Mim: Kitap Sayfalarında Kaybolmak

 


 Blog dünyasına yeni katılan Peubilge arkadaşımız çok güzel bir mim hazırlamış. Mimim konusu kitaplar olunca kesinlikle katılmam gerektiğini biliyordum ve yılın ilk günü şerefine bu yazıyla açılışımı yapmaya karar verdim. Kendisine bu mim için çok teşekkür ediyorum. Peubilge'nin yazısına buradan ulaşabilirsiniz.

1) Tekrar tekrar okumak istediğiniz kitabın adı nedir?

 İlkler unutulmaz diyerek Şahane Bir Kadının Gizli Günlüğü demek isterim ama yazarın sonraki kitap yazma planlarına da bağlı bu durum. "Miss Butterworth and Mad Baron" sonrası gidip yine Bridgerton ailesi hakkında saçmalık yazarsa kendisiyle olan bütün ilişkimi keserim. O durumda Elizabeth Hoyt'un Yabani Aşık kitabı zirveye oturur. 

2) Konusuyla sizi içine çekmiş bir kitabı bitirdikten sonra yazara olan övgünüzü/hayranlığınızı nasıl gösterirsin?

 Açıkçası hiç düşünmedim. Ama aklımda bir süredir olan bir düşüncemi buraya yazmak isterim. Geçenlerde Elizabeth Hoyt'un son kitabı When A Rouge Meets His Match kitabını okumuştum. Kitabı beğendiğim ve sormak istediğim 1-2 soru olduğu için kendisine kısa bir mail yazmayı düşünüyordum. Umarım beni tatmin eden bir cevap alırım kendisinden.

3) Unutamadığınız, sizde iz bırakan kitap karakteri/karakterleri?

 Miranda Cheever/Şahane Bir Kadının Gizli Günlüğü: Historical türüne aşık olmamı sağlayan kitabın baş karakteri olan Miranda oldukça zeki, mantıklı davranışları bulunan ama istediği kitap için deli dolu davranmaktan çekinmeyen, bir de çok güzel seven tatlı bir hanımefendidir. 

 Winter Makepeace/Kalbin Gölgesi: Kendisine kadar ben okuduğum historicallerde hep kadın karakterlere dikkat ederdim. Ama bu adam kalbimi öyle bir çaldı ki.💖 Soğuk görünümüne rağmen aslında yumuşacık bir kalbi olan, herkese eşit bir şekilde davranan, çapkınlık nedir bilmeyen ve içinde kimsenin fark etmediği maceracı bir ruh barındıran bu karaktere aşık olmamam mümkün değildi.

 Artemis Graves/Karanlıklar Dükü: Madem Maiden Lane serisindeki favori erkek karakterimi yazdım, kadın karakterimi de belirtmesem olmaz şimdi. Artemis seriye girişinden beri deli sevdiğim bir kadın oldu. Kardeşi için yaptıkları, Penelope denen arkadaşa katlanması, cesur yapısıyla anlatılmaz yaşanır dediğim biri. Tek hatası Maximus ayısı ile hayatını birleştirmesi. Ah be Hoyt, sen bu kızı Winter'a yar etmeliydin. 

 Jim/Bitmeyen Kavga: Son olarak Jim'i yazmak istedim. Kitaplarda sıkça gördüğüm "şu haksızlığa isyan edelim, gerekirse yumruklarımızı da konuştururuz" durumu, iş o kısma gelince anca iki mıy mıy ile bitiyor ve sorunlar bu şekilde çözülüyor, yani size istediğiniz o mücadeleyi vermiyor, ne isyancıların ne de düzenin kötü adamlarını haklı buluyorsunuz. Bu durum benim için Jim'e kadar bu şekilde ilerledi. Kendisini dünyadaki varlığının bir işe yaramadığını bilen ve artık buna dur demek isteyen ve bu isteğini de yaşamının sonuna kadar gerçekleştirmeyi başaran, sorumluluk almaktan kaçmayan, günden güne  davasında daha bilinçli bir tavır takınan biridir. "Doğru kitabı bulursan doğru karakteri de bulursun" diyerek dersimizi de çıkarmış olalım. 

 Aklımda daha çok karakter var ama 4 kişi açıklamaları ile yeter bence. 

4) Okurken kendinizi üzgün, hüzünlü ve ağlarken bulduğunuz bir kitap var mı?

 Bin Muhteşem Güneş beni fazlasıyla üzen bir kitaptı. Belki yaptığım yanlıştı ama yaşanan o kadar içimi acıttı ve kötü hissettirdi ki okurken devamını getiremedim. 

 Şahane Bir Kadının Gizli Günlüğü, Unutulmaz Öpücük kitaplarının sonlarında bir süre ağladığımı hatırlıyorum. Bir de Kalbin Gölgesi kitabının sonunda Winter'ın mutlu halleri beni çok ağlatmıştı.

5) Çocukken okuduğunuz sizi etkileyen fakat konusunu silik olarak hatırladığınız bir kitap var mı?

 Olmaz mı? Kitap ile ilgili kesinlikle hatırladığım 3 şey var: İş Bankası Kültür Yayınları'ndan çıkmıştı, Türk yazardı, okuduğumda 10 yaşındaydım. Hiç olmasa ismini hatırlasaydım keşke. O kitabı büyük ihtimalle şimdi basmıyorlardır. Konusu hatırladığım kadarıyla şöyle bir şeydi: Bir grup fakir çocuk günlerini araba camı silerek geçiriyorlardı. Çocuklardan biri yine araba silerken, arabası silinen kişi onu evine alıyordu, sevgiyi öğretiyordu. Çocuk diğer arkadaşlarını da yaşadıkları talihsizliklerden kurtarmaya çalışıyordu ama çetenin başındaki kötü adam bunlara engel olmaya çalışıyordu. 

