63. Shammy Ödülleri Yorumum

 


 Sıradaki yazımı müzik dünyasının Oscar'ı sayılan Grammy hakkında yazmak istedim. Gerçi bu ödülün ismini başlıktaki gibi Shammy yapsak daha doğru olacak. Gerçi hepimiz bu törenin son yıllarda saçmaladığını biliyorduk ama bu seneki adaylara bakınca Grammy'nin dinleyiciler adına bittiğini söyleyebilirim. Kendi adıma en dikkat çekenleri sıralarsam:

1) The Weeknd'in sıfır çekmesi: Bunu duyup da şok geçirmeyen yoktur sanırım. Adam gitsin hayatında ilk kez bir albümü için yapmadığı tanıtım, katılmadığı şovlar, aynı konsepti sürdürmekle kalmasın (buna bir de albümün hiçbir bilgisinin ve şarkılarının sızmamasını da ekleyelim) ama birilerinin kıskançlığı yüzünden emeklerin hiçe sayılsın. Shammy'nin birçok başarılı ismi çekemediği bilinen bir şey zaten ama bu kadarı da olmaz. ayıptır!!!

2) Beklenmeyecek isimlerin aday olması: "Herhalde hak eden başka isimlere The Weeknd'in haklarını paylaştırdılar." diye düşündük başta ama adayları görünce küfretmeyen yoktur sanırım.
 
 +Fanlarının bile 2. kez yüzüne bakmadığı Changes albümüyle 4 adaylık alan Justin Bieber,
 +Sorsalar kim olduğunu bilmeyeceğimiz ama son 3 senedir Grammy'nin göz bebeği olmuş H.E.R.
 +Geçen seneki film müziği albümü hiçbir yere aday olmayınca albüm üzerine 1 şarkı ekledikten sonra 2. şansını deneyen ve 9 adaylık alan Beyonce, bu seneki tören için en çok öne çıkan ve insanları memnun etmeyen isimleri olarak karşımıza çıktı. 

 Hadi Beyonce'ı anladım; Savage düeti, Black Parade şarkısı ve müzik videosu adaylıkları ile bunları bir şekil aldı ama 9 fazla olmuş. Black Parade güzel şarkı olsa da yılın şarkısı ve kaydı adaylıkları saçma olmuş. Megan, Savage şarkısını kendi versiyonunu gönderse daha iyi olurdu. Bence asıl H.E.R'in hiç hak etmediği adaylıkların konuşulması lazım. Komite niye bu kızın üstüne fazlaca oynuyor hala çözemedim.

 Ama Justin harbisinden aptallık. Bir de gelmiş "Benim albüm R&B ama pop adaylıkları vermişsiniz, çok kırıldım." O zaman pop için adaylık yarışına girmeseydin gerizekalı! Üfff, yeminle tam insanlar onu sevmeye başlayacak üstüne tüy dikmekte üstüne yok. Sonra "depreşyondayım ben" diye hüngür hüngür ağlıyor. Dünyaca bıktık yeminle! 

3) Taylor Swift: Bu seneki sürpriz albümüyle Grammy'nin elini kolunu bağlayarak "en iyi albüm" adaylığını kapmayı başardı sonunda, bu açıdan çok sevindim. The Weeknd'den sonra hiçbir sızıntı vermeden albüm yayınlamasına ayrıyetten şapka çıkarırım. Fakat albümünü adaylıklara gönderirken bir şeyi bilerek gözden çıkardığı kendisine çok kızgınım. 
 
 Kendisinin albümü alternatif, indie, country hatta hafif R&B üzerine kurulu. Normalde albümü saydığım türlerden adaylık yarışına sokması gerekiyordu. Ama hanımefendi saydığım türlerde ışıldayacak olan albümünü ve şarkılarının hiçbirini aday adaylığına koymadı, bu türleri hiçe saydı ve albümünü en olmayan türden yarışmaya sokmayı tercih etti: POP. Ve ne yazık ki pop üzerinden hak etmediği 3 adaylık almış oldu. Grammy'nin cahilliği zaten belli ama Taylor gibi hırs makinesinin popu boş verip diğer adaylıklar üzerinden gidip "Sen misin bana bir zamanlar adaylık vermeyen, ben de gider başka türde daha iyi işler yapıp bunlardan adaylığımı koparırım, senin de surat çarpılır." tavrı takınması gerekiyordu. Yazık oldu güzel albüme, resmen Taylor'un pop inadına kurban gitti.

4) Lady Gaga: Bana göre bu senenin en kötü albümü açık ara Chromatica idi. Nedenlerini Chromatica: Albüm İncelemesinde yazmıştım. The Weeknd yerine sıfır çekmesi gereken asıl kesinlikle Gaga olmalıydı. Gerçi tahmin ettiğimden daha az adaylık aldı, yine de bu 2 adaylığı bile hak etmediği belli, kendisi bile unuttu albümü. Şunu da söylemeliyim, Gaga da Taylor'un hatasına düştü. Albümü elektronik/dans kategorisine sokmak yerine (gerçi aday adayı olarak Alice'i koymak nasıl aklına gelmiş, hala şaşıyorum) gitti o da popa ağırlık verdi. 

