The Weeknd - After Hours Albüm İncelemesi / 2. Kısım



 Alone Again: Şarkının ilk 2 dakikasında aradığımı pek bulamamıştım. Sonraki kısım ise beni oldukça içine çekti. Keşke şarkıyı olduğu gibi son  dakikaya göre uyarlasaymış, yoksa favorilerimden biri olurdu. Fakat şarkı fazla cızırtılı bir şekilde (nasıl ifade edeceğimi bilemedim) düzenlendiği için "Sen ne diyorsun arkadaşım" demeniz oldukça normal. Yine de zamanla sevdiğim bir şarkı oldu. Argo:YOK

 Too Late: Albümü dinleyenlerin genel olarak sevdiği parçalardan biri olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ben de oldukça beğendim. Alone Again'e göre sözleri daha çarpıcı ve duygusal olmuş. Argo: Seni üzerimde istiyorum kısmını argo olarak saymadığım için YOK diyorum.

 Hardest to Love: Evet, şarkı sözleri ilk 2 şarkıyı da aşarak daha iyi olmuş. Evet, melodisini birçok kişi mutlaka sevecektir. Fakat üzgünüm, şarkı iyi olsa da ben buna bildiğiniz üvey evlat muamelesi yapacağım. 3 kere dinledim ve tek bir kısmı bile ilgimi çekmedi. Albümün en sevmediğim şarkısı oldu kendisi. Argo: YOK

 Scared to Live: Sözleri bakımından en sevdiğim parçası olur kendisi. Sevdiği kişiyi kendi bencilliği yüzünden tuttuğu için fazlasıyla pişman olan ve ilişkilerinin daha fazla yürümeyeceğini kabul edip onun için ilerleyen zamanlarında kendisi olmadan en iyisini isteyen bir adamın sözleri beni can evimden vurdu. Aslında bu şarkı her yönüyle Beauty Behind the Madness albümünü hatırlatıyor. O albümü favorisi olarak görenlerin kesinlikle seveceği bir şarkı olacaktır. Şunu da söyleyeyim, After Hours kısa filmini de klip olarak saydığım için ve albüm çıkmadan önce bu şarkıyı canlı performans olarak söylediği için 4. klip kesin buna gelecek diyordum fakat bugün itibariyle çıkan farklı bir klip sonucu bana sağ gösterip sol vurmuş olabilir. İnşallah o klibi bir yerde hazır bekletiyorsundur Cavit, gerçi klip gelmezse çok üzülmem, benim aklımda başka biri yatıyor çünkü. Argo: YOK

 Snowchild: Bana göre albümün en dürüst şarkısı olmuş. Hip-hop, Rap şarkılarında geçen "param pulum var, herkes bana hasta" düsturundan yola çıksa da bu türdeki şarkılarda nadiren gördüğümüz özellikleri daha ağırlıkta. Gelecek için endişelerini, şöhreti yakalamadan önceki zamanlarını nasıl geçirdiğini abartıdan uzak bir şekilde anlatması ve şöhretin onu nasıl etkilediğini çok güzel anlatmış. Albümden çıkan kliplerin hikayesine güzel bir şekilde yedirilebilecek bir klip çıkarsa sevinirim. Argo: VAR ama eski şarkılarına göre oldukça az.

 Escape From LA: Snowchild'in verdiği sakin ve huzurlu melodi, bu şarkıyla devam etmektedir. Hayranlar, bu şarkının eski sevdiceği olan Bella Hadid'e açık bir şekilde yazdığı söylemektedir. Sözlere bakınca onlara hak veriyorum. Şarkılarda geçen klişelerden biri olan  "Şöhretim olsa da sensiz bir hiçim" temasını işleyen şarkıyı belki fazla sakin melodisi yüzünden sevemeyebilirsiniz ama benim arada dinleyeceğim şarkılardan biri oldu. Argo: VAR

 Heartless: Geldik albüm öncesi çıkan 3 şarkıdan ilki olan Heartless'e. İlk dinlediğim zaman "Evet, Cavit yine yapmış yapacağını ama önceki albümden çıkış parçaları olan Starboy, Can't Feel My Face vb. şarkılarına göre hafif sönük gibi." demiştim. Yine de albüm çıkana kadar en çok dinlediğim şarkı Heartless olmuştur ve albümde en sevdiğim parçasıdır. Argo: VAR

