Plactic Hearts - Albüm İncelemesi

 


 2000'ler Disney'inin altın ve cici kızı, şimdilerin uçuk kadını Miley Cyrus yaz mevsiminde patlattığı Midnight Sky ile yeni albümünün geleceğini müjdelemişti. Sergilediği şovlar, başarılı coverlar ile çıtayı oldukça yükselten Cyrus'un albümü Plastic Hearts, 27 Kasım itibarıyla dinleyicinin beğenisine sunuldu. 

 Miley'i sevin sevmeyin ama bir gerçek var ki kendi jenerasyonunun en iyi seslerinden biri. Christina Aguilera'dan sonra Disney çıkışlı en iyi 2. ses olarak kendisini görüyorum. Şu ana kadar çıkardığı albümleri ile beni pişman etmeyen bu çatlak arkadaşın yeni albümünü kısaca incelemek istedim. Hazırsanız başlayalım:

 WTF Do I Know: Açılış parçası olması kesinlikle doğru bir seçim olmuş. Girişindeki bas ritimlerden itibaren albümden beklenen çılgın rock müziğini vermesi dinleyici üzerinde olumlu bir etki yaratıyor. 

 Plastic Hearts: Albüme ismini veren ve WTF Do I Know'un vurucu etkisinden sonra gelen şarkı maalesef albümün en kötüsü parçası olmuş. Hareketli parçalar arasında oldukça monoton giden şarkıyı sadece 2 kez, atlayarak 5-6 sn dinledim, bir daha yüzüne bakmayacağım.

 Angels Like You/High: Bu iki şarkının yorumları aynı yola çıkacağı için bir arada yazmaya karar verdim. Sözler ustaca olsa da ne yazık ki melodileri bakımından bu şarkılar albümün ruhuyla hiç uyuşmuyor. Sanki şarkılar Cyrus'un önceki albümü olan Younger Now döneminde yazılmış da bu albüme eklenmesine karar verilmiş gibi.

 Prisoner: Bu senenin kraliçesi olan Dua Lipa'yı yanına almaya karar veren Cyrus'un, 2. teklisi olan Prisoner, kesinlikle albümün en catchy şarkısı olma özelliğini taşıyor. İkilinin sesleri ve klipteki uyumları inanılmazdı. Günde 1 doz izlemeden duramıyorum.

 Gimme What I Want: Hanımefendi çaktırmıyor ama basbayağı Nine Itch Nails'in Closer şarkısının melodisini kullanmış. Orta karar kaldığım bir şarkı oldu. Bazı yerlerini yetersiz, son kısımlarını da harika buldum. Daha iyisini yapabilirdi.

 Night Crawling/Bad Karma: Yine aynı yoruma çıkan iki şarkı daha. Cyrus'a, Night Crawling'te Billy Idol; Bad Karma'da ise Joan Jett eşlik ediyor. Cyrus "Sizi albüme alıp benim müzik tarzımla gitmek yerine ben sizin müzikal etkinize kapılıp beklenenden çok daha iyisini yapalım." demiş. Kısacası kendini geri çekip kendi müziğini onlara katmak yerine onların müzik yapılarına eşlik etmeyi tercih etmiş. Albümün en sevdiğim yönü kesinlikle Cyrus'un kendisinden önceki jenerasyonun önünde saygıyla eğilmesi oldu. Şarkılara gelirsek, 80'lerin efsanevi 2 rock yıldızından kötüsünü beklemek büyük ayıp olur. İkisi de dinlemesi acayip zevkli işler olmuş.

 Midnight Sky: Her ne kadar liste başarısı ve müzik eleştirmenleri tarafından meh'lik görünse de dinleyicilerin kulaklarında 2020'nin en iyi şarkılarında ilk 20'ye giriş yapmış bulunmakta. Gelecek yıllara geldiğimizde klasik parçalar klasmanına girme hakkı kazanan Midnight Sky, melodisinden tutun sözlerine ve Miley'in albüm için takındığı imajına kadar "İşte beklenen Miley bu!" dedirtti herkese. Girdiği her türün altından kalkan Miley'in sonunda özünü bulmasını gördük ya, daha ne isterim?

 Hate Me/Never Be Me/Golden G String: Albümün diğer slowları olan bu üçlü, yukarıda bahsettiğim diğer balladlar olan Angels Like You ve High' göre daha iyi olmakla beraber ne yazık ki benim açımdan albümden beklentimi tamamen düşüren parçalar oldu.

