2019 Kitap Özeti



 2020'nin ilk yazısından herkese merhaba.😊 Öncelikle herkesin yeni yılı kutlu olsun. Yeni bir 10 yıllık zaman dilimine girmiş olduğumuz bu dönemde her yılınız öncekinden güzel geçer umarım. 

 Bu yazımda 2019 yılı boyunca okuduğum kitap sayısını, favorilerimi kısa bir şekilde anlatmaya çalışacağım. Açıkçası ben okuma hedefi koymayı seven biri değilim. 1000kitap'a sadece göstermelik olarak 20 kitap hedefi koymuştum. 1000kitap'a göre 2019'da 77 kitap okumuşum. Fakat Vikitap ile karşılaştırdığımda oraya 3 kitap eklemediğimi gördüm ve 1 tanesi de 1000kitap'ta mevcut değil. Fazladan gelen 4 kitabı da eklersem gerçek sayım 81 olmuş. 

 Bir de Goodreads'a eklediklerim var. Orayı sadece okuduğum İngilizce tarihi aşk romanları için kullanıyorum. Yıllara özel klasör açabildiğim için oraya hedef koymamıştım. Goodreads hesabıma göre 58 kitap okumuşum ama nedense eksik göstermiş. 58 kitabın yanında okuduğum 9 kitap daha mevcut. Yani asıl okuma sayım 67 olmuştur. Toplamda ise 148 kitap okumuşum. (Hesaplamayı şimdi yaptım, bilseydim 2 kitap için kendimi zorlardım.) 

 Gelelim bu seneki favorilerime. Bunları okuduğum türlere göre ayıracağım:

Bilim Kurgu
Çocukluğun Sonu
Işık Tanrısı
Kaplan Kaplan
Resimli Adam
Yakın

Klasik
Daisy Miller
Demir Ökçe
Eugenie Grandet
Klara Miliç
Kreutzer Sonat
Kumarbaz
Madame Bovary
Nana
Otranto Şatosu
Sis

Tarihi Aşk
Ebediyen-Kathleen E Woodiwiss
Teklif-Judith Ivory
Bu kısımda kendi dilinden okuyup beğendiğim tarihi aşklar mevcuttur.

Diğerleri
Aşk Tuzağı-Linda Howard
Cehennemlik Yürek-Clive Barker
Christine-Stephen King
Eskici ve Oğulları-Orhan Kemal
Kasırga Sessizliği-Linda Howard
Keşke Beni Görebilseydin-Cecelia Ahern
Koralin-Neil Gaiman
Saplantı-Javier Cercas
Tepki-Stephen King
Zahir-Paulo Coelho

 Benim listeler kısacası bu şekilde oluştu. Geçen seneki gibi yine hedefsiz bir şekilde gideceğim, bakalım nasıl bir performans çıkacak?

Yorumlar

  1. Historical önerileri hemen kaydedildi :-)

    Yeni yılın kutlu olsun. Hepimizin çok güzel kitaplar okuduğu bir yıl diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler 💖 Senin de yeni yılın kutlu olsun Şule Abla. Bütün dileklerimiz gerçek olsun 😊

      Sil
  2. Ne güzel bol bol okumuşsunuz. Ben bu sene uzak kaldım kitaplardan. :) Yeni yılınız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Bu sene kavuşmalar gerçekleşir umarım. 😊

      Sil
  3. saol liste içiin. tarihi aşk ve diğerlerine bakarııım:) öncee, çirkinin aşığı amaa :)

    YanıtlaSil
  4. İnanmıyorum ben sadece 14 kitap okudum :D Ama ders notlarını saymazsak boyum kadar varlar 😂 Liste çok güzel teşekkürler, mutlu yıllar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu yıllar. Okul hayatı istemese de engelliyor kitap okumayı. Belki bu sene okuma senesi olur.😊

      Sil
  5. Bu sayı harika, çok iyi okumuşsun gerçekten. Özellikle de 67 İngilizce kitap okuman... :)) Mutlu yıllar diliyorum sana, her şey istediğin gibi olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hedef belirlemediğim düşünülürse ben de okuma sayımı genel olarak beğendim. Mutlu yıllar 😊

      Sil
  6. Maşallah diyorum :D Umarım 2020de de böyle okumaya devam edebilirsin :)

    YanıtlaSil
  7. demir ökçe'yi ben de sahaftan aldım okunmayı bekliyor.

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel sayılar, umarım 2020 yılı daha da verimli geçer. Mutlu seneler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Umarım daha çok okuyabileceğim bir sene olur. Size de iyi seneler :)

      Sil
  9. 81 çok güzel bir sayı, tebrik ederim. Sevdiklerin listesinde Demir Ökçe'yi görmek mutlu etti beni, benim de çok sevdiğim klasiklerdendir. Kumarbaz, Otranto Şatosu ve Madam Bovary ise okunacaklar listemde. Bu yıl da hep güzel kitaplar okuduğumuz bir yıl olsun inşallah :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Demir Ökçe günümüzdeki distopyalara on basar. Bence diğer bahsettiğin kitapları da oldukça seveceksin. İnşallah güzel kitaplar karşımıza çıkar :)

      Sil
  10. Maşallah diyorum nazar değmesin :) Bu yıl daha çok okursun umarım hatta bol bol okuman bol bol da buraya yazman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım dediğin gibi olur, özellikle de yazı kısmı :D

      Sil

Yorum Gönder