Mim: Hakkımda 17 Bilgi



 
 Yine güzel mimlerden biri Öneri Makine'sinden geldi. Birkaç sene önce bu mimi kendisi için yapıp bugünlerde karşısına yeniden çıkınca karşılaştırmalı bir şekilde soruları cevaplamış. Kendisinin yazısına buradan ulaşabilirsiniz. Ben önceki zamanı yapmadığım için herhangi bir karşılaştırma yapamayacağım. 

1) Beş sözcükle kendini anlat.

 İçedönük, kitap kurdu, fedakar, üşengeç, uykucu.

2) Kalbini kazanmanın beş yolu.

 Historical türünü çok seven biriyle saatlerce sohbet etmek.

 Maggie Simpson ve Grogu ile ilgili herhangi bir şey.

 Güzel bir tatlı.

 Hayalimdeki iş için karşıma fırsatları çıkaracak olaylar veya birileri.

 Laubali takılmayan insanlar.

3) Hayatın bir kitap/film olsa türü ve adı ne olurdu?

 Hayatım kitap olsa türü otobiyografi görünümlü bir roman olurdu; ismi de Sıkıcı Yaşamım olurdu. Cidden, benim yaşadığım monotonluğu 1 hafta sürdürseniz hayata küsersiniz.

4) Etrafındakiler hangi sorunun çözümü için sana gelirler?

 Büyük bir moda zevkim yoktur ama bazen "hangi kıyafetin üstüne ne renk gider, hangi takıyı takayım" tarzı sorular için bana danışırlar.

5) Her zaman ve bazen özlediğin iki şey.

 Hatırlar mısınız bilmem, Eti'nin Kaymaklım diye bir ürünü vardı, Ülker Rondo gibi bir şeydi. O zamanlar vanilyalı bisküvi çıkarmışlardı ve tadı enfesti. Pek tutmadığı için kısa sürede kaldırmışlardı sanırım, işte onu ara sıra özlerim. Her zaman özlediğimse Johnson's Baby Cologne-Floral kokusu. Şişesi hala satılıyor ama o güzel kokusu gideli 9 sene olacak. Kendine ait olan orijinal koku gitti, yerine 3. sınıf ucuz kolonya kokusu çekiyoruz.

6) Hatırladığın en eski anını anlatır mısın?

 99 depreminde ileride okuyacağım ilkokulun bahçesinde günlerimizi geçiriyorduk. Okulun arazisi baya genişti, 3 bina bulunuyordu. Akşam vakitleri ana binaya girmek isterdim ama cesaret edemediğimden en fazla dıştaki merdivenleri çıkıp geri dönerdim. Neyse ki o hallerimi ailem görmedi yoksa baya laf yerdim.😀

7) Eğer bir hayvan olsaydın hangisi olurdun?

 Soğuk sever bir insan olarak penguen olmak isterdim. Klas bir kuş olmasının yanı sıra tüylerinin güzelliği de beni cezbediyor. Bir de oğlak olmak isterdim. Oğlak, annemin en sevdiği hayvandır ve meleksi kollarında eskisi gibi taşınsam keyfime değmeyin.💕

8) Bir dahaki hayatında kim olmak isterdin?

 Daha özgüvenli, daha konuşkan, arkadaş ortamlarının aranan kişisi olmak isterdim.

9) Göç etmek zorunda kalsan yaşamak için seçeceğin ülke?

 Eskiden İspanya veya Japonya derdim. Fakat depremden korktuğum için Japonya'yı eledim. O yüzden depremi az olan bir yerde yaşamak isterdim. İspanya yine ilk öncelik olsa da yedek seçenek olarak İsviçre'yi seçerdim.

10) Asla unutmak istemediğin anın?

 Ortaokul arkadaşlarımla geçirdiğim zamanlar.

11) Dolabındaki en eski kıyafet. (fotoğraf ve anlamı)

 Lise zamanımda Polo kıyafetleri patlaması yaşanıyordu. Annem beyaz renkli, büyük altın düğmeleri olan uzun bir hırka almıştı. 10 küsür sene oldu ama ne rengi gitti ne de kumaşı zarar gördü. Ancak kıyafet dolabımda değil arabamızın bagajında olduğu için fotoğraf gönderemiyorum.😅

12) Son on yılda hayatında neler değişti?

 Bir şeyi dilerken dikkat edin derler ya, işte başıma gerçekten kötü şeyler gelmese de hayat düzenim çok sıradanlaştı. Orta gelirli bir ailenin çocuğuyum fakat ailem sağ olsun hayatın tüm güzelliklerini göstermeye çalıştılar. Arkadaşlarıma kıyasla ergenliğimi maddi olarak dolu yaşayan biriydim, onların yaşamları daha sıradan geçiyordu. Biraz da hırçın yapımı göz önüne alınca bu yüzden çevrede istenmeyen çocuklardan biriydim. Genelde sıradan yaşamlarına özenirdim.

 Lise bittikten sonra (2013) hayatım istediğim yöne doğru yani daha sıradan bir yaşama gitmeye başlamıştı (Yanlış anlaşılmasın, maddi durumumuz çok şükür yine iyi). Fakat bu sefer de beni beğenmeyenlerin yaşamı tersine döndü. Güzel arkadaş ortamı, bolca tatiller, o parti senin bu parti benim eğlenceleri ve hiç çaba harcamadan iş hayatına başladıklarını gördükçe giderek daha kendimden memnun olmayan, ara sıra bunalıma giren, 25'ten çok 50 yaşındaki ev hanımı yaşamı süren birine dönüştüm diyebilirim. 

 Kıyaslama yapmak bir yandan anlamsız, herkesin yaşamı aynı olacak diye bir durum yok. Bildiğim kadarıyla şu anki yaşamımı 10 sene öncesi benden büyükler yaşıyordu. Son 2-3 senedir benim yaşımdakilerden başlayarak insanlar daha sosyal bir yaşam sürmeye başladılar. Yine de "hayattan çok şey mi kaçırıyorum?" düşüncesine de teslim olmadan edemiyorum. 

13) On yıl sonra nerede, nasıl yaşamak istiyorsun?

 Hayalimdeki meslek için girişimlere başlamış veya büyük çoğunluğunu tamamlamış olarak İstanbul dışında bir yerde yaşamak isterim. 

14) Keşke arkadaşım olsa dediğin ünlü kim?

 Lady Gaga. İlk çıkışından beri takip etsem de Bad Romance itibarıyla diğer şarkıcılardan farklı bir yapısı olduğunu belli etmişti. Belki abartıyorsun diyeceksiniz ama müzikal anlamdaki bilgisine ve kültürü Freddy Mercury, David Bowie, Elton John (zaten kendisi Gaga'nın en yakın arkadaşlarından) kadar geniş. Bu açıdan beni de kültürlü yapsın isterdim. Ayrıca aktivist yönü ve hassas kişiliğini de seviyorum. Bense onun müzikal kariyerini düzeltmek isterdim. Açıkçası Gaga artık mainstream dediğimiz kitleye şarkı yapmak istemiyor, bu açık. Ama kaliteli iş yapsa da bu kitle sayesinde yeteneğinin fazla umursanmadığının farkında. İnsanların beğenisi için uğraşacağına kendi içindeki ruhu dinleyerek müzikler yapması için ikna etmek isterdim Gaga'yı.

15) On beş yaşındaki birine vereceğin nasihat ne olurdu?

 İş hayatına atılmaya şimdiden başla. Ben sürekli hazıra kondum, en geç en büyük fırsat olan üniversite zamanımda part-time çalışma şansımı geri teptim. Şu anda da "staj" harici tecrübesizlikle iş arıyorum.

16) Kağıda bir şey çiz ve bize göster.

17) 2021'de olmasını çok istediğin bir şey?

 İŞ! Benim gibi hangi genç kendi parasını kazanmak, ailesine külfet olmamak istemez ki?

Yorumlar

  1. Yazını çok sevdim, ne güzel yazmışsın, anlatmışsın kendini:) Eskilere gittim nedense yazıyı okuyunca. Monoton olunca hayata küsmem( o kadar zor şeyler yaşadım) Monotonluk insana zarar veriyor, hareketli olmak en güzeli:) Her zaman kendi ayakları üstünde duran biri oldum, dışarıdan biraz soğuk ve mesafeli görünürüm ben de, herkesle arkadaş olamam hemen:) Umarım en yakın zamanda güzel ve gönlüne göre bir iş bulursun :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke ben de kendi ayaklarım üzerinde durabiliyorum deseydim ama çevre azlığı ve monotonluk sonucu şu an güçlü değilim. Anladığım kadarıyla eski sıkıntılar senin açından gitmiş, umuyorum ki güzel günler görmeye devam edersin😊

      Sil
  2. okurken çok keyif aldım, kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. "hayattan çok şey mi kaçırıyorum?" ben de çok soruyorum bunu. Umarım hayırlısıyla güzel bir iş fırsatı gelir ve değerlendirirsin. :) Teşekkürler bu güzel yazı için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım iyi bir teklif gelir.😊 İşsizlikten iyice bunalımlara girdim.

      Sil
  4. Ayıcık çok sevimli olmuş.

    İşsizlik günümüzde çoğu gencin sorunu. Allah yardımcınız olsun. İyi ki zamanında atanmışım ve çalışıyorum . Bugünlerde KPSS'ye hazırlanmam gerekseydi büyük ihtimalle başaramazdım.

    Yazılarında özgüvenin yüksek görünüyor. Hatta ne kadar kendinden emin biri diyerek okuyordum yazılarını. Demek ki bilgili olduğun konularda öyle görünüyorsun :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayıcık için teşekkürler 😁 İş ilanlarına bakmaya başladım, hayırlısıyla bu sene o sene olacak inşallah. Bence KPSS'de yine başarılı olurdun ama önüne seninle alakası olmayan engeller çıkardı 😑

      Açıkçası özgüven ne çok yüksek ne alçaklarda. Zamanında üniversite mezuniyetinde röportaj yapmak istemişlerdi arkadaşlarla, onlar kabul etmemişti ama ben hemen atlamıştım ve kısa bir röportaj yapmıştık😀 Hoş, okul ne bu görüntüleri ne mezuniyet törenini yükledi 😅 Ama ilgi alanım olduğu ve büyük araştırmalar yaptığım konularda konuşmayı tercih ettiğim doğrudur.😊

      Sil
  5. Cesur bir yazı, iç sesin dışa vurumu tebrik ederim. Son yazıma bakmamızı öneririm, kendinizden küçük izler bulacağınıza eminim.

    YanıtlaSil
  6. Kitap kurtlarıyız! :))

    YanıtlaSil
  7. Deprem korkusu bende de var, ne yazık ki, depremsiz bir ülkeye gidecek maddi imkânım yok:( ülkenin de neredeyse her tarafı fay hattı:( keyifle okudum Belleciğim, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim😍 Sen yine bir derece şanslısın Müjde Abla. Ankara'da deprem olsa bile sizi fazla olumsuz etkilemiyor. Sırf bu yüzden Ankara'ya taşınmak isterdim.😊 Hem seninle tanışma fırsatım da olurdu😊

      Sil
  8. Ya iyi ki yapmışsın çok keyif aldım okurken, sen de dört sene sonra yap bakalım neler değişmiş. Ben de ilk yaptığımda senin yaşındaymışım onu fark ettim :D

    İşsizliği bizzat yaşamış ve özel sektör çalışanı olarak her an tekrar yaşama adayı biri olarak seni çok iyi anlıyorum. Zor zamanlar ama umarım en yakın zamanda en güzelinden bir iş seni bulur <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Allah zamanı gösterirse 4 sene sonra yapma fırsatını bulurum umarım😁

      İşsizliğin ve monotonluğun mutsuzluğu hala var ama artık iyice depresyon yolları gözüktüğü için kendime dur deme cesaretini gösterebildim en sonunda. Şu an olayları akışına bıraktım, belki bu şekilde bir fırsat elime geçer😊 İnşallah o korkulan işsizliği bir daha yaşamazsın.

      Sil
  9. Önceki sabah 5 sidddetinde depremle güne uyandık. En büyük korkum. Takipcinizim artık Deep sayesinde kesfettim bu güzel ortamı. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Yeni blog yazarlarıyla tanışmak iyi oluyor😊Büyük geçmiş olsun. Rakam olarak küçük görünse de şiddeti fazla oluyor gerçekten :(

      Sil
  10. çok gerçek çok damardan eleştiriler bunlar, bunu yapabilen insan sayısı da oldukça az, farkındalığının objektif bakışının azmini arttırması seni istediğin yere daha kolay çıkarır diye umut ediyorum, bir de bu işler gerçekten kısmet sanırım aslında eskiden sadece çalışmaya inanırdım ama artık öyle bir düzende yaşıyoruz ve bazı şeyler öyle elimizde olmuyor ki, kısmetten öte yorum yapamıyoruz, bahtın açık olsun ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Dediğiniz gibi maalesef öz eleştiri yapan insan sayısı çok az. Fakat öz eleştiri kantarını biraz kaçırdım, daha fazla empati yapmaya başladım ve ufak kusurlarımı bile eleştirir oldum. Şu günlerde biraz umursamaz bir yapıya bürünmeye çalışıyorum. İş de bir zaman sonra gelir umarım :)

      Sil

Yorum Gönder