16 Gün 16 Yazı - 11. Gün



 11. Sosyal medyanın 3 iyi 3 kötü özelliği hakkında konuşalım mı bugün ? 

 Bu soruyu kendi kullanımımdan yararlanarak cevaplamak istiyorum. En çok kullandığım sosyal medya hesapları Instagram ve Blogger'dır. Aslında Instagram hesabımı bir arkadaşım bana 3 sene önce açmıştı fakat aktif bir şekilde kullanmıyordum. Geçen yaz annemin ısrarları sonucunda (evet, en çok karşı çıkması gereken kişiyi söyledim, annem😂) Instagram'ı gerçek hesaba dönüştürdüm. Keşke iyiliğini gördüm diyebilseydim fakat olumsuz etkileri bende daha ağırlıkta oldu.

 KÖTÜ:

1. Kendini kıyaslama: Bazı arkadaşlarımın yaşantılarına bakınca kendimi çok durgun hissettim. Hepsi iyi yerlerde iş bulmuş, okul hayatları devam etse de bir yerlerde başarılar elde etmişler, arkadaş ortamları oldukça sağlam bir şekilde karşıma çıktı. Kısacası hepsi ayaklarının üzerinde durmayı başarmışlar. Bense anca okulu yeni bitirmişim fakat bunlardan hiçbirine sahip değilim. Her günüm bir öncekinin aynısı. Yataktan kalk, evde vakit geçir ve gün bitti. İngilizce ve saç-makyaj kursuna gidiyordum fakat onlar da bittiği için hayatım iyice sıradana döndü. Kendime ne kadar "Her şeyin bir zamanı var, sıra sana da gelecek" desem de bazen yetmiyor be dostlar. 😐

2. Beğeni sayısı ve etkileşim: Bu durum beni hiiiç etkilemez derdim fakat az buçuk etkiledi. Şöyle ki, takip ettiğim 3-5 kişiden (gerçekten bu kadar) beğeniler ve yorumlar görmek istiyorum. Bu da "uzak bile olsak bir şekilde seni hatırlıyorum" dediklerini bilmek istediği için. En iyi örneği de doğum günümde yaşadım. Ben zamanında onlara birçok konuda mesaj atmıştım, doğum günü, işin hayırlı olsun vb. Bunun karşılığını almadım demeyim, sağ olsun bazı kişiler geri dönüş yapılar. Fakat yapmayanlara karşı gerçekten içimde bir kırgınlık oluştu. Az biraz tanıdığım kişiler olsa yine neyse diyeceğim fakat fazlasıyla yakınlık kurduğum kişilerden bunu gördüğüm için oldukça hüzünlendim. 

3. Her anını paylaşanlar: Bu kısımda şanslı sayılırım. Takip ettiklerim arasında bunu yapan sadece bir kişi var, o da annemin kuzeni. Fakat bazı insanların sırf beni konuşsunlar diye yaptıkları şeyler gerçekten şaşırtıyor beni. Hiçbir açıklama yapmadan kova fotoğrafı çekeninden tutun, saçma bir müzikle dans edenine kadar. 

 İYİ: 

1. Haber alma kolaylığı: Evet, sosyal medya birçok bilgi kirliliğine yol açıyor fakat saklanan bazı gerçeklerin ortaya çıkmasında da büyük yarar sağlıyor. Özellikle günümüzde saklanan gerçeklerden ve yalanlardan sonra gerçeklerin araştırılmasına büyük katkı sağladığını düşünüyorum.

2. Yeni fikirler ve düşüncelere yelken açma: Sosyal medya birçok yetenekli insanı bizlerle buluşturdu. Hiç düşünmediğimiz konularda bir takım fikirler üretmemizi sağladı. Özellikle bu kısmı Blogger dünyası için söylüyorum. Birbirimizi görmesek de sizler sayesinde yeni müzikler, güzel yetenekler, harika kişilikler tanıdım.

3. Kendimi tanıdım: Nasıl açıklayabilirim emin değilim. Kendini kıyaslama kısmında oldukça karamsar şeyler yazsam da bir yandan bazı şeylerin farkına varmamı sağladı. Kaçırdığım ve yakaladığım bazı fırsatlarım olduğunu, kendimi daha çok sevmem gerektiğini fark etmemi, biraz daha kararlı biri olmam gerektiğinin farkına varmamı sağladı. 

Yorumlar

  1. Kesinlikle kötü yönlerinin hepsine katılıyorum. Her şey hep mükemmel algısı biz neden mükemmel değilsiz yanılsına düşürüyor ne yazık ki. Ve bunun içinden çıkmak da bir çok insan için çok zor oluyor. Kendini tanımış ve bazı şeylerin farkına varmış olman konusunda gerçekten senin adına sevindim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Sosyal medyaya kadar kendimle oldukça barışık biri olduğumu sanırdım, bu açıdan bana doğruyu göstermesine sevindim :)

      Sil
  2. Gözlemlerime göre o her şey mükemmel olarak yansıtılan hayatlar tamamen uydurma. o yüzden hiç üzülme bence. Emin ol hayatta nerede olursan ol sıkıntılar hep olacak. Şu an en rahat olacağın dönemdesin. İşe başlasan ya da eğitime devam etsen bu günleri özleyeceksin. Kendimden biliyorum. Geçen sene evdeydim ve senin gibi sıkılıyordum şu an okul var, ödevler var. Stresim hiç olmadığı kadar arttı.
    Arkadaş mevzusunda bir şey diyemem. Çünkü ben yapı gereği karşımdan beklediğimi göremeyince direk beklentiyi sıfırlıyorum ve 'sen de artık herkes gibisin.' mevzusuna bağlıyorum. İnsanlardan bu kadar vazgeçmek iyi değil belki ama hayat bana bunu öğretti zamanla. Dilerim her şey gönlünce olur. Hayat uzun, karşımıza çıkacak bambaşka şeylerle dolu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözlerin bana çok iyi geldi öncelikle bunun için teşekkür ederim :) Özellikle kendi adını duyurmak isteyen, biraz da şöhretten ben yararlanayım diyenlerin gerçek yaşantılarını birçok kez gördük. Bu açıdan sana kesinlikle katılıyorum. Kendimi kötü hissetmem daha çok arkadaşlarımın hayatlarının mükemmel olması demeyim; hayatlarını bir şekil düzene soktuklarını görmemden kaynaklandı. Bende durumlar daha karman çorman ilerliyor :D Dediğin gibi en rahat dönemimde olduğumun da farkındayım fakat rahatlık batmaya başladı sanırım :D Aslında arkadaş konusunda senin gibi davranmam daha doğru olacak, çünkü ne kadar değer verdiğimi göstersem de az geri tepilmedim.

      Sil
  3. Güzel farkındalıklar bunlar.Kötü dediğimiz şeyler de bize öğretir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bu biraz da yaşla ilgili. Annemle hesabımızı aynı zamanda açtık ama bana kıyasla sosyal medyayı daha az ciddiye alıyor. Beğeni olmuş olmamış önemli değil onun için. İleride onun gibi düşünebilmeyi umuyorum :)

      Sil
  4. Facebook ve İnstagram hesaplarımı kapattım. Çok daha huzurluyum. Gümdemden de haberim var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Instagram'ı kapatabilecek cesareti bir gün ben de bulurum umarım. Benim de gündem takibim Ekşi Sözlük oluyor.

      Sil
  5. Bende sosyal medya hesabından bol bir şey yok ancak hiçbirini de aktif kullanmayı beceremiyorum. Benim için bloglarım ilk sırada geliyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Ben de Twitter'ın kullanımını hiç anlamadım, o yüzden o tarafta hesabım yok :D Benim için de blogger öncelik oluyor.

      Sil
  6. Hi dear, your blog is so beautiful. I really like it.
    Follow for follow? I already follow you. Btw I am the new one and I would appreciate it.

    https://salyaves.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. İnstagram'ını blog hesabın için mi açtın kişisel mi kullanıyorsun? Takip ettiğim bloggerlar var ama senin hesabın olduğunu bilmiyordum.

    Sosyal medyanın benim için en kötü yanı kendimi sürekli birilerini kıskanırken bulmam. Bir ara ciddi bunalıma girmiştim. Çok şükür bir derdim,sıkıntım yok ama sanki herkes benden daha mutlu, daha başarılı, daha güzel, daha sosyal gibi geliyordu. Hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığını ve insanların sadece mutlu anlarını paylaştığını fark edince eskisi kadar etkilenmemeye başladım. Yeni bir şeyler öğrenmek içinse ideal ortam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Instagramı tamamen kişisel olarak kullanıyorum. İlginç ki ben de senin hesabın olduğunu yeni öğrendim :D Takibe alsam iyi olacak :)

      O kıskançlık durumunu şu an ben yaşıyorum ve bir an önce bitmesi için dua ediyorum :D

      Sil
  8. iyi yanı daha çok yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzgün bir şekilde kullanınca iyi yanları daha ön planda oluyor. Zamanla öğreneceğim inşallah :D

      Sil
  9. Ben de bazen kendimi yetersiz görüyorum başkalarına bakarken, sonra diyorum ki kendime komşunun tavuğu komşuya kaz görünürmüş, boş veeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Fakat bence sen düşündüğünden daha başarılı birisin. Hem hayatın keyfini çıkarabiliyorsun hem de birçok iş elinden geliyor. Darısı benim başıma inşallah :)

      Sil

Yorum Gönder