2020'de Severek Okuduğum 16 Kitap

  


 2020 bitse bile yıl sonu raporlarım bir türlü bitmek bilmiyordu. Geçen sene az sayıda kitap (80 tane) okuduğum için bu listeyi yapmak aklımın ucunda değildi ama hem blogu boşlamamak hem de Bookstagram ile Bloggerların listeyi özenerek çıkarmasından ötürü sizlere 2020'de beğendiğim 16 kitabı kısaca sunmak isterim. Yılın sonu 20 ile bittiği için 20 kitap önerisi yapmam lazımdı normalde ama Türkçe olarak okuyup da beğendiğim kitap sayısı 16'yı buldu. Listemi birkaç madde halinde sıralamaya karar verdim, okumak istediğiniz kitap türü olursa buradan önerdiklerime bakabilirsiniz.

 Agatha Christie Kitapları
  1. Şampanyadaki Zehir 
  2. Zehri Kim Verdi    
 Bilim Kurgu
  1. Bir Mars Destanı/Stanley G Weinbaum
  2. Yıkıma Giden Adam/Alfred Bester
 Historical
  1. Aşk Seninle Güzel/Suzanne Enoch
  2. Hep Seni Bekledim/Suzanne Enoch
 Klasikler

  1. Açlık Sanatçısı/Franz Kafka
  2. Binbir Hayalet/Alexandre Dumas
  3. Bir Kuzey Macerası/Jack London
  4. Carmilla/Sheridan Le Fanu
  5. Gazap Üzümleri/John Steinbeck
  6. İnsan Neyle Yaşar/Tolstoy
  7. Üç Ölüm/Tolstoy
 Öykü/Fantastik
  1. Entipüften Bir Adam-Bütün Öyküleri 2/Anton Çehov
  2. Güneşin Altın Elmaları/Ray Bradbury
  3. Yıldız Tozu/Neil Gaiman
 Bonus: İngilizce

 Bu kısmı da eklersem 80 kitap içerisinde 28 kitabı okuyarak beğenmiş bulunuyorum. Ayrıca romantik kitaplar herkese hitap etmediği için de bu bölümü ayrı olarak ele aldım. Beğendiğim kitaplara linke tıklayarak ulaşabilirsiniz. 

Yorumlar

  1. İçlerinden bir tek Bir Kuzey Macerası'nı okumuş olmam.Sevdiğim bir kitap olmuştu benimde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yılın son günlerine doğru okumuştum kitabı. Her kitabın bir zamanı var diyerekten umarım okumak istediklerini bolca okursun bu sene :)

      Sil
  2. Klasik kitaplarda çok eksiğim var, bir an önce okusam iyi olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de eksiklerim çok fazla. En klasik sayılan kitapları (Anne Karenina, Suç ve Ceza gibi) okumadım. Umarım onları da okuyacağım ve senin de eksiklerini tamamlayacağın bir zaman gelir :)

      Sil
  3. Vay be, yılda 80 kitap. Ne diyeceğimi bilemedim biraz utanarak. Bravo size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ama karantina var diye çok daha iyisi olabilirdi :) 1000kitap hesabıma baktım, en son 2017'de buna yakın bir okuma yapmışım.

      Sil
  4. Gazap Üzümleri'ni okudum ben de bu sene ve çok sevdim. Ray Bradbury'nin kitabını merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ray'ın sadece Fahrenheit 451 kitabına ısınamadım ama sonradan okuduğum kitaplarını çok sevmiştim :)

      Sil
  5. Bence 80 kitap da çok iyi bir okuma geçirdiğinizi gösteriyor. *.* Okuduğunuz kitaplardan klasiklerden İnsan Neyle Yaşar'ı bir tek okumuş olduğumu gördüm. Diğerlerini de duymuştum ama bir türlü okumaya zamanım olmadı. Bu sene umarım daha fazla kitap okursunuz, yeni yıl bol kitaplı ve sağlıklı günler getirirsin sizlere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, hiç okumadan geçirmektense 80 kitap da iyidir.😀 Sadece karantina zamanı diye daha fazla olabilirmiş😊

      Umarım hepimizin bol okuyacağı bir yıl olur. Sizin de yeni yılınız iyi şansla geçsin ❤

      Sil
  6. Suzanne Enoch'ları bir kaç yıl önce ilk çıktığı zamanlarda okumuştum. Son zamanlarda çok az historical romance okuyorum. Hâlbuki elimde tonlarca kitap var :) Daha alacaklarımda var 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suzanne aslında oldukça sevilen historical yazarlarından biri ancak Pegasus değerini anlamamış. En azından seriyi tamamladıklarına şükrediyorum. Elde kalan yazarları için set yapıp kitap başı 10 tl'ye satıyorlardı. Yazarın seti de 30 tl tutunca almıştım.

      Nemesis Yayınları hariç historicale verilen değer yayın evleri tarafından bitti. Ben de e-kitap olarak sevdiğim veya ilk kez tanışacağım yazarları o şekilde okuyorum😍

      Sil
  7. Sadece Tolstoy'un iki kitabını okumuşum. Gazap Üzümlerini bu sene okumak istiyorum. Romantik kitap tavsiyelerini hemen not aldım tabii :-) Daha önce duymadığım bir yazardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Dostoyevski'den 2 kitap okudum şu ana kadar, bir ara onun kitaplarına ağırlık vermeyi düşünüyorum. Suzanne'yi indirimden almasam benim için de bilinmeyen olarak kalırdı ama tamamlanmış bir seri olması sonucu şans verdim ve memnun kalmıştım😊

      Sil
  8. Ah Yıldız Tozu ve Neil Gaiman... Ben bu kitabın ithaki yayınevinden çıkan basımının kapağını çook beğeniyorum. Fuarda sahaf sahaf dolanıp bakmıştım yoktu :( İngilizce pdf'i vardır herhalde ama hiç elim gitmiyor... Listedeki kitapları okumamışım ama aynı yazarların başka kitaplarından okumuşluğum var. Agatha Christe ve Suzanne Enoch hariç :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız Tozu'nu bulmak gerçekten zor. İthaki yeni basımını neden yapmadı hala meraktayım🤔 Suzanne'nin kitapları bol olsa da ülkemizde değer verilmediği için 3 kitapla kaldı. Agatha içinse dedektiflik türü okuyorsanız veya okumak isterseniz tavsiye ederim. Ben okuduğum çoğu kitabından memnnun kaldım😊

      Sil
  9. binbir hayalet e bi bakayım okumadım, dumas süper yaa :) gazap üzümleri de, carmilla okumaktan çok mutlu olduğum kitaplardaaan, hepsisi güzel de suzanne enoch not aldım okuyum onuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Binbir Hayalet kitabını geçen sene blog arkadaşlarımızdan biri okuyup yorumlamıştı, o zamana kadar haberim yoktu kitaptan. Dumas'a ben de bayılıyorum ama en sevilenlerini okumak bir gün nasip olur umarım😊

      Carmilla sevdiğim korku hikayelerinden oldu, kızın şehvete kayan kişiliği oldukça ilginçti😀 Gazap Üzümleri'ni sevmeyen bir kişi rastlamadım şimdiye kadar😊

      N11 sitesinden Pegasus'un sayfasına girersen Suzanne'nin set halindeki kitaplarını bulabilirsin.😊

      Sil
  10. Bu hayatta okumak istediğim tüm kitapları okuyamayacağım gibi geliyor :( O kadar çoklar ki! Teşekkürler yıldızladımm :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder