı. Kardeşler arası bağın hala sıkı olmasını sevdim. Meğerse bombalar Apollo'da saklıymış. Ama burada kendi gözlemim kadar Artemis'e de canı gönülden inanıyorum. İki kardeşin bu durma düşmesinin sebebi kesinlikle Apollo'nun suçu değil. Kimin olduğunu sonraki kitapta öğreneceğim. Şimdiden o kişi için hoş olmayan düşüncelerimi hazırladım. 😡 Ayrıca bu kitapta Apollo'ya zarar veren karaktersizin de Allah belasını versin diyorum. 😡

 Şimdiiii, gelelim Maximus ayısına! Yazarın bu serisindeki diğer karakterlere nazaran kendisi için fazla bir hazırlık yapmadığını gördüm. Bildiğimiz klasik historical düküydü. Normalde kendisini es geçerdim fakat karşısında Artemis isimli bir tanrıça olunca iş değişiyor. Zamanında Maximus, Artemis'e ağır gelir demişim. Düzeltiyorum: Maximus, Artemis'i hiç mi hiç hak etmiyordu.

 Oğlum, seni de kara listeme aldım! Neymiş "Ben bir düküm, Artemis'i bırakmam ama o sadece metresim olmalı. Ben onun soylu kuzeniyle evleneceğim." Terbiyesize bak ya! Unvan olarak yüksek olabilirsin ama adam olmadığın kitap boyunca o kadar belli ki. Oldukça melek gibi bir babası olmasına rağmen ona piç diyen birinden ne beklenir ki zaten! Yerin dibine gir inşallah!

 Seride Maximus ayısından sonra bir de James denen bir arkadaş mevcut. Her zamanki gibi hayalet arayacağım niyetine yine mikser görevini üstlenmiş durumda ama bu sefer mikserliği ona pahalıya patladı. Kitabı gelecekte okuyacak olanları bilemem ama başına geleni okuyunca bir "Ohhhh" çekmiş olabilirim. 😈 Gönül isterdi şu karakterden sonsuza kadar kurtulayım, maalesef 8. kitabın baş kahramanı kendisi. 😤

 Kitapta Artemis ve Apollo'dan sonra beklediğim kişi tabi ki biriciğim Winter'dı. Tabi gelir gelmez yine Winter'lığını yaptı. Artemis'in başına gelenden sonra kendisini ölü kabul etmesi kopardı beni. 😂 Herhalde aynı şey eşinin başına gelse "Eşim nasıl olsa öldü." diyerek ortamdan çekip gidecek. 😂 Godric ile de iyice kanka moduna girmişler. 😂  Ama bu ikiliyi anca 2 sayfa okumak üzdü. Ben biraz daha kitaba dahil olmalarını isterdim. Ah eşek Maximus ah! Derdini bu kankitolara anlatsan ne sen uzun seneler katil arardın ne bu ikiliyi az okurduk.

 Ya, ben şimdi Winter bebeğimle 9. kitaba kadar ayrı mı kalacağım? İzninizle ağlama köşeme çekiliyorum. 




Puanım: 8/10 (Artemis olmasa asıl puanı 6/10 olacaktı)

Serinin önceki kitaplarının yorumları aşağıda mevcuttur:

Şeytani Arzular

Doyumsuz Zevkler

Saklı Şehvet

Kalbin Gölgesi

İntikam Maskesi

Bonus: Saklı Şehvet - Alıntılar

Yorumlar

  1. Hahahah şimdiden o kişi için hoş olmayan düşüncelerini hazırladın demek, çok tatlısın :D

    YanıtlaSil
  2. hehe okuycam tabiii, gittim kitapçıya bulamadım hoyt ama rita hunter vardı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çirkinin Aşığı'nı aradıysan bulması biraz zordur, sahaflara bakmanı tavsiye ederim. Rita oldukça iyi bir seçim. Değil historical, normal bir romantik kitap olarak bakarsan diğer romantik kitap yazan Türk yazarlarından nasıl ayrıldığını kolayca fark edersin :)

      Sil

Yorum Gönder