5) Post Malone: İyisiyle kötüsüyle adı çıkan diğer isimler bir yana ama The Weeknd'den sonra en çok şaşırdığım kişi kendisi oldu. İşin gerçeği ben geçen seneki Grammy töreni için yarışmasını bekliyordum fakat albüm ve şarkılar hiçbir şekilde adaylık almamıştı. Yine komitenin kıskaçlığına kurban gittiğini düşünürken bu seneki en büyük 3 adaylıkta görmek benim için şok etkisi oldu. Sanırım kendini bu seneye hazırlamış ve sevinmedim desem yalan olur. Müzik açısından yıllar sonra yine facia olarak hatırlanacak olan 2019'da altın gibi parıldıyordu albüm ve Circles şarkısı. Gelgelelim ben şansının düşük olduğunu düşünüyorum. Hem albümü çıkardıktan sonra promosyon için bir uğraş vermemesi, hem diğer adaylara kıyasla çalışmalarının eski olması açısından bu sene de eli boş dönecek diye düşünüyorum.

 Daha başka rezillikler mutlaka vardır ama en çok takıldıklarım bunlar oldu. Albümlerin yanlış adaylıklara gönderilmesi, The Weeknd'in hasetliğe kurban gitmesi, alakasız kişilerin aday olması sonucu 63. Shammy törenini skandal olarak nitelendirebiliriz. Hele siz o geceyi görün. Taylor'a ödül vermezlerse hiç şaşırmam, daha öncesinde de gördük bol adaylığı olup da sıfır çekenleri. Çoğu kişi verilen ödüllere isyan edecek kesin.

Yorumlar

  1. Taylor'un pop kategorisinde ödül alması gerçekten çok saçma olmuş. Şarkılarını çok seviyorum ama bunu yakıştıramadım. -.- Uzun zamandır bu ödül törenlerini takip etmiyorum. Saçmalamaya devam ediyorlar demek ki :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık takip edilecek bir yönü kalmadı yıllardır. Dönen torpiller gerçekten dudak uçuklatıyor. Taylor'un pop için yaptığı üzmüş olsa da diğer adaylıkları için de ödül almayacak bence. Grammy'nin Taylor ismine karşı ön yargısı ve nefreti apayrı bir şey. Hak ettiği diğer 3 adaylık için de alamayacak olması şanssızlık :(

      Sil
  2. oleey müzik yazısısı gelcam yine amaaa taylora laf söletmeeeem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklerim bebem. Taylor'un müziğine lafım asla yok. Sonunda başarıya ulaşmasını görmek çok mutlu etti ama albümün hak ettiği değer gelip geçen pop olmamalıydı, bunun farkında olmasına rağmen tek bir türden şansını denemesi cidden üzdü. En azından alternatif türüne şans verseydi keşke 😔

      Sil
  3. Ya kesinlikle haklısın! The Weekend konusu gerçekten çok rahatsız edici bir durum. 2012 yılından beri bir Taylor fanı olarak Reputation'ın haksızlığa uğraması haksızlıktı. Fakat bu yıl Folkore ile çok iyi bir çıkış yaptı bence. Yazdıklarına kesinlikle katılıyorum... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reputation konusunda da ben sana katılıyorum. 2017 kesinlikle popun ölü olduğu, rap müziğin zirve noktası olduğu bir yıldı. Gözümde sadece Taylor pop ile ilgilenmişti ve o albümün kesinlikle pop ve en önemli 3 kategori dediğimiz kısımda yarışması lazımdı. Üst düzey şarkıcıların törene alınmaması konusunda Taylor başı çeker. Kadın tırnaklarını kazıyarak buralara gelme ustalarından biri ama bu başarıyı çekemeyen milyonlarca kişi sürekli saçma kısımları dert edindi.

      En azından Taylor'u eksik de olsa törenlerde 1 adaylık alabiliyordu. The Weeknd'e ne demeli? Adam kasıp kavurdu, hatta bu senenin o sene olduğuna herkes emindi ama o da kıskançlıktan dolayı eli boş döndü :( Asıl geceyi gerçekten merak ediyorum. Ödüllerin tuhaf bir dağıtıma sahip olacağı belli.

      Sil
  4. her ve post malone a bakayım tenks yuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. H.E.R'i boşver, kimse takmıyor onun işlerini😂 Post Malone gözümde 2010'lu zaman diliminin en iyi 3. şarkıcısı, onun işler kalite akar ama müzik eleştirmenleri tarafından tam keşfedilemedi bence.

      Sil
  5. Grammy'yi takip etmedim ama yazıyı okuyunca haklı buldum doğrusu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)Ben de çoğunlukla takip etmezdim ama ilk kez müzik alanında gerçek bir hareketlenme yaşadık 2020'de, bu yüzden kim ne adaylık almış göz gezdirdim. The Weeknd'in parlamasını göreceğim derken utandırmalarına şahit olmak delirtti beni.

      Sil
  6. Başlığı yanlış yazmışsın diye uyarmak üzereydim ama ilk paragrafı okudum :-)

    Dediğim müzikten pek anlamam. Film seven biri olarak Oscar'ın artık hiçbir anlamı kalmadığını söyleyebilirim. Müzik dünyası için böyle önemli bir ödülün mahvedilmesine üzüldüm. Bu tarz etkinlikleri takip etmek, yorum yapmak hatta tartışmak insanları mutlu ediyor. Bu kadarcık mutluluğu bile elimizden alıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden de torpiller dönüyordu bu tarz törenlerde ama az tuttukları için veya şarkılar gerçekten kalite olduklarından insanlar çok umursamıyordu. Şimdilerde torpiller arşa çıktı maalesef :(

      Sil

Yorum Gönder