Kızıl - Yorum

 


 Bahar Şenliğim'deki bir madde için seçtiğim Kızıl, uzun zamandır ayrı kaldığım Zweig'in ne kadar zeka dolu bir kalemi olduğunu hatırlamamı sağladı.

 Adından dolayı kızıl hastalığının daha çok yer kaplamasını bekliyordum. 72 sayfalık kitapta anca 10 sayfa yer kaplaması başta şaşırtmıştı. 

 Zweig'in genelde buhranlarla dolu, psikolojik olarak zorluklar yaşayan karakterleri ele aldığını bilmeyenimiz yoktur. Fakat son zamanlarda yaşadıklarımdan dolayı canımın sıkkın olmasından dolayı olsa gerek, kitabı okurken içim yandı. Baş karakterin dünyaya ayak uyduracağım derken kendi benliğinden giderek nefret etmesini okumak, her geçen gün daha da çaresizliğe doğru yol almasına şahit olmak ruhumu daralttı. Onun canı yandıkça benim içim daha da sıkıntılı oldu. Tam umudunu kazandı derken onu talihsizce kaybetmesi işin en üzücü kısmı oldu.

 Yanlış anlamayın, kitap oldukça iyiydi ama kötü bir ruh halindeyseniz bu kitabı okumanızı tavsiye etmiyorum. 

Yorumlar

  1. Kitabın kapağı garip bir şekilde, "Beni Oku!" diyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer basan yayın evlerine göre en iyisi İş Bankası versiyonu olmuş.

      Sil
  2. Eskiden kötü ruh halindeyken okuduğum kitaplar beni hiç etkilemezdi. Çatır çatır okurdum. Şimdi elime bile alamıyorum. Beni iyice aşağı çekiyorlar. Artık seçtiğim kitapları ruh halim belirliyor. Bu kitabı okumamıştım. Sanırım bir süre daha okumayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikaye güzel olsa da benim de modumu oldukça aşağı çekmişti, olduğumdan daha kötü olmuştum. Bugünlerde daha kafa dağıtmalık şeyler okuyorum :)

      Sil
  3. Bu abuk sıbuk dönemlerde iyi ruh halii bulmak öyle zor ki, kitap okuyamayacağız bu gidişle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pek okuyamıyorum zaten, pandemi gerçekten ruh halimizi etkiledi :D

      Sil
  4. Üzücü bir kitap sahiden ama dediğiniz gibi Zweig'in kalemi bambaşka.
    İyi okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Okuduklarım arasındaki en yıkıcı olanı Kızıl oldu :)

      Sil
  5. Stefan Zweıg sevdiğim yazarlardan biridir. Bu kitabını bilmiyordum. Olağanüstü Bir Gece kitabını çok severim. Emeğine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aksine Olağanüstü Bir Gece benim en beğenmediğim kitabı olmuştu :D Karakterin yaşadıkları pek inandırıcı gelmemişti. Onun dışında okuduklarımı sevdim :)

      Sil
  6. Bence de iyi ruh halinde okumak lazım, en azından karakter daha iyi incelenebilir :)

    YanıtlaSil
  7. Kızıl'ı okumuş ve sevmiştim. Adını aldığı öyküyü de hatırlıyorum ama içinde başka hangi öyküler vardı unutmuşum. Bu buhranlı günlerde Zweig'in varoluş sancıları çeken karakterleri çok iyi gitmeyebilir :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimkinde sadece Kızıl hikayesi mevcuttu. Ben de kitabı sevdim ama ruh halime etkisi iyi olmadı :D

      Sil

Yorum Gönder