16 Gün 16 Yazı - 15. ve 16. Gün



 Distopik hikayeleri aratmayacak günlerdeyiz. Biraz bu ruh halinden sıyrılmak gerek. Senin ütopik hikayen ya da dünyan nasıl olurdu bilmek isterim.

 Bu soruyu lise zamanımda felsefe ödevimdi benim. O gün verdiğim cevaplarla bugün arasında mutlaka farklar oluşmuştur. Şu an için düşünürsem; bir kere adaletin daha sağlam işlendiği bir dünyada yaşardım. Tecavüzlerin, kadınlara ve çocuklara karşı yapılan zulümlerin cezası bir ömür hapis olurdu, o pislikler bir daha gün yüzü görmezlerdi. Açlık diye bir kavram olmazdı. Herkes yiyeceklere ve içeceklere kolayca ulaşırdı.

 Günümüze bakacak olursak dünya çapında eğitim konusunda yapılan yenilikler bir hayli ilerlemiş durumda fakat bizim ülkenin o seviyeye gelmesi için önünde çook uzun yollar var. Tahminimce benim dünyamdaki eğitim sistemi de Finlandiya'nın eğitim sistemine benzerdi. Çocuklarımız istediğini söylemekte daha cesur olurdu, hayatı sorgulamanın korkulacak veya sakıncalı bir şey olmadığını öğrenirlerdi.

 Çocukken hayallerimden biri, büyüdüğüm zaman ben başbakan olacağım ve yapacağım ilk iş, bütün oyuncaklardan para alınmayacak. İsteyen Barbie bebeğine, peluş ayısına, arabalarına karşılıksız bir şekilde kavuşacak derdim 😀 

 Son gün. Yazı yazdığın, aynı sorulara birbirinden farklı cevaplar okuduğun günler nasıl geçti, sana iyi geldi mi? Meydan okuma nasıldı merak ettim.

 Etkinliğin 2. yarısında katılım sağladığım için bazı sorulara cevap veremedim. Fakat cevapladıklarım arasında beni rahatlatanlar vardı. Özellikle sosyal medya kullanımı kısmı sorusunda bana gelen yorumlar kendimi daha iyi hissettirdi. Ayrıca etkinliğe katılan arkadaşlarımızı bize daha çok tanıttığını düşünüyorum. Umarım siz de aynı hisleri benim için hissediyorsunuzdur. 😊

Yorumlar

  1. 15. Gün yorumundaki dileklerine tüm kalbimle katılıyorum. Bütün oyuncakların bedava olması ne hoş bir fikirmiş. Keşke öyle olsaydı gerçekten de. Çocukları mutlu etmekten daha güzel ne olabilir 👍🥳😊. Bu meydan okuma paylaşımlarına yazarak değil belki ama zaman zaman okumalarım ve yorumlarımla katılım sağladım ve seni kazandım. Çok da güzel oldu bence. Emeğine, yüreğine sağlık 😊🌷🤚🧿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O dönemdeki oyuncak isteği tamamen bencilceydi, bedava olacak ki istediklerime sahip olabileyim 😂 Şimdilerde bedava olsa gerçekten güzel olur. Bu meydan okuma katılan katılmayan herkese iyi geldi. Ben de seni kazandığım için çok mutluyum.😍 Ama bu arkadaş, ki ben oluyorum, biraz daha katılım sağlasa her şey daha güzel olacak 😀

      Sil
    2. 🤣🤣😍😍🌷🌷

      Sil
  2. barbie bebekler eveeet, yapbozlar, oyuncaklar bedava olsun yaaa eveeet :)

    YanıtlaSil
  3. Artık içinde bulundugumuz durum vahim üzeri vahime gidiyor Allah yardımcımız olsun

    YanıtlaSil
  4. İyi ki katıldın, emeğine sağlık :))
    Oyuncaklar bedava olsun, enfes fikir :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl etkinliği başlatıp hepimizi şu bunaltıcı günlerde canlandıran sana teşekkür etmek lazım :) Bence de bedava olsunlar :D

      Sil
  5. Cevaplarını okumak keyifliydi. Bu tarz kişisel yazılar bloggerları daha yakından tanımamızı sağlıyor :-)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder