End of Year Freakout 2021

 


 Herkese merhaba. İyisiyle kötüsüyle bir yılı daha geride bırakmış bulunuyoruz. Umarım 2022 geçen 2 yılda bize bıraktığı ölü toprağı üstümüzden atar da daha umut dolu ve covidin etkilerinin azaldığı bir yıl bir yıl geçiririz.

 Hatırlarsanız geçen sene aynı isimde bir yaptıklarımın özetini çıkarmıştım. İzlediğim filmleri, dizileri ve okuduğum kitapları not etmiştim. Bu sene bunu sadece kitaplar üzerinden yapacağım çünkü sözüme rağmen herhangi bir şey izlemedim, iş hayatından dolayı izleyecek vaktim de yoktu. Hatta okuma oranım da düşmüştü. Ama aralıkta şanslı olmalıyım ki okuyacak az da olsa zaman bulabildim. 

 Sonuçlarıma gelecek olursam:

1) 2021'de okuduğum kitap sayısı

1000 Kitap sitesine göre 20 kitap okuyum, 3 kitap dinlemişliğim var.

 Yıl içinde okuduklarım için ayrı başlık açtığım için Goodreads sonucumun her zamanki gibi hatalı olduğunu gördüm. Kendi başlıklarıma göre 45 tane İngilizce kitap okumuşum, 50 tane de Harlequin dediğimiz pembe dizi kitaplarının mangalaştırılmış versiyonlarını okumuşum.

Sonuç olarak mangaları dahil edersem 118 kitap; etmezsem 68 kitap okumuşum. Geçen sene 80 kitap okuyup kendime hedef olarak 100 kitap belirlemişim. Mangaları saymazsam geçen seneden daha kötü bir performans sergilediğim anlaşılıyor. 

2) 2021'de okuduğum en güzel kitap 

Türkçe çeviri: Tekinsiz Hikayeler/Arthur Conan Doyle

İngilizce: Aslında birkaç tane var ama önce alt maddeleri doldurduğum için aynı şeyi yazmamak adına 

Wicked Delights of A Bridal Bed/Tracy Anne Warren diyeceğim

3) 2021'de okuduğum en güzel devam kitap

Yine aynı şeyi yazmamak için en iyilerimden kabul ettiğim

Dancing with Danger/Kerrigan Byrne kitabını yazacağım.

4) 2021'de okumak istediğim ama okuyamadığım kitap

A Promise of Scandal/Tanya Wilde

5) 2021'de beni mutlu eden kitap

Wicked Little Secrets/Susanna Ives

6) 2021'de beni ağlatan kitap

Ağlatmak demeyelim ama Pınar Kür'ün Asılacak Kadın ve Stefan Zweig'in Kızıl kitapları beni derin hüzünlere sokan kitaplar olmuşlardı. 

 Kızıl kitabından uzak durmanızı tavsiye derim. Kitap kötü olduğu için değil, karakterin psikolojinin sizin de ruh sağlınızı bozabileceğini düşündüğümden söylüyorum. Valla işsizlik ve pandemi dolayısıyla benim sinirlerimi yıpratan bir kitap olmuştu.

7) 2021'de beni şaşırtan kitap

Never Kiss A Rake/Anne Stuart

8) 2021'de beni hayal kırıklığına uğratan kitap

Rouge in My Arms/Celeste Bradley

9) 2021'deki favori kitap karakterlerim

Kadın: Tempting Fate/Felicity Goode

Erkek: At the Duke's Pleasure/Edward Bryon  

               When Tempting A Rouge/Trystan Kane

10) 2021'deki en sevmediğim kitap karakterlerim (Çiftlerim desek daha doğru, hem bireysel hem çift olarak tam uyuz tiplerdi.)

Rouge in My Arms/ Colin-Prudence

Scoundrel in My Dreams/Jack-Laurel

11) 2021'deki favori kurgusal kitap çiftlerim

In Bed with A Spy/Alastair-Lilias

When Tempting A Rouge/Trystan-Vienne

12) 2021'de favorim olan yazar

Robert Louis Stevenson

13) 2021'de satın aldığım en güzel kitap

İyi Hissetmek/David Burns

14) 2021'de satın aldığım ama beklentimi karşılamayan kitap

İyi Hissetmek harici 2021'de aldığım diğer kitaplara elimi sürmediğim için bu kısmı es geçiyorum.

15) 2022'de çıkmasını beklediğim kitap

Geçen seneki yazımdan kısa bir anektodu paylaşmak isterim:

Her sene bir umut historical türünün eski şanına kavuşmasını bekliyorum ama hayatlar daha anlamsız şeylere gidiyor. O yüzden tek beklentim Nemesis Yayınları'nın Elizabeth Hoyt'un "When A Rouge Meets His Match" kitabını basması olacaktır. 2 seneye yakın Sarah Maclean ve Monica McCarty için güzel işler yaptılar. Okuduğum yazarlar olmasalar da yayınevinin devam kitaplarını çıkarmasını bekliyorum.

Orijinal dilinde historical kitaplar okuma yılımda 4.'süne gireceğim. Güncel zamanlarına yetiştiğim bazı kitapları beklemeye başladım. Elizabeth Hoyt'un bir sonraki kitabı No Ordinary Duchess önceliğim. Bir de Kerrigan Byrne'in Goode Girls serisinin yeni kitaplarını bekliyorum şimdilik.

 Demişim önceki yazımda. Nemesis hayal kırıklığına uğratmadı ve beklediğim Hoyt kitabını geçen sene yayınladı. Goode Girls serisinde yazarın çıkardıklarının hepsini okudum, bu sene serinin devam kitaplarını bekliyorum. 

 Hoyt'un yeni kitabı No Ordinary Duchess 2021 Aralık ayında çıkacaktı fakat bir sebepten ötürü 2022 Mart'ına çekildi. Bu yüzden ilk beklediğim kitap Hoyt'un son kitabıdır.

 Sene sonuna doğru bazı yayın evleri 2022 için çıkarmayı planladıkları kitapları paylaştılar. Genel olarak baktığımızda önceki senelere göre okuyucunun isteklerinin ön planda tutulduğu planlar görüyoruz. Yayın evlerinin sonunda bunu görmelerine gerçekten sevindim. Az satış yapacak veya kendilerinin okuyup da sevdiği sıkıcı kitapları basmak yerine sevilen yazarları ve türleri görmek 2022'ye %40-45'e yakın umutla bakmamı sağladı. Aslında bu oran daha yüksek olmalıydı, ne yazık ki son zamanlardaki dolar çalkalanması olsun, yeni zamların gelişi olsun umudumu çok yükseltmemem gerektiğini söylüyor. Planlanan kitaplar çıkmazsa büyük ihtimal bu sebeple çıkmayacaktır. 

 Historical için bir şeyler beklemeyi bıraktım. Zaten ekonomi görece iyi olduğu zamanlarda da türe ilgi göstermiyorlardı şimdi türe dönmelerini beklemek ancak bir mucize olursa gerçekleşir. 

 Aslında ölümüne nefret ettiğim Bridgerton dizisi ile bu rüzgar terse dönebilirdi fakat bunu fırsata çevirmeyi nasıl göz ardı ettiler hala şaşarım. Zamanında genç yetişkin, erotik, gerilim, klasik gibi türlerde biri adım attı mı öbürleri de aynı yolu izlerdi. Tarihi aşkı yok saymaya devam ettikleri sürece ben de bu türle ilgisi olmayanlar hariç (İş Bankası, Everest, İtahiki vb. yayın evleri) çoğu yayın evini yok saymaya devam edeceğim.

Yorumlar

  1. İyi Hissetmek çok iyi eleştiriler alan bir kitap. Sen sevdin mi Belle? Ne düşünüyorsun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevdim kitabı. Anksiyeti fazla yüksek biri olarak kitap beni daha kendimden emin yaptı. En azından artık olanlar için kendimi suçlamıyorum ve olayları günlerce kafama takmıyorum. Kesinlikle tavsiye ederim 🥰

      Sil

Yorum Gönder