 Edge of Midnight: 80'ler rock denince akla gelen ilk şarkısı olan Edge of Seventeen ile Midnight Sky'ın karışımı olan remixin ilerleyen kısımlarında Stevie Nicks'in de günümüzdeki sesini duymak mümkün. Youtube'da popüler olan şarkı karışımlarını fırsata çevirmiş olan Miley'e koca bir alkış.👏 

 Heart of Glass/Zombie: Kadın, senin söyleyemediğin bir şarkı var mı acaba? Ariana'nın efsane olacakken tamamen kestaneye çevirdiği No Tears Left To Cry'ı olması gerektiği şekilde düzenleyen ve söyleyen Miley'in cover yeteneğine şahit olmuş insanlardan biri olarak bu ikisinin altından kalkacağından adım gibi emindim ve canlı performansları görünce yanılmadığımı anlamak mutluluk vericiydi. Daha da güzeli ona ön yargılı olanların sonunda "başıboş Miley"den "Sen neymişsin Miley"e dönüşmesini görmekse paha biçilmezdi.

Genel Yorum

 Kendi düşüncelerimi toplayacak olursam: After Hours'tan sonra en çok beklediğim albüm Plastic Hearts ne yazık ki beklentimi karşılayamadı. Midnight Sky ve Prisoner şarkılarının mükemmelliği, cover performanslarının şahaneliği ve yaydığı imaj itibarıyla kendisinden gerçekten çılgın, bol kafa sallamalı, buram buram rock ve popa yakın müzikler bekliyordum. WTF Do I Know'un da verdiği havayla "Tamam, bu albüm olacak!" dedikten sonra Plastic Hearts'ın kötülüğü ile başlayan şaşkınlıktan sonra gelen slow parçalar ile birlikte hayal kırıklığına uğradım. 12 şarkılık bir albümde 5 slow parça olması çok fazla ve albümün en kötü yanını oluşturuyor. Özellikle Angels Like You ve High şarkılarının melodik açıdan albümle alakasını kuramadım.

 Albümün yıldız şarkıları kesinlikle Midnight Sky ve Prisoner olmuş. Yıllar sonra ilk kez bir şarkıcının ilk 2 parça seçimini en doğru şekilde yaptığını gördüm. Yorumlardan anladığım kadarıyla dinleyicinin gözdesi Angels Like You olmuş. Miley'nin bunu göz önüne alacağından eminim, 3. veya 4. single kesinlikle bu parça olacaktır. Tahminimce WTF Do I Know, Night Crawling veya Bad Karma üçlüsünden birini seçip albümü 4 single ile sonlandıracaktır.

 Bana kalırsa albüm: 

 1.WTF Do I Know

 2.Açılış parçasının devamın sağlayacak çılgın bir rock parça

 3.Yine çılgın bir rock veya pop parça

 4.Prisoner

 5.Gimme What I Want

 6.Night Crawling

 7.Midnight Sky

 8.Çılgın bir rock/pop parça

 9.Bad Karma

 10.Hate Me 

 11.Never Be Me

 12.Golden G String veya 8. parçadan sonra gelen çılgın rock/pop parça olup Golden G String'i albüme almamak şeklinde olmalıydı. 

 Şimdilik Metacritic yorumu 79 olan Plastic Hearts, 2020'yi müzik tarihi açısından güzel bir kapanış sağlayacak. Sonunda Miley'in kendini bulmasıyla ve rock performanslarının çok iyi olduğunu kanıtlamasıyla insanlarda bıraktığı izlenim olumlu yönde. Miley'in özel hayatı hepimizi şaşırtmaya devam edecek ama artık müziğinin ve yeteneğinin de bir o kadar konuşulacak olmasından çok memnunum.

 Favorilerim: Midnight Sky, Prisoner, Night Crawling

 İyiler: WTF Do I Know, Bad Karma, Edge of Midnight

 Ortalar: Gimme What I Want, High, Hate Me, Never Be Me, Golden G String

 Kötüler: Plastic Hearts, Angels Like You

 Coverlar: Çok başarılı

Yorumlar

  1. miley cyrus severim tabii, çok iyi değil demişsin ama olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında albüm güzel, dinlemesi zevkli bir iş çıkmış. Fakat Miley'in imaja bakınca ben daha deli dolu ve hareketli bir albüm bekliyordum ballad ağırlıklı olması şok etkisi yarattı😅

      Sil
  2. Yine dolu dolu bir yorum olmuş. Konu hakkında bilgim olmadığı için ancak bu kadar yorum yapabiliyorum :-) Konuyla ilgilenenler severek okuyacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Ben de müzisyen olmadığım için kulağıma nasıl geliyorsa o şekil yorumluyorum :D

      Sil

Yorum Gönder