Yorumlar

  1. Quinn'in düzgün nadir kitaplarından biridir. Umarım beğenerek okursun :) Son sorudaki kitabın kapağını görsem "İşte bu kitap!" derim kesinlikle ama adını bilmeyince bir de kitap yıllar önce elden çıkınca ne yazık ki hatıra olarak kaldı aklımda :(

    YanıtlaSil
  2. Bir Kalbin Gölgesi okumak istediğim kitaplar arasında:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkler renkler farklıdır ama baş erkek karakteri aşırı sevmemden dolayı en sevdiğim kitap oluyor kendisi. Umarım siz de benim gibi bayılarak okursunuz kitabı😍

      Sil

  3. Keyifle okudum. Bu mim sayesinde okunması gerekenler listem uzuyor. Sevgiler selamlar 😊🌺🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh o liste... Kaç sene yaşarsak yaşayalım maaselef bitmeyecek. O yüzden ne kadar çok okuma o kadar mutluluk❤ Sevgiler 💗🌹

      Sil
  4. Bitmeyen kavga bana kitap okumayı sevdiren ve hep aklımda olan kitaplardan bir tanesi. Listende onu görmek gerçekten sevindirdi beni. Emeğine sağlık güzel bir mim olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzensizliklere karşı sadece 2 ses çıkarm ile işi halleden karakterler görmekten bıkmış biri olarak Jim resmen ilaç olmuştu. Ne varsa gerçekten klasiklerde var.

      Klasiklerden sayılacak bir sürü karakter mevcut ama yazdıklarıma açıklama yaptığım için uzatamadım listeyi. Malum, bir başladım mı durmak bilmiyorum 😅

      Ama ufak birkaç örnek verirsem Eugenie Grandet, Siyah Lale'den Cornelius von Baerle karakterleri beni oldukça etkilemişlerdir.😊

      Sil
  5. Sizin mim inizde güzel olmuşşşş :)

    YanıtlaSil
  6. Bahsettiğiniz kitapları ilk kez duydum. Sanırım historical derken eski zamanlarda geçen bir olay örgüsünden bahsediyorsunuz. Yoksa gerçekten savaş ya da belli bir dönemin özelliklerini anlatan tarihi romanlar mı acaba? Bir de seri halinde mi bu kitaplar? Çok Fransız kaldım ben galiba. Netten bir bakayım en iyisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa tabiriyle historicalin Türkçe açılımı tarihi aşk romanı olarak geçer. Orta Çağ'dan tutun Victoria İngiltere'sine kadar eski dönemlerde geçer. Ama en önemli şey karakterler arasında geçen romantizmdir. Belli bir dönemi de anlattıkları olur, örneğin İngilizlerin Napolyon'a verdikleri mücadeleler, ama bu kısımlar detaylı işlenmez, hikayeye yön vermesi amacıyla kullanılır.

      Daha detaylı bilgi isterseniz zamanında türle ilgili birkaç yazım mevcuttur. Buradan inceleyebilirsiniz😊

      https://belleninkutuphanesi.blogspot.com/2018/02/historicale-giris.html?m=1

      Sil
  7. Bin Muhteşem Güneş çok fenaydı. Kitabı okuldan servisle dönerken okuyordum. Ağlamamak için kendimi zor tutmuştum. Baktım olmayacak, kitabı bırakıp evde okumuştum. Bence yazarın en iyi kitabı.

    Maiden Lane serisine başlamayı çok istiyorum. elime altı kitabı var ama toplam on beş kitapmış galiba. Şimdi başlarsam diğer kitaplarında karakterleri unuturum diye bekletiyorum. Kitaplar arasında çok fazla ortak karakter var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bin Muhteşem Güneş'i utanarak söylüyorum yarım bırakmıştım. Kitaplarda gerçekçiliği severim ama bu kitaptaki gerçekçilik çok ağır gelmişti, bünyeme hassas geldi.

      Hatırladığım kadarıyla Maiden Lane'in bizde 7 kitabı çıktı. Seri ana kısımda 12 kitaptan, 3 tane de kısa novelladan oluşuyor. Ortak karakterlere gelince, evet ortak karakterler mevcut ama korkutacak kadar değil. Örneğin Silence-Mickey isimli bir çiftimiz var. Serinin ilk 2 kitabında aralarda gözüküyor, 3. kitap bu çiftimizin hikayesini ele alıyor. Ve bu çift serinin 9. kitabına kadar görünmüyorlar. 9. kitapta kısa bir bölümleri var sonrasında tamamen kayboluyorlar :D

      Kısacası kitaptaki karakterler her kitapta bulunmuyor. Bazısı 2 kitapta, bazısı 6 kitapta gözüküyor. Bence kolayca unutmazsın karakterleri. Ama "bu kimdi" dediğin biri olursa kitapların arka yazılarına bakmadıkça yazarın sitesinden karakter incelemesine bakabilirsin. O kısımlarda spoiler da yok, o açıdan gönül rahatlığı ile bakabilirsin.

      Bence asıl yazarın Nemesis'ten çıkan Greycourt serisine bakma. Yazar, Maiden Lane'in aksine karakter isimlerini doldurdukça doldurmuş :D Ayrıca uzun bir seri olacağı belli olmasına rağmen yazar 2 kitap yazdı sadece. Nemesis de yazar seriden kitap çıkardıkça basacak gibi duruyor.

      Sil

Yorum Gönder