İntihar Kulubü - Yorum

 

 “Stevenson, okura göstermek istediği resmi tam olarak ortaya koyacak kelimeleri özenle seçiyor.”
—HAROLD BLOOM
Robert Louis Stevenson, Dr. Jekyll ve Bay Hyde, Define Adası gibi klasik romanların yanı sıra öyküleriyle de
tanınmaktadır.
Stevenson, İntihar Kulübü’nde de bizi Bohemya Prensi Florizel ve eşlikçisi Albay Geraldine ile tanıştırıyor.
İkili sahte kimliklerle Londra sokaklarında maceralara atılmayı, tuhaf insanlarla dostluk etmeyi, sıradan halkın
arasına karışmayı sever. Bir gün İntihar Kulübü ismindeki gizemli bir örgütün varlığını öğrendiklerinde
meraklarına yenilirler. İnsanların hayatlarını kaybetmelerini sağlayan bu gizli örgüte sızan ikilinin, zamana
karşı bir yarışta İntihar Kulübü’nü ve gizemli Başkan’ı durdurmaktan başka bir seçeneği kalmayacaktır.
Dedektif öyküleri’nin gelişiminde önemli bir adım olan İntihar Kulübü’nü her Sherlock Holmes hayranının
okuması gerek.

***************************************

 Yine bir yazarın çok bilinen bir eseri yerine görece daha az bilinen bir kitabıyla karşınızdayım. İntihar Kulübü'nü yaklaşık 2 sene önce almıştım ama Nilgün arkadaşımızın mevsimsel olarak yaptığı Okuma Şenlikleri için -özellikle yeşil kapaklı kitaplar maddesi- bekletiyordum. Sonunda 2021 Bahar Şenliği ile o zaman geldi ve listedeki ilk kitabım olarak okuma rahatlığına eriştim.

 Fazla incelemediğim için 3 farklı hikayeden oluştuğunu sanıyordum ama birbirleriyle bağlantılı novelladan oluşuyormuş. İlk kısım olan Kremalı Turtaları Olan Genç Adamın Hikayesi kesinlikle değişikti, çarpıcıydı, ürkütücüydü ve ahlaki açıdan sorgulayıcıydı. Haliyle en favori kısım oluyordu. Karakterler hatalarının farkında ama aptalca da olsa sonuçlarıyla yüzleşmeye hazırlardı.

 İkinci kısım olan Doktor ile Saratoga Sandığının Hikayesi en entrikalı kısım olurken, son bölüm olan Fayton Macerası diğer kısımlara göre sakin ama kesin bir sonla bitiyordu. Ayrıca İthaki'nin kapağı novellayı harika bir şekilde özetlemiş. 

Yorumlar

  1. Can yayınlarının 'Gotik Edebiyat' serisinde bu adamın -adı çok uzun- Dr. Jekyll ve Bay Hyde kitabını görmüştüm, senin okuduğun kitabını ilk defa duyuyorum ve kitap anlattığına göre benim için gerçekten çok ilgi çekici. Özellikle kapağına düştüm :D Kapaktaki masa Türk eşkıya dizilerinin olmazsa olmaz masasına benziyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İthaki'nin bu kapağına ben de fazlasıyla düştüm, yoksa kolay beri almazdım :D Dr. Jekyll çok duyuyorum ama sürekli bastıkları için almak istediysem de çok kez elimden bıraktım :D

      Sil
  2. Bana göre yazarın diğer eserlerine göre daha az biliniyor, bunu basan çok görmedim :D

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabı birkaç blogda daha görmüştüm. O zamanlar okuma listeme kaydettim ama henüz yollarımız kesişmedi :-(

    YanıtlaSil
  4. İlginçmiş, not edeyim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder