Ağaç Evi Sohbetleri #02


 Bu haftanın Ağaç Evi Sohbeti oldukça önemli bir konu üzerine. İrem Can arkadaşımız "Doğamız giderek tehlike sinyalleri veriyor. Küresel ısınma ve çevre kirliliği en had safhada. Bunlar için geri dönüşüm, sıfır atık, daha az tüketim hatta poşetlerin paralı olması gibi önlemler alınıyor. Siz bu konuda neler düşünüyorsunuz? Geleceğimiz için daha yaşanılır bir dünyayı nasıl sağlayabiliriz?" diyerekten oldukça önemli ve bir o kadar zorlayıcı bir soru sormuş.

 En önemli etmenin eğitim ve bilinçlendirme olduğunu düşünüyorum. Fakat bu eğitim bir slayt üzerinden sadece olayın anlatılması olmamalı, çünkü bu tarz etkinlikleri dinlerken bir yerden sonra dikkatimiz dağılıyor ve verdikleri seminerler önemini yitiriyor. Bu işi mümkün olduğunca eğlenceli ama konunun önemine vurgu yapacak şekilde anlatmak daha iyi olur. Örneğin açık alanda bir seminer vermek hem oksijen hem de doğal ışığın verdiği huzur açısından dinleyicileri daha motive edecektir (havanın ılık ve yağmursuz olması da önemli). Verilen bazı bilgilerden sonra birkaç saat içinde en çok alanı temizleyen ekibe çevre temizliği ile alakalı bir ödül verilmesi gibi ufak bir yarışma yapılabilir. 

 Kişisel olarak yapabileceğimiz şeyler de mevcut. Belki çevre temizliği için güzel örnek olmayacak ama evlerimizde kullandığımız lambalar da ışık kirliliğine sebep oluyor. O an için kullanmadığımız odaların ışıklarını kapatmak bunu bir şekil önleyebilir. Benim için özellikle "su" çok önemli. Örneğin diş fırçalarken mutlaka suyu kapatırım. Temizlik yaparken kullanacağım su miktarına çok dikkat ederim. Çevremdekileri de su kullanımı konusunda elimden geldiğine uyarırım.

 Maalesef aklıma gelenler şimdilik bu kadar. Daha doğrusu vereceğim tavsiyeler hepimizin duyduğu tavsiyeler olduğundan bilindik tavsiyeler vermekten kaçınmaya çalıştım. 

Yorumlar

  1. Fikirleriniz çok güzel kesinlikle uygulanabilir. Diş fırçalamak içinse yabancı dizilerde -özellikle Kore dizilerinde- fırçalamak için bir adet su bardakları oluyor her zaman. O bardağa su doldurup temizliklerini sadece o su ile yapıyorlar. Ufak ama uygulanabilir basit bir ipucu bence.. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yöntemi çocukken kullanırdım, ailenin diğer üyeleri bu yöntemi kullanmayınca zamanla bırakmış oldum. Belki bir gün yine dönerim :)

      Sil
  2. lamba ve su aklımda olsun saoool :)

    YanıtlaSil
  3. Su olmadan ne yaparız .. hepimiz bu konuda duyarlı oluruz umarım. Ağaç evde haftaya görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
  4. Eğitim ve bilinçlenme gerçekten en önemli çözüm ancak en zor olanı da. Ceza sistemi olmadan bizim toplum nasıl bilinçlenecek bilmiyorum. elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ceza sistemimiz var ama iş uygulamaya gelince buna ceza vermeye değmez denilerek vazgeçiliyor. Keşke biraz daha işini ciddiye alan bir ülke olsaydık :/

      Sil
  5. Kesinlikle katılıyorum gereksiz elektrik gereksiz su ve klimalar çok tehlikeli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klimalar gerçekten büyük rahatlık verse de çevreye zarar verdikleri maalesef ki doğru :/

      Sil
  6. Su konusu gerçekten çok önemli. Geçenlerde izlediğim bir belgeselde 20-30 yıla büyük şehirlerde su kıtlığı yaşanacağını görmüştüm. Bunun farkına varmalı herkes..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru, araştırmaların gösterdiği sonuç belli, bunu önlemek de bizim elimizde.

      Sil
  7. Faydalı olabilecek tavsiyelerde bulunmuşsunuz, keşke eğitim alanında dikkate alınsa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke alınsa, umarım bizden sonraki jenerasyon daha bilinçli olur.

      Sil
  8. Slaytlı sunumları bir türlü sevemedim. İnsan en fazla 45 dakika kadar bir konuya odaklanırmış, sonrasında ilgiyi kaybedince o sunumlar boşa gitmiş oluyor :/

    YanıtlaSil
  9. Bireysel olarak çevreyi kirletmemeye ve doğal kaynakları kısıtlı kullanmaya dikkat ediyorum. Bir kişi bile çok fark yaratabilir ama tabii keşke bütün insanlar bu konuda bilinçli hareket etseler.

    YanıtlaSil
  10. evet çok haklısın. kullandığımız su miktarına artık herkes dikkat etmeli :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder