Her Harften Bir Kitap

 Okuma etkinliklerine katılmayı çok seviyorum. Madem bu kadar seviyorum neden ben de bir tane yapmayayım dedim. Geçen sene Beş Senede Devri Alem isimli blog arkadaşımız "Her Renkten Bir Kitap" etkinliği yapmıştı. Ben de bunun harfli versiyonunu yapmaya karar verdim. Bunu etkinlikteki amacım 3 hedefimi yıl içinde tamamlamaktan ötürü geliyor. Onlar:

  1. Elimdeki fiziki ve pdf şeklindeki kitapların bir kısmını bitirmek,
  2. Etkinlikteki bazı maddeler sesli kitaplardan oluşuyor. Bu sene sesli kitaplar dinleyerek bu kültürü edinmek,
  3. Son zamanlarda Türkçe çeviri okumamı azalttım, bu sene bunu arttırmak istiyorum.
 Ben bunu kendim için yapıyor olsam da dileyen olursa yapmaktan çekinmesin. Bunun için biraz da etkinliğin kurallarından bahsetmek isterim. 

1) Her harfe karşılık, seçtiğiniz kitabın baş harfi neyse onu eklemelisiniz.

2) Ben İngiliz alfabesini de işin içine katarak 30 harflik bir sistem oluşturdum. Fakat bu sayı sizde değişebilir. 

3) Benzer harflerde istisnalar yapabilirsiniz. Örneğin ben C ve Ç harfleri için ayrı kitaplar buldum fakat dilerseniz siz "C/Ç" olarak birleştirip o harfe uygun kitap ekleyebilirsiniz. Burada "C/Ç" , "I/İ" , "M/N" , "O/Ö" , "S/Ş" "U/Ü" , "V/Y" olarak ayrı veya bütün olarak seçim yapabilirsiniz. İster bir tanesinde ister hepsinde.
  • Örneğin: C: Christine/Stephen King , Ç: Çocukluğum/Gorki olabilir veya
  • C/Ç: Christine/Stephen King olarak seçebilirsiniz.
4) Kitap türü konusunda istediğinizi seçebilirsiniz. Dilerseniz farklı dilleri de dahil edebilirsiniz.

5) Etkinlik 01.01.2023 tarihinde sona erecektir.

 Etkinlik için ben bu kitapları seçtim:

A: Anna Karenina/Tolstoy
B: Bir Safdilin Hatıra Defteri/ Arkadi Averçenko
C: Cesur Yeni Dünya/Aldous Huxley
Ç: Çarşamba Çikolatası/ Aslı Kocaeli
D: Deniz Kızı/ Camilla Lackberg
E: Erika Ewald'ın Aşkı/Stefan Zweig
F: Füreya/Ayşe Kulin
G: Gölge Kadın/Linda Howard
H: Hayatı Emen Karanlık/Stephen King
I: If the Duke Demands/Anna Harrington
İ: İskandinav Mitolojisi/Neil Gaiman
J: Joss and the Countess/S. M. LaViolette
K: Kadransız Saat/Carson McCullers
L: Lady Ruthless/Scarlett Scott
M: Makine Yazı/John Crowley
N: Notre Dame'in Kamburu/Victor Hugo
O: Otuz Dokuz Basamak/John Buchan
Ö: Ölümün Tam Zamanı/Agatha Christie
P: Palto/Gogol
Q: -------------------
R: Ruth/lou Andreas Salome
S: Sokak Kızı Maggie/Stephen Crane
Ş: Şeytan Tozu/Leo Perutz
T: Tuzdan Heyke/Leopoldo Lugones
U: Usta ile Margarita/Mihail Bulgakov
Ü: Üç Silahşor/Alexandre Dumas
V: Ve Perde İndi/Agatha Christie
W: When A Duke Loves A Governess/Olivia Drake
Y: Yaşlılık/Italo Steve
Z: Zaman Makinesi/H .G. Wells
 

Yorumlar

  1. Etkinlikleri yapamıyorum, uyamıyorum, o yüzden sizlerin güzel yazılarını okuyorum:))) Çok güzel kitaplar seçmişsin, aralarında bilmediklerim de var:))) Keyifli okumalar dilerim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Eskiden ben de pek yapamazdım şimdi bir etkinlik olmazsa yönümü şaşıracakmışım gibi hissediyorum 😃

      Sil
  2. Çok güzel bir etkinlik <3

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim 😍 Benimki ortaya karışık. Pdf de var, fiziki de, sesli de. Sadece 1 'i olsa dolması zor olurdu 😀

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Belle yorumumu bloğunda göremedim. Spam kısmına bakabilir misin? Spama düşmüş olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spama baktım oraya da bir şey düşmemiş

      Sil
    2. O zaman yayınlayamamışım :-(

      Bu etkinliği ben üç beş senedir kendi kendime yapıyordum. Hatta bloğa da yazmak geldi aklıma ama etkinlik için görsel hazırlamaya üşendiğim için yazmamıştım :-) Sen iyi ki harekete geçmişsin. Ben de katılmayı çok isterim. Zaten kendime liste yapıyordum, blogda da yayınlarım. Bütün harfleri tamamlamak zor iş. Şimdiye kadar hiç başaramadım ama eğer harfleri ikili olarak gruplandırırsam bir şansım olabilir :-)

      Herkese keyifli okumalar.

      Sil
    3. Neye niyet neye nismetmiş 😍 Bazı harflerde kitap bulmak, daha doğrusu bulsak da okumak istemediğimiz şeyleri bulunca, gerçekten zor oluyor. Listeni dört gözle bekliyorum. Listeyi tamamşayacaksın bence 😎

      Sil

Yorum Gönder