 Yalnız affınıza sığınarak bir şey demek istiyorum. Ben bunun klibini izlediğimde baya gülmekten yerlere yattım. Çünkü bana Kardeş Payı dizisindeki iki sahneyi birebir yaşattı. Tabi baş rolde yine (rolü farklı olsa da) Cavit bulunmaktadır. Ha, kurbağa yalayan The Weeknd'in kafayı bulması, ha  benzin tankeri koklaması sonucu olan beyninde ağır hasar oluşan Kartal arasında hiçbir fark görmüyorum. The Weeknd buna klip çekmese de olurmuş. Bu videoları şarkıya uyarla, al sana Heartless klibi.



 Faith: İşte klibi "KESİNLİKLE GELMELİ" dediğim şarkıya geldi sıra. The Weeknd, yaşadıkları ve giderek artan şöhreti sonucu hissettiklerini bize dürüst bir şekilde açıyor. Tabi şarkının alt yapısı da sözleri gibi sağlam olunca dinleyiciler tarafından albümün en favori parçaları sıralamasında ilk 3'te yerini almış oluyor. Virüsten kırılmasak buna kesin klip çeker derdim fakat klibi şimdiden hazırladığını ummaktan başka yapacak bir şey yok. Bu dönemini bu şarkıyla sonlandırmazsa gerçekten kahrolurum. Argo: VAR

 Blinding Lights: Albümü dinleyenlerin ilk 3 HİT şarkı sıralamasına koyacağı şarkılardan birine geldi sıra. Zaman içerisinde Heartless'i baya solda bıraktı ve herkesin biricik sevgilisi oldu. Ne yazık ki Hardest to Love için ne hissettiysem aynı duyguları birebir hissettirdi bana. Kabul, şimdiki şarkıların sıkıcılığına ve leşliğine bakınca bu şarkı gerçekten bir cevher. Düzenlemesi ve sözleri ile on numara iş çıkmış. Ama kaç kere dinlersem dinleyeyim bir türlü sevemedim. Sebebini de şu video sayesinde anladım:


 Ben meğerse melodi bu yavaşlıkta olursa gerçekten Heartless'ten bile çok severmişim. The Weeknd de bunu anlamış olacak ki bu versiyonun 5 saniye kadarını bunun klibinde çaldı. Bu yönden de kalbimi bir kez daha kazandı Cavitcik. Bu size baya yavaş geldiyse 1.25 hızda dinlemenizi tavsiye ederim. ARGO: YOK (Spotify da bunu belirtmiş)

 Normalde geri kalan şarkıları da buraya yazacaktım fakat bugün görüyorum ki The Weeknd bunun Deluxe versiyonunu yayınlamış. İçinde yeni bir şarkı olmasa da onları da işe katarak yorumlarıma devam etmek isterim.

Yorumlar

  1. Senden bir albüm yorumu okumak değişik hissettirdi. Gerçi daha önce de birinin albümünü yazmışsın sanırım. Şimdi kim olduğunu hatırlayamadım. Umarım kitap yorumlamaktan vazgeçmezsin çünkü senin yorumlarını çok seviyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında 2 tane yaptım. Biri Depeche Mode'un Sprit albümüydü, öbürü Taylor Swift'in Lover'ı. Şimdi 4. albüm yazımı da hazırlıyorum 😊 Kitap yorumu yapmak istiyorum ama ne yazacağımı pek bilemiyorum, malum ben biraz uzun yazmayı seviyorum 😀

      Sil
  2. Alone Again diye çok sevdiğim bir şarkı var bu senin yazdığın da aynısı mı bilemiyorum. Ama benimki bayağı eski bir şarkıdır, Michael Buble ile Diana Krall'ın düeti olarak en son dinledim.
    Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir isimden birçok ortak şarkı çıkıyor, senin dediğinle benimki oldukça farklı. Ben onu bir dinleyeyim :)

      Sil

Yorum